Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wicka
#3262392
Ik was even benieuwd hoe hoog de glucosewaarde moet zijn voor een gezonde hond? Ik weet dat het voormensen rond de 5 zit, maar voor een hond? Google bied even geen uitkomst...
Wie kan mij het vertellen?
Door Wicka
#3262614
Nou ja, omdat ze zomaar zo veel drink de laatste tijd. Ze heeft niet veel energie, alhoewel ze nooit echt een hele actieve hond is geweest. Dus we hadden het er zo eens over thuis. Dus vandaar eigenlijk.
Maar goed nu heb ik deze info, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3262622
Van mijn hond was ie 2.2 ( hoorde tussen de 3.9 en 6.7 te zitten, ieder lab heeft iets afwijkende waarden ivm apparatuur )
Er staat een opmerking bij dat er valse lage waardes kunnen worden gemeten, voor preciese meting wordt nog iets aanbevolen.
Ik begrijp dat je met een mensenapparaat gemeten hebt?
Ik weet dan niet hoeveel waarde je aan deze neting mag geven. Vlgs mij kan ie ook van tijd tot tijd lager zijn. Kan je wel flauwig van zijn ( had ik zelf vaak ( heb geen suiker)).
Dus denk als je meer wilt weten en dingen wilt uitsluiten een algehele bloedtest wellicht iets meer kan zeggen
Door Martine-Tom
#3262623
Wicka schreef:Nou ja, omdat ze zomaar zo veel drink de laatste tijd. Ze heeft niet veel energie, alhoewel ze nooit echt een hele actieve hond is geweest. Dus we hadden het er zo eens over thuis. Dus vandaar eigenlijk.
Maar goed nu heb ik deze info, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet :-\
Helemaal niks ;)
Als je aan suiker denkt moet je de fructosamine laten meten. Dat gaat via volbloed dus kan je niet zelf. Een losse meting kan je niks mee, en dan nog zou hij te hoog moeten zijn en niet te laag.
Als je twijfelt of hij last heeft van de wat lagere meting zou ik hem de volgende keer iets suikerhoudends (honing ofzo) geven en na een half uur nog eens meten en kijken of zn gedrag dan veranderd.
Door Martine-Tom
#3262624
Kaio schreef:Van mijn hond was ie 2.2 ( hoorde tussen de 3.9 en 6.7 te zitten, ieder lab heeft iets afwijkende waarden ivm apparatuur )
Er staat een opmerking bij dat er valse lage waardes kunnen worden gemeten, voor preciese meting wordt nog iets aanbevolen.
Ik begrijp dat je met een mensenapparaat gemeten hebt?
Ik weet dan niet hoeveel waarde je aan deze neting mag geven. Vlgs mij kan ie ook van tijd tot tijd lager zijn. Kan je wel flauwig van zijn ( had ik zelf vaak ( heb geen suiker)).
Dus denk als je meer wilt weten en dingen wilt uitsluiten een algehele bloedtest wellicht iets meer kan zeggen
Op lage waardes zijn humane apparaten prima betrouwbaar. Oo hogere waardes wijken ze wel eens wat af.
Door Wicka
#3262629
Martine-Tom schreef:Helemaal niks ;)
Als je aan suiker denkt moet je de fructosamine laten meten. Dat gaat via volbloed dus kan je niet zelf. Een losse meting kan je niks mee, en dan nog zou hij te hoog moeten zijn en niet te laag.
Als je twijfelt of hij last heeft van de wat lagere meting zou ik hem de volgende keer iets suikerhoudends (honing ofzo) geven en na een half uur nog eens meten en kijken of zn gedrag dan veranderd.
Wicka is altijd al een beetje problematisch geweest met haar gezondheid, paar jaar geleden is er geconstateerd dat ze melanoomcellen in de lymfeklieren heeft (punctie), ze zit nu al een flinke tijd op de hennepolie en de lymfeklieren waren geslonken en bij doormeten bij de natuurgeneeskundige laatst bleek dat de tumoren erg rustig waren en dat de melanoomcellen weg waren. (geen punctie genomen)
Omdat ze dus tumor gevoelig is dachten wij aan een alvleesklier tumor, dat zou dan de lage glucosewaarde kunnen verklaren.
Maar inderdaad geen bloedtest gedaan alleen maar gemeten met een humaan apparaatje.

Gisteren gemeten op 3.0, toen wat honing gegeven. Leek ze actief van te worden, maar na een half uur weer gemeten en toen zat ze op 3.1. Dus dat maakt ook niet zoveel uit.

Ach zo maak ik mij wat zorgen om mijn hondenkind.....
Gebruikersavatar
Door KimikŌji
#3262647
Wicka schreef:Nou ja, omdat ze zomaar zo veel drink de laatste tijd. Ze heeft niet veel energie, alhoewel ze nooit echt een hele actieve hond is geweest. Dus we hadden het er zo eens over thuis. Dus vandaar eigenlijk.
Maar goed nu heb ik deze info, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet :-\
Check mijn topic eens? Veel drinken. Oorzaak onbekend. Misschien heb je daar iets aan?
Door Martine-Tom
#3262650
Wicka schreef:Wicka is altijd al een beetje problematisch geweest met haar gezondheid, paar jaar geleden is er geconstateerd dat ze melanoomcellen in de lymfeklieren heeft (punctie), ze zit nu al een flinke tijd op de hennepolie en de lymfeklieren waren geslonken en bij doormeten bij de natuurgeneeskundige laatst bleek dat de tumoren erg rustig waren en dat de melanoomcellen weg waren. (geen punctie genomen)
Omdat ze dus tumor gevoelig is dachten wij aan een alvleesklier tumor, dat zou dan de lage glucosewaarde kunnen verklaren.
Maar inderdaad geen bloedtest gedaan alleen maar gemeten met een humaan apparaatje.

Gisteren gemeten op 3.0, toen wat honing gegeven. Leek ze actief van te worden, maar na een half uur weer gemeten en toen zat ze op 3.1. Dus dat maakt ook niet zoveel uit.

Ach zo maak ik mij wat zorgen om mijn hondenkind.....
Naar mijn idee verwacht je dan een lagere waarde dan 3.0. Het is laag, maar voor een hond die geen koolhydraten/suikers eet niet ongewoon. Mijn hond zit meestal tussen de 3.2 en 4.1 (heb een diabeteskat gehad dus om te oefenen ook de hond wel eens misbruikt :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door pike
#3263768
Zomaar veel meer gaan drinken heeft meestal wel een oorzaak. Dat hoeft niks met glucose te maken te hebben, er zijn nog heel wat meer zaken die dit kunnen veroorzaken. Bij Pike was het zijn zieke lever die hem meer deed drinken. Ik zou zijn bloed laten checken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door