Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#3271054
Charlie heeft de laatste weken ineens opvallend pigmentverlies aan haar lippen, vanuit de mondhoeken. Als ze haar bek dicht heeft zie je het niet, maar eenmaal open valt het nu echt op. Wat is dit en is er wat aan te doen?

Het is nu echt roze van kleur waar het anders diep zwart was.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3271098
Kan komen door lichte beschadiging of een pigmentwinterdepressie. In beide gevallen komt het vanzelf weer terug.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3271104
Er is geen beschadiging..
Mocht het door de winter komen, heeft ze dan ergens een tekort die ik aan kan vullen?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Door inni
#3271342
Ik heb maltezers, zodra het winter is zie je een bruine schijn over hun neusje maar over enkele maanden als hun neus weer donkerder begint te worden is de lente in 't land ;) Mijn vorige maltezer had in de zomer had zelfs een zwarte poeper, in de winter een roze.
Door perrinos
#3274317
Ik ben benieuwd hoe het nu is. Een van mijn honden heeft ook wel eens een roze plek op zijn zwarte neus gehad nadat hij met ruw spelen zijn neus had opengehaald. Dat is na verloop van tijd gewoon weer bijgekleurd.
Door Siberienne
#3274331
inni schreef:Ik heb maltezers, zodra het winter is zie je een bruine schijn over hun neusje maar over enkele maanden als hun neus weer donkerder begint te worden is de lente in 't land ;) Mijn vorige maltezer had in de zomer had zelfs een zwarte poeper, in de winter een roze.

Sommige huskies hebben dat ook, dat heet "Snownose"
Wel grappig dat maltezers het ook hebben.

HIer staat er nog een heel stuk over http://vetmedicine.about.com/od/disease ... w_nose.htm
Door inni
#3274677
Hier zijn het niet alleen neuzen maar over hun hele lichaam. Mijn vorige maltezer had ook zwarte vlekken op zijn huid (als hij nat was leek het een dalmaat) in de winter waren die zo goed als niet te zien in de zomer donker grijs tot zwart. Ik zie de neuzen graag donkerder worden (Boy heeft weinig zwart en het zwart wat er is is niet echt diep, zijn neus blijft en bruine schijn hebben ook in volle zomer)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3274787
perrinos schreef:Ik ben benieuwd hoe het nu is. Een van mijn honden heeft ook wel eens een roze plek op zijn zwarte neus gehad nadat hij met ruw spelen zijn neus had opengehaald. Dat is na verloop van tijd gewoon weer bijgekleurd.
Van een wondje heeft onze andere hond ook al eens een roze stukje op zijn neus gehad, nu zie je daar bijna niks meer van en is het weer bijgekleurd.

Bij Chalrie wordt het toch niet meer lijkt het. Wel geef ik haar nu spirulina erbij en tarwegras. Geen idee of het helpt, maar ik had het toch in huis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door