Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hobbes
#3290869
Zometeen heb ik een afspraak bij de DA, omdat Hobbes al 2 etmalen enorme diarree had. Begon maandagavond nadat hij z'n eten had uitgespuugd. Daarna eerst grijze diarree, en di-woe erg gele diarree: nog nooit zo gezien. Ook enkele keren in huis gepoept :( - en gisteravond zat er een beetje bloed op het wc-papier toen ik zijn anus droogdepte.
Uit ongerustheid vanochtend dus de DA gebeld. Tijdens wandeling weer gele diarree, maar toen we thuis kwamen, groef hij maar liefst 3 lamsbotten op uit de tuin, die hij daar eerder had verstopt! 1 at hij op, nr. 2 stopte hij terug onder de grond, nr. 3 at hij half op. Bij dat alles gedroeg hij zich vrij vrolijk, en nu ligt hij redelijk tevreden.

Moet er wel bij zeggen dat hij afgelopen jaren een historie heeft met om de paar maanden diarree, bijna altijd samengaand met last van anaalklieren. Ook dat is nu weer zo? Sinds een week schuurt hij weer onder het bed.
En ik heb hem sinds het spugen van maandag gekookt voedsel gegeven: kip en koolvis met rijst en groenten. Misschien had ik hem gewoon zijn normale KVV moeten voeren, en geneest hij nu zichzelf door het eten van die botten?

Over het bloed aan de anus stelde de assistente me gerust: kan goed dat er een adertje is gesprongen, door al t poepen is het nu vast rauw van binnen.

De vraag is dus wat ik straks moet doen als de DA hem antibiotica, of wormenkuur (bv door verdenking Giardia?) wil geven? De DA staat wel open voor rauw voeren trouwens, al is het een reguliere praktijk.
#3290913
Dank. Het goede nieuws is dat de DA ook niet dacht aan Giardia, omdat hij daar afgelopen jaren al 2 x tevergeefs op is getest, met de schijnbaar vrij betrouwbare 'snaptest'. Hij heeft dus geen Panacur gekregen.

Wel toch maar een kleine AB-kuur (injectie voor 3 dagen), en een prednison-achtige pijnstillende injectie, en óók nog diarree-remmers Finidiar, voor 3 dagen. En de anaalklieren zijn uitgedrukt.

Tsja, maar ja: zo vaak heeft hij dat allemaal ook niet gehad afgelopen jaren, en het is een oud baasje van 12 jaar, met een vrij slechte en erg stramme rug, en je kon zien dat hij zich nog steeds vrij ellendig voelde..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door