Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3300722
Oscar heeft nu al een week of 2 slechte ontlasting. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar het is wisselen van textuur en niet wat het wezen moet. Nu dacht ik te proberen een poosje psillium te geven. Zou ik, om er op korte termijn mee te kunnen starten, die van de drogist kunnen geven?

https://www.trekpleister.nl/trekpleiste ... /p/1049168

En zo ja, in welke dosering?

Als het beter is een andere versie te geven, kan ik daarna wel een ander merk bestellen. Maar ik zou graag morgen er mee starten en met 30 graden is het wel heel aanlokkelijk het bij de drogist om de hoek op te halen.
Laatst gewijzigd door Kaela op vr 02 jun 2017, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#3300725
Ik heb dat een keer gekregen bij de da, die haalde het toen bij de buren, de mensenapotheek. Ik denk dat de drogist versie gewoon gelijk is.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3300727
Deze heb ik laatst ook gebruikt voor Scott (nou ja, die van kruidvat maar dat is hetzelfde).
werkte prima toen Scott slappe ontlasting had.

Ik gebruikte voor Scott een theelepeltje per dag. Maar goed die weegt maar 7 kilo. Ik gooide het gewoon rechtstreeks over z'n barf maaltijd.
Bij Oscar zou ik beginnen met een eetlepel per dag.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3300746
Het merk maakt niet zo veel uit, deze is dus ook prima.
Ik zou beginnen met een flinke theelepel per keer.
Hou je er rekening mee dat psyllium met veel vocht ingenomen moet worden?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3300750
Thanx allemaal. Ik ga deze zo even halen.
Laika schreef:Het merk maakt niet zo veel uit, deze is dus ook prima.
Ik zou beginnen met een flinke theelepel per keer.
Hou je er rekening mee dat psyllium met veel vocht ingenomen moet worden?
Goed dat je het zegt. Tenslotte krijgt ie brokjes. Ik zal het mengen met een lepel blikvoer en water.
Door Parelridder
#3300793
Ik heb Phytonics Clear Intestine gebruikt. Een hond boven de 25 kilo krijgt 2 x daags 7,5 gram. En de eerste dagen mag je de dubbele hoeveelheid geven. Verstoppen doet het niet, dus het kan geen kwaad om hoog te doseren.
De hoeveelheid ontlasting neemt natuurlijk wel toe, dat is goed om even te weten. Maar het poept een stuk prettiger dan te dunne ontlasting en het helpt ook bij het herstel.
Overigens kun je herstel ook zien (althans, zeker voelen tijdens het opruimen) terwijl je deze vezels gebruikt.
Beterschap!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3301204
Wow de hoeveelheid neemt zeker toe. En het was al van brokken hoeveelheid. Het ziet er ook heel bijzonder uit :o . Maar geen dunne drab meer, hij kan het goed kwijt en het stinkt niet meer zo. Dus we houden het even vol en dan kijken of de.dosering langzaam weer minder kan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3301886
We zijn net thuis van een midweekje weg. Ik heb de hele week psilium gegeven. Het was duidelijk dat ie zonder dunne poep zou hebben, maar verder leek ie oke.

Gisterochtend gaf hij opeens een jank toen hij even heel druk deed (ik kwam terug uit de winkel en meneer had met hem buiten gewacht). We dachten misschien een verkeerde beweging. Gisteravond werd ie wat pieperig. Sinds vanmorgen heeft ie overduidelijk buikkrampen. Hij is onrustig en gaat af en toe bol staan en jankt.

Ik hoop maar dat het snel beter gaat :'(
#3301903
He bah, dat klinkt niet fijn! Hij poept wel gewoon? Bij spot hielp buscopan heel goed als hij darmkramp had. Nou bleef die krampen terwijl hij hij al helemaal leeg was en dan kan buscopan weinig kwaad, als er iets dwars zit in de darmen kan het ook averechts werken,
.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3301906
Siberienne schreef:He bah, dat klinkt niet fijn! Hij poept wel gewoon? Bij spot hielp buscopan heel goed als hij darmkramp had. Nou bleef die krampen terwijl hij hij al helemaal leeg was en dan kan buscopan weinig kwaad, als er iets dwars zit in de darmen kan het ook averechts werken,
.
Ja hij poept wel gewoon, al zou het zonder de psyllium gegarandeerd dun zijn. We krijgen buscopan en nog iets opgestuurd. Dan kunnen we dat vanaf morgenochtend gaan geven. Hopelijk knapt ie dan snel op. Hij ligt nu als een sfynx rechtop te slapen. Hij is zo moe, maar plat liggen is te pijnlijk.
#3301918
Kaela schreef:Ja hij poept wel gewoon, al zou het zonder de psyllium gegarandeerd dun zijn. We krijgen buscopan en nog iets opgestuurd. Dan kunnen we dat vanaf morgenochtend gaan geven. Hopelijk knapt ie dan snel op. Hij ligt nu als een sfynx rechtop te slapen. Hij is zo moe, maar plat liggen is te pijnlijk.
Je kunt gewoon mensen buscopan geven, is vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Werkt binnen kwartiertje. Spot krijgt met zijn 28 kilo een tablet van 10 mg
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3301933
Ik ben net in de auto gestapt om spul op te halen, kon het niet aanzien tot morgen. Bleek dat ze de laatste pillen opgestuurd hadden, maar ik heb vloeistof mee gekregen. Eerste dosis zit er in. Heb ook nog iets anders erbij, wat ook tegen de kramp werkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door