Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#3254831
De hond van de buren is op 1 soort vlees (eiwit ) gezet hij kwam van brok eet nu hertenvlees maar op die rol staat 100% hertenvlees met premix, de vraag mag dat, volgens mij niet hij zegt er is niets anders te koop.
#3254835
deja schreef:De hond van de buren is op 1 soort vlees (eiwit ) gezet hij kwam van brok eet nu hertenvlees maar op die rol staat 100% hertenvlees met premix, de vraag mag dat, volgens mij niet hij zegt er is niets anders te koop.
Het is niet zinvol omdat je bij een allergische reactie niet weet of het een reactie op het vlees is of op de premix.

Er zijn diverse merken die enkelvoudige malingen zonder premix of andere toevoegingen aanbieden.
#3254877
Tja, wat kan ik ervan zeggen. Ik vind elimineren met kvv niet ideaal. Want zit er in die kvv alleen hert? Dat staat op de verpakking, maar is het ook zo? We kennen allemaal het vleesschandaal met het paardenvlees. Dan heb je daarnaast ook nog het risico dat de messen niet zijn schoongemaakt en er dus eerst kip is gemalen en daarna hert. Als je dan pech hebt reageert je hond daar op.

Maar goed, er zijn meer mensen die het doen. Ik ben geen fan van kvv met premix. Maar aan de andere kant, het is beter dan hypoallergene brokken voeren. Dus als ze kiezen tussen deze kvv of brok, dan gaf ik deze kvv. Maar als ze het écht goed willen aanpakken, dan kijken ze toch nog eventjes verder. Er zijn namelijk echt wel enkelvoudige kvv's te koop zonder premix. Maar dat moeten ze dan wel willen uitzoeken natuurlijk.
#3255201
Hope schreef:Tja, wat kan ik ervan zeggen. Ik vind elimineren met kvv niet ideaal. Want zit er in die kvv alleen hert? Dat staat op de verpakking, maar is het ook zo? We kennen allemaal het vleesschandaal met het paardenvlees. Dan heb je daarnaast ook nog het risico dat de messen niet zijn schoongemaakt en er dus eerst kip is gemalen en daarna hert. Als je dan pech hebt reageert je hond daar op.

Maar goed, er zijn meer mensen die het doen. Ik ben geen fan van kvv met premix. Maar aan de andere kant, het is beter dan hypoallergene brokken voeren. Dus als ze kiezen tussen deze kvv of brok, dan gaf ik deze kvv. Maar als ze het écht goed willen aanpakken, dan kijken ze toch nog eventjes verder. Er zijn namelijk echt wel enkelvoudige kvv's te koop zonder premix. Maar dat moeten ze dan wel willen uitzoeken natuurlijk.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
#3255211
Xavi is juist allergisch voor een bepaalde premix.
Ik had laatst een kvv gekocht uit nood omdat de vriezer leeg was. Daar zat alleen een premix met 3 vitamines in.. verder gewoon puur vlees. Ik had t nog speciaal uitgezocht want meneer is wat gevoelig.
Dat hebben we geweten, we eindigden bij de da omdat hij helemaal onder de bulten zat en opzwol.

Elimineren moet je zo puur mogelijk doen lijkt me, anders weet je nooit waar het nou precies vandaan komt.
Dogmeat.nl heeft een heleboel enkelvoudige kvv mixen. Die voer ik normaliter en ben er erg tevreden over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door