Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#361662
Hafan heeft jaren lang geen nagels gehad. Ze zijn op een gegeven moment gaan afbreken. Dat was bijzonder pijnlijk. Toen ze eenmaal allemaal afgebroken waren, bleven er stomjes over. Deze groeiden wel, maar braken net zo hard weer af. Ik kon ze heel goed bijhouden met een nagelcliper voor mensen. Dat was voor Hafan te doen. Zodra zijn gangwerk niet zuiver was, wist ik dat hij last had van een of meer nagels. Onlangs ben ik er achter gekomen dat het afbreken wordt veroorzaakt door anti-tekenmiddel zoals frontline en scalibor. Sinds ik het niet meer gebruik, breken de nagels niet meer af. Hafan heef weer echte nagels :D Maar nu ze bijna op normale lengte zijn, zie ik weer onregelmatig gangwerk. Ze zijn nog steeds erg kort. Ik hoor ze niet tikken op het parket. Ik controleer z'n nagels elke dag en ze blijven op een enkel fliebertje na, erg goed. Zou het kunnen dat de nagels gevoelig zijn nu ze af en toe de grond raken? Of zou Hafan erg bang zijn om met zijn nagels de grond te raken? Wie heeft er een idee? Ik smeer er nu lijnzaadolie met rozemarijnolie op. Werkt bij paarden goed tegen brokkelhoeven. Voorheen deed ik er hoefvet op. Daar knapten ze ook iets van op.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#361841
Wellicht heeft ie de associatie nog met vroeger,
en loopt ie op eieren?
Hopelijk heb je wat aan de info van Dory.
Ik heb zelf Biotine besteld bij de vitaminenshop.
Door 202spots
#362361
bernergek schreef: Met wat voor vijl kan je de nagels het beste vijlen?

Is eigenlijk geen echte vijl, maar zo'n rond kokertje van sandpaper.
Dit is 'n batterij dremel....ik heb zoiets als dit:

Afbeelding
hier kan je goed zien
voor nagels kijk bij Tools - pet nail grooming kit :
http://www.dremel.com/html/home_fr.html
Door Lizzy
#362383
Die heb ik ook, zo'n dremel. Ik heb ook een kleine vijl gekocht bij de bouwmarkt. En die is dus voor het handwerk. Dat is een oranje vijltje van het merk Sandvik.
Door Truus
#362450
Is het een beetje te doen met zo'n dremel? Ik bedoel, doe je er erg lang over? Bij Timo zou het nog wel gaan, die laat alles toe maar Mila is n.l. nogal mutserig in die dingen.
Laten ze dit bij jullie gewoon gebeuren?
Door 202spots
#363065
Truus schreef: Is het een beetje te doen met zo'n dremel? Ik bedoel, doe je er erg lang over? Bij Timo zou het nog wel gaan, die laat alles toe maar Mila is n.l. nogal mutserig in die dingen.
Laten ze dit bij jullie gewoon gebeuren?
Meestal doe ik 't als ze op de bank liggen slapen.
Wanneer je 't elke week of 2 weken doet,dan hoef je maar heel kort de kokertje over de nagel te laten gaan om er 'n beetje vanaf te schuren....de dremel is op batterij, dus makkelijk om te hanteren en heeft 2 snelheden, de lage snelheid maakt bijna geen geluid,maar werkt langzamer, de vluggere die ik meestal gebruik is brrrrrrrrr...brrrrrrr.brrrrrrr en mischien nog 'n keer brrrrrrr en dan is er 1 nagel klaar.
Bij Cis is 't erg makkelijk,ze kijkt me aan en gaat verder met slapen terwijl ik haar nagels doet.
Met Tor kan ik soms alles in me eentje voor elkaar krijgen, en soms moet Jerry effe tegen 'm praten/vasthouden terwijl ik de nagels doe.
Alle 2 hebben ze alleen 'n hekel wanneer ik de "duim" nagel aan de voorpoten doet...kweet niet waarom.
Maar alles bij elkaar neemt het misschien 10 minuten of zo...voor 2 honden, dus gaat vrij vlug.
Door Jinxy
#363265
Daar gaat het dus fout ::)
Ik deed dat bij Puk ook, maar niet elke week. Dan doe je er dus echt wel heel lang over. Maar ´t gaat perfect.
Nu heeft Puk met haar net geen 5 kilo ook niet heel veel te willen natuurlijk :-X ;D
Door tieneke
#363404
Zou misschien ook iets voor de nollebakmonsters zijn....ze lopen haast niet meer op de harde weg,alleen maar in het bos....dus de nagels zijn best wel lang.
De nagelknipper die ik daar meestal voor gebruikt geeft inderdaad wel eens een splijtnagel.
Er ligt nog een spiksplinternieuwe dremel in de container die overigens nog steeds in Nederland staat ::)
Door Doedels
#363448
Claudia N schreef:
Wellicht heeft ie de associatie nog met vroeger,
en loopt ie op eieren?
Hopelijk heb je wat aan de info van Dory.
Ik heb zelf Biotine besteld bij de vitaminenshop.
Ik denk dat Hafan inderdaad bang is voor pijn. Op zachte grond loopt hij heel regelmatig. Op harde grond loopt hij soms onregelmatig. Zijn nagels zijn in jaren niet zo goed geweest, maar dat kent hij niet. Ik denk dat hij schrikt als hij iets van een nagel op de grond voelt. Vroeger brak die dan bij de nagelriem af en dat is bijzonder pijnlijk. Het zal wel slijten hoop ik. Goede term in het kader van dit onderwerp ;) Biotine heeft bij Hafan destijds niet geholpen.
Zo'n dremel heb ik al eens over staan dubben. Ik denk dat ik er eentje aanschaf voor Petr. Die heeft een enorme hekel aan nagels knippen. Zijn voornagels zijn nogal lang dus dat wordt dremelen.
Door Cathelijn
#364680
ik heb een dremel gekocht, maar het schiet echt niet op bij Jonas. Er komt maar een klein beetje van af. Die nagels zijn zo hard en dik.
Bij iets dunnere nagels is het wel een hele handige uitkomst!
Door 202spots
#364682
Cathelijn schreef: ik heb een dremel gekocht, maar het schiet echt niet op bij Jonas. Er komt maar een klein beetje van af. Die nagels zijn zo hard en dik.
Bij iets dunnere nagels is het wel een hele handige uitkomst!
Gewoon effe langer doorgaan,het gaat er heus wel af hoor! Of wanneer hij niet stil blijft zitten desnoods elke dag 'n kleine beetje.
Wanneer je de juiste lengte hebt, dan wekelijks erover heen om kort te houden.

Net als met nageltangetje, moet je natuurlijk met de dremel OOK naar het "leven" kijken en niet TEver gaan!
En wanneer je TElang werk hebt met 1 nagel,dan kan het ook wel warm/heet aanvoelen tijdens de dremmelen,dan af en toe effe 'n paar tellen stoppen of naar volgende nagel gaan.
Door Femke
#364685
avalon schreef: Ik heb ook al vaak zitten dubben of ik wel of geen dremel aanschaf.
moet je eens de krantjes van Gamma etc in de gaten houden. Ik heb een "nep-dremel" van het merk FERM. Was toen compleet met koffer en accesiores voor nog geen 20 euro. Er zit trouwens ook een flexibele as bij, da's een verlengstuk van een halve meter waardoor je een eindje bij de dremel zelf vandaan ermee kunt werken. Erg handig als je hond bang is voor t kabaal van de dremel. Ondanks de prijs is het een hartstikke goed ding (nee ik heb geen aandelen ;))
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door