Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreamcatcher
#3302360
Eind 2015 heeft mijn teefje Linda een pancreasontsteking gekregen, vrij 'out of the blue'. Het heeft heel lang geduurd voordat ik haar weer stabiel kreeg en nadat rauw, kvv en zelf koken allemaal niet werkten ben ik uit pure wanhoop overgestapt naar Royal Canin intestinal low fat brokken.
Ik heb het nooit aangedurft om haar weer op vers vlees te zetten maar ben ook zeker niet 100% tevreden met de brokken.

Nu juni 2017 heeft ze opnieuw een pancreasontsteking :( . Weer medicatie (Zitac, Metrobactin. Geen Cerenia daar kan ze niet tegen) en Zymoral. Nu doet ze het op Zymoral ook niet fantastisch en dan slaat de twijfel toe, kan ik niet beter verse pancreas gaan gebruiken? Haar misschien toch weer overzetten op vers vlees? Maar dan is de grote vraag op wat? en wanneer? Nu of eerst weer helemaal stabiel? Of?

Ik weet het momenteel even niet zo goed meer en weet ook niet helemaal meer waar ik het dan wel moet zoeken... Hebben jullie tips, ervaringen, adviezen voor me? Of misschien een aanrader voor een holistisch arts met kennis van pancreatitis?

Ik hoor het heel graag :daisy:
Laatst gewijzigd door Dreamcatcher op wo 07 jun 2017, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3302380
Wat naar, ik kan je niet adviseren hierin, maar wil je wel sterkte en beterschap voor je hond wensen.
Ik weet wel dat er pancreas-honden zijn die een vers dieet krijgen, dus wellicht meld een van hen zich hier.
Door smulpaap
#3302401
Ja , soms is deze aandoening eenmalig . Maar soms komt het ook weer terug .
Als ik het zo lees heeft het de vorige keer ook best en tijd geduurd voordat ze weer stabiel werd ?
Ik weet niet hoe ernstig de situatie nu is ? Maar ik zou voor nu voorzichtig zijn met verandering van voeding
En een holistisch d.a opzoeken lijkt mij in deze een goed plan ;)
Door Lizzy
#3302412
Dreamcatcher schreef:Eind 2015 heeft mijn teefje Linda een pancreasontsteking gekregen, vrij 'out of the blue'. Het heeft heel lang geduurd voordat ik haar weer stabiel kreeg en nadat rauw, kvv en zelf koken allemaal niet werkten ben ik uit pure wanhoop overgestapt naar Royal Canin intestinal low fat brokken.
Ik heb het nooit aangedurft om haar weer op vers vlees te zetten maar ben ook zeker niet 100% tevreden met de brokken.

Nu juni 2017 heeft ze opnieuw een pancreasontsteking :( . Weer medicatie (Zitac, Metrobactin. Geen Cerenia daar kan ze niet tegen) en Zymoral. Nu doet ze het op Zymoral ook niet fantastisch en dan slaat de twijfel toe, kan ik niet beter verse pancreas gaan gebruiken? Haar misschien toch weer overzetten op vers vlees? Maar dan is de grote vraag op wat? en wanneer? Nu of eerst weer helemaal stabiel? Of?

Ik weet het momenteel even niet zo goed meer en weet ook niet helemaal meer waar ik het dan wel moet zoeken... Hebben jullie tips, ervaringen, adviezen voor me? Of misschien een holistisch arts met kennis van pancreatitis?

Ik hoor het heel graag :daisy:
Wat een narigheid :-\

Zou het een optie zijn om naast (voorlopig) Zymoral haar een kleine hoeveelheid Carnibest Pancreas erbij te gaan geven? Daar zit verse pancreas in. Als je heel langzaam met een klein beetje begint, kun je ook kijken hoe ze er überhaupt op reageert.

Naar een holistisch DA gaan is altijd een goed idee!
Door Dreamcatcher
#3302471
Dank je wel Eelke!

smulpaap schreef:Ja , soms is deze aandoening eenmalig . Maar soms komt het ook weer terug .
Als ik het zo lees heeft het de vorige keer ook best en tijd geduurd voordat ze weer stabiel werd ?
Ik weet niet hoe ernstig de situatie nu is ? Maar ik zou voor nu voorzichtig zijn met verandering van voeding
En een holistisch d.a opzoeken lijkt mij in deze een goed plan ;)
Ja we zijn inderdaad een tijdje bezig geweest met het zoeken naar voeding waarop ze niet meer overgaf. Ze was zooo misselijk :-\ Spugen tot bloed aan toe... Toen ze stabiel was is dr gewicht nog een punt geweest. Het is maar een kleine dame, 6 kg, en het heeft lang geduurd voordat die 1,5kg er weer aan zat!
Ik klop het heel hard af, maar het lijkt milder dan de vorige keer. Ze geeft nu gelukkig niet over, wel is ze ongemakkelijk na het eten, wat stiller, rommelt dr buik belachelijk hard echt op afstand te horen en is dr pancreas waarde 189 (haar normaal waarde was 83).
Ze word in augustus 12 jaar :)
Heb je advies voor een goede holistisch arts? Ik heb gemerkt dat voeding vaak toch weer een 'vak apart is'.
Lizzy schreef: Wat een narigheid :-\

Zou het een optie zijn om naast (voorlopig) Zymoral haar een kleine hoeveelheid Carnibest Pancreas erbij te gaan geven? Daar zit verse pancreas in. Als je heel langzaam met een klein beetje begint, kun je ook kijken hoe ze er überhaupt op reageert.

Naar een holistisch DA gaan is altijd een goed idee!
Ja het geeft veel zorgen, ook omdat de 'juiste weg' vinden zo gemakkelijk nog niet is.
Ik heb het idee dat Carnibest vrij vet is? Ik weet dat Tinlo ook Pancreasworstjes heeft, eens kijken of ik die twee kan vergelijken en of daar verschil in zit. Dank voor je tip!
Heb jij zelf een aanrader qua holistisch arts? (zie hierboven bij mijn vraag aan 'smulpaap'.
Door Lizzy
#3302632
Tannetje Koning, Anneke Schellingerhout, Leida Visee, Praktijk Den Hoek schijnt goed te zijn, Casper Broekman schijnt ook een goeie te zijn.
Door Dreamcatcher
#3302642
flodder en dwarrel schreef:Ik heb nog wat kilo's carnibest pancreas voor je + eventueel n tray hill's id low fat en zo'n 6 kilo brokken hill's id low fat
Dank je wel voor je aanbod, maar ik durf nu nog even geen veranderingen in dr voer te maken.

Dank je wel Lizzy.
Door Dreamcatcher
#3307496
Janie2 schreef:Heb je ipv zymoral al panzym geprobeerd?
En toch ook.. na mijn ervaring... eens de kans geven aan Hills i/D blik.
Panzym ken ik niet, dank je wel voor je reactie daar ga ik eens naar kijken! Ik heb haar momenteel even op de Pancrexvet gezet, maar het is vrij vergelijkbaar met de Zymoral.

Vorig weekend heeft ze er waarschijnlijk een maag-darm virus bovenop gekregen... Ik had een hele zieke hond pff, ze krabbelt nu gelukkig weer goed overeind maar is ondertussen toch ook best weer wat gewicht kwijt.

Specifiek Hills? Ik weet dat ze van Royal Canin ook blikvoer hebben van de 'soort' die ik nu geef. Jij hebt er in ieder geval dus goede ervaringen mee? Ik zal eens kijken of ik jouw topic kan vinden of als je die wilt delen, graag :-)
#3307506
Dreamcatcher schreef:Panzym ken ik niet, dank je wel voor je reactie daar ga ik eens naar kijken! Ik heb haar momenteel even op de Pancrexvet gezet, maar het is vrij vergelijkbaar met de Zymoral.

Vorig weekend heeft ze er waarschijnlijk een maag-darm virus bovenop gekregen... Ik had een hele zieke hond pff, ze krabbelt nu gelukkig weer goed overeind maar is ondertussen toch ook best weer wat gewicht kwijt.

Specifiek Hills? Ik weet dat ze van Royal Canin ook blikvoer hebben van de 'soort' die ik nu geef. Jij hebt er in ieder geval dus goede ervaringen mee? Ik zal eens kijken of ik jouw topic kan vinden of als je die wilt delen, graag :-)
Ik had voor Dwarrel een n kilo zak brokken van Hills en Royal canin gekocht en hij at het zo waar. Hij was al nooit n grage eter.......Hills vond hij lekkerder dan Royal canin en daar heb ik toen ook de blikken van gekocht samen met n grote zak brokken.
Ik heb nog 11 blikjes hills i d low fat en zo'n 6 kilo brokken ( overgedaan in kleine afsluitbare emmertjes ) voor je als je het wil proberen
Door Janie2
#3307741
Ik vind Hills een beter merk kwa productie, kennis en gebruik van stoffen/voedingsmiddelen als we moeten kiezen tussen "kwaden".

Mijn hond staat nog steeds op i/D blikken en is enorm verbeterd, gekookte kalkoen met groente proberen geeft snel weer klachten... dus ja, Hills kan een oplossing zijn!

Gadsie, nog een buikvirus erbij. Arme hond. Veel voer nodig. Zal zich wel als een dweil voelen. Mijn hond begon met 4,5 blikken Hills per dag (kassa), en sinds een tijd 2 a 3 blikken. Duidelijk dat het beter gesteld is met z'n binnenkantje, weer op gewicht (nu zelfs oppassen voor teveel) en energie. Heeft zich lang lusteloos gevoeld.

Heb ook wel het idee dat de Tylosine na de endoscopie wat gedaan heeft voor mijn hond, sindsdien heb ik flink kunnen minderen in de hoeveelheid voer om te voorkomen dat hij niet te dik wordt.
Door Dreamcatcher
#3309071
Sorry voor mijn late reactie en dank voor jullie reactie! :-*

Ik geef eerlijk toe dat ik een beetje weerstand voel bij blikvoer... Misschien niet terecht hoor maar pff ik vind dat van die ongezonde-stinkende-meuk :biggrin2: . Ik ben al niet blij met de brokken, maar je moet wat, maar dan ook nog blikvoer erbij? Ik merk nu al dat de brok een slecht effect heeft op dr gebit en ben een beetje bang dat dit met blikvoer erbij alleen maar erger word.

@Janie2, hier ging zelf koken inderdaad ook niet... Blijft toch een lastige balans hoor. Oke dat wist ik niet van Hills vs Royal Canin, dank je wel.
Ze heeft nu inderdaad veel voer nodig maar grote porties lukken niet dus het is meerdere keren kleine porties voeren wat niet echt zoden aan de dijk zet.

Wat is Tylosine?

En geven jullie nog pancreas enzymen erbij?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door