Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#363655
Vermoedelijk door een insectenbeet is Binno haar linkeroog sinds vanmorgen behoorlijk opgezwollen. Eigenlijk net boven haar oog, maar daardoor zit haar oog wel half dicht. :-\
Gelukkig is het oog zelf niet geirriteerd en heeft ze er blijkbaar ook geen jeuk van. Ze is wel iets rustiger als anders (mag ook wel een keer ;D)
Ik heb onmiddellijk een paar keer Apis D6 gegeven en vanmiddag nog een keer. Is er nog iets wat ik zou kunnen geven of gewoon afwachten? En hoelang duurt het voordat je verbetering zou moeten zien? We hebben het met onze maltezer ook een paar keer gehad en toen hadden we veel sneller resultaat met de druppels... :-\

Afbeelding
Door Femke
#363665
tjeempie wat een bult. Nee ik zou het zo niet weten wat je tegen die zwellling kunt doen. Koelen misschien??


Beterschap ermee!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#363687
Jeetje, da's een fikse bult zeg :o, arme Binno :'(, misschien zou je nog Ledum Palustre D30 kunnen proberen?

uit het boek van Atjo (bl. 107):
...... Oedeem, waarin je zonder pijnreactie met je duim putjes kunt drukken, oedeem ontstaan door stuwing of een te laag eiwitgehalte in het bloed, past niet bij Apis. Afkoeling geeft verbetering, warmte wordt slect verdragen. Op de rest van het lichaam kan ook netelroos ontstaan (vergelijk met Lachesis).
Geringere reacties (minder oedeem of zucht) op insectenbeten, maar ook 'allergische shock' na een wespensteek passen meer bij Ledum.


Beterschap voor Binno :-*
Door Mevroi Kruim
#363688
Achossie, wat akelig :-*
Koelen, met bv washandje met ijsblokjes (niet rechtstreeks uit de -18, dan vriest het vast :-X) en azijn werkt vaak heel goed. Apis is prima.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#363754
Zo hee das een knoepert, maar bij mensen groeit een simpele muggenbeet op het ooglid ook vaak uit tot een knoepert van een bult en een half dicht oog. Het is dus wel een gebied wat vrij snel opzwelt. Hopenlijk is het snel weer over.
Gebruikersavatar
Door Binno
#363818
Bedankt allemaal! :-*
Ik heb de zwelling een paar keer gekoeld met een washandje met ijsblokjes en ben Apis blijven geven, maar voorlopig helaas nog geen verbetering, het is nog even gezwollen als gisteren. :(
Vanmorgen ben ik ook een flesje Ledum Palustre D30 gaan bestellen, deze namiddag mag ik het gaan halen.
Ik heb Binno maar aangelijnd uitgelaten, anders duikt ze toch meteen in het struikgewas, gaat een molshoop of een konijnenhol uitgraven... en dat lijkt me nu ook niet echt goed op het moment. ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#364690
Vanmorgen was haar oog nog behoorlijk dik, maar sinds vanmiddag is de zwelling duidelijk aan het verminderen en begint mijn meisje er eindelijk weer een beetje normaler uit te zien. ;)
Ik geef haar nu drie maal per dag Apis D30 en Ledum D30.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Binno
#364764
Nitus schreef: Geef die mooie meid maar een lekkere knuffel van me :-* :-*
:-* Knuffel is doorgegeven... ze vond het leuk! ;D ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door