Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roosvrielink
#3247265
hallo allemaal,

bij mijn teefje is spondylose geconstateerd, in het midden van de rug.
heeft iemand ervaringen met een goede osteopaat in de buurt van Leusden?
verder geef ik haar groenlipmossel en bioflexa vanwege een eerdere knieblessure, zijn er verder nog dingen die ik als ondersteuning zou kunnen geven?

op zich loopt ze nog goed, maar ik denk dat ik beter zo vroeg mogelijk kan beginnen met de osteopaat.
verdere tips ervaringen zijn meer dan welkom.

alvast dank,
groet Roos.
Door hamada
#3247350
Volgens mij moet je met spondilose je vooral richten op pijnstilling. Als de bruggen volledig vergroeid zijn verdwijnt de pijn maar blijft de rug minder flexibel. Manipuleren van de rug is volgens mij gevaarlijk. Maar mogelijk zijn hier op het forum mensen met meer onderbouwde adviezen.
Bij Ramses hielp in de pijnfase van spondilose Cortaflx.
Door Lizzy
#3247420
roosvrielink schreef:hallo allemaal,

bij mijn teefje is spondylose geconstateerd, in het midden van de rug.
heeft iemand ervaringen met een goede osteopaat in de buurt van Leusden?
verder geef ik haar groenlipmossel en bioflexa vanwege een eerdere knieblessure, zijn er verder nog dingen die ik als ondersteuning zou kunnen geven?

op zich loopt ze nog goed, maar ik denk dat ik beter zo vroeg mogelijk kan beginnen met de osteopaat.
verdere tips ervaringen zijn meer dan welkom.

alvast dank,
groet Roos.
Hou Roos,
Ik zou naar een osteopaat gaan die ook dierenarts is en de foto's meenemen. De manipulaties moeten voorzichtig worden uitgevoerd omdat zo'n brug (zeker als deze nog dun is) af kan breken en dan ben je verder van huis. Fenella Doesburg is er zo een. Ze zit in Apeldoorn maar eens in de zoveel tijd ook in Leiden.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3247945
Ik zeg ook Fenella. Kijkt wat er nodig is voor de hond. Geeft duidelijke en eerlijke adviezen.
Doet ook acupunctuur volgens mij dus misschien kan daar ook iets mee gedaan worden tegen de pijn.
Door smulpaap
#3248040
Lizzy schreef:Hou Roos,
Ik zou naar een osteopaat gaan die ook dierenarts is en de foto's meenemen. De manipulaties moeten voorzichtig worden uitgevoerd omdat zo'n brug (zeker als deze nog dun is) af kan breken en dan ben je verder van huis. Fenella Doesburg is er zo een. Ze zit in Apeldoorn maar eens in de zoveel tijd ook in Leiden.
Daar ben ik het geheel mee eens

In ieder geval bv niet naar Kreupel Dier
Door roosvrielink
#3248330
hallo allemaal,

dank jullie wel voor de reacties,
iemand hier bekend met Linda van der Voorn uit Leersum?
gr, Roos.
Door Tanna
#3249549
Mijn hond heeft ook spondylose en wordt al jaren behandeld door Fenella. Aanvankelijk voor een nekhernia, sinds vorig jaar ook voor de spondylose. Ze krijgt dagelijks een speciaal kruidenmengsel dat Fenella maakt.
Fenella behandelt trouwens ook op locatie, bij ons komt ze altijd thuis. Ik heb veel vertrouwen in haar!

http://www.dierenarts-osteopaat.nl/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door