Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3268879
Vandaag zijn we met Belle naar de fisio geweest.
Belle heeft al een aantal jaren LSI en liep vorige week ineens heel erg slecht.
nadat we bij de dierenarts geweest zijn hebben we die afspraak gemaakt. Ze slikte al Novocam en kreeg er nu Tramadol bij. Maar ik zie geen verbetering.
Ik ben zo blij dat we dit gedaan hebben.Wij hadden dit al veel eerder moeten doen. Maar wisten niet waar je ervoor terecht kon. Dominique heeft haar heel goed onderzocht.
Haar rechterachterpoot is het slechts waardoor ze links meer belast. Voor haar leeftijd vond ze haar eigenlijk nog best makkelijk in de benen komen.
Het bijten komt volgens haar toch echt door pijn trillingen in spieren die het gevoel geven alsof er mieren over je heen lopen zei ze.
verder was dus de linkerpols overbelast. Na de massage en onderzoek en Belle rondliep zag zij gelukkig ook wat ik steeds zag. Dat ze slecht liep met de rechtervoorpoot. Dus toch weer opnieuw die poot onderzocht. Die was in goede conditie erg soepel tot ze aan de tenen kwam. Toen liet Belle duidelijk pijn zien. Ondanks de Tramadol. De rest van het onderzoek heeft ze de hele tijd keurig doorstaan. Helemaal opgelucht dat mijn gevoel goed zat. Nu dus terug naar de dierenarts want die tenen moeten nagekeken en behandeld worden. Zij had vorig jaar ook rond deze tijd precies hetzelfde.
Al met al opgelucht dat Belle voor zijn leeftijd nog wel redelijk in conditie is. Deze kwaal komt vaak voor bij dit soort honden. Belle is altijd overactief en een echte trekhond geweest. Nu proberen om het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken.
en natuurlijk eerst gaan kijken wat er met haar tenen is.
Ze krijgt als medicatie Novocam, Trovet mobility, grizzly zalmolie, Duivelsklauw en sinds deze week ook weer kurkuma in kokosolie.
Knuffels Belleke
Knuffels Belleke

Barfplaats wordt gesponsord door