Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3252392
Alle drie de pups van Chica hebben gele dunne poep, ze zijn nu 2 dagen oud. Moeders geef ik nu probiotica, ik heb haar ontlasting nog niet gezien. Die probiotica gaat via de moedermelk toch naar de pups? Of moet ik die apart iets van venkelthee of ook probiotica geven. Ze doen het verders goed.
Alvast bedankt voor jullie meedenken, gr. Ingrid
Door Lizzy
#3252518
vagebond schreef:Alle drie de pups van Chica hebben gele dunne poep, ze zijn nu 2 dagen oud. Moeders geef ik nu probiotica, ik heb haar ontlasting nog niet gezien. Die probiotica gaat via de moedermelk toch naar de pups? Of moet ik die apart iets van venkelthee of ook probiotica geven. Ze doen het verders goed.
Alvast bedankt voor jullie meedenken, gr. Ingrid
Nee, probiotica gaat niet van moeder naar de moedermelk naar de pups. Maar is het erg dun, drogen de pups uit? Ik vind ze nog erg jong, ook erg jong voor eventueel wormen. Ik weet ook niet zo goed wat je hier mee moet eerlijk gezegd....... Komen ze aan?
Door Bosliefje
#3252712
Meestal zie je de ontlasting van pups niet, moeder is meestal sneller.
Maar is het niet altijd dun? Hebben mensenbabys niet ook gele poep?
Door tessa
#3252791
Volgens mij is moedermelk poep altijd geel en vrij dun de eerste dagen, pas later wordt het wat steviger.
Gebruikersavatar
Door Mike de Geus
#3254161
Puppy's hebben eigenlijk altijd wel dunne poep als ze aan de moedermelk zitten, net zoals bij baby's.

Hou het goed in de gaten qua gewicht.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3254695
Als je twijfelt, zou ik even aan een DA vragen of het normaal is of niet. Of een collegafokker met ervaring naar laten kijken.

Maar mijn eerste idee was ook: is dat niet normaal? En dan: ruimt de moederhond dat normaal niet op?
Door vagebond
#3257079
Ik zie nu pas de reacties. Idd, er was gelukkig niets aan de hand. Ja, moeders had het volgens mij allemaal moeten "opruimen". Dat deed ze gedeeltelijk, de pups hadden toch opgedroogde ontlasting rond de anus. Dat heb ik met wat warm water en keukenpapier schoongemaakt en direkt floepte de diarhee uit. Ik heb Chica wel probiotica gegeven. Met een dag of 5 was het over.
Ja, baby's hebben ook die gele smurrie, ik kan me dat wel herinneren.
Afijn, de pups zijn nu 2.5 week oud en hebben hele mooie drolletjes :)
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door