Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3245029
hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand van jullie verstand heegt van botbreuken, schouder uit de kom en drukverband/ gips.
Al onze pupjes hebben om minder fijne reden eergisteren naar een vriendin gemoeten voor een halve dag. En wat er gebeurd is weten we niet, hij kan gevallen zijn of vast hebben gezeten en door het gewicht is zijn schouder uit de kom geraakt, dat zit inmiddels weer goed. Meteen met spoed ben ik naar de dierenarts gegaan
Maar nu heeft hij een drukverband soort gips om hem heen gedaan zie foto.
Hij lijkt nu zoveel meer pijn te hebben dan gisteren.
Gisteren voordat de schouder terug zat jammerde hij alleen. Nu gilt hij het uit.
En het zit zo strak dat ik het in de hals al open heb geknipt.
Naar mijn idee zit de poot nu veel te hoog en doet dat juist pijn.
Er is hier maar een dierenarts hij zegt dat het 15 dagen moeten blijven zitten wat me al onwerkelijk lijkt het is een groeiende pup van 7 weken dus dat gaat lijkt mij mega knellen.
Heeft iemand of kennen jullie iemand die hier verstand van heeft en hopelijk aan de foto kunnen zien of dat pootje goed zit daar of zo niet we het los kunnen maken en het pootje wat lager kunnen vastzetten?
Hij is nog zo klein en zo zielig.
Ik hoop dat iemand adviezen heeft wat we kunnen doen voor mn kleine beertje.
Afbeelding
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Galapagosdogs op za 10 sep 2016, 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.
#3245033
Ik kan me niet voorstellend dat dit goed is. Er moet een soort van spalk omheen voor 10-14 dagen, of zoiets als dit, en in deze houding:
http://www.bc-atyourservice.nl/indexbes ... ratie.html
(Het gaat me even niet om het verhaal op deze site, maar om de foto’s van het gips en de stand van de poot).

Misschien kun je een Nederlandse DA contacteren? Er zijn hier vast wel BAR’fers die je een goede kunnen aanraden.
#3245039
Jemig.. :'( Geen verstand hiervan, maar 'k wil je wel heel veel sterkte wensen en hoop dat iemand je hier gauw goed mee kan helpen.
Waar woon je??
Is het een idee om contact opnemen met een goede dierenarts die hier zeker verstand van heeft, om de situatie voor te leggen? Ik begrijp dat je niet naar een andere toe kunt, maar misschien kun je middels verhaal en foto per mail toch raad vragen elders?
#3245041
MillyMol schreef:Misschien kun je een Nederlandse DA contacteren? Er zijn hier vast wel BAR’fers die je een goede kunnen aanraden.
Ah, 2 zielen, 1 gedachte.

Maarten Kappen (uit Eersel) is een heel fijne een goede én zeker bereid om advies te geven, maar heeft pas dinsdag weer tel. spreekuur (en geen goede terug-mailer, dat schiet er bij in) dus dat is voor nu niks.

Mensen, hoe heet zijn collega in Friesland ook al weer, daar hoor je ook erg veel goeds over, is dat een optie (vrijdag)?

Jessica Bertens ken ik van enkele jaren geleden, toen ze nog in Eersel werkte. Geen idee hoe haar bereikbaarheid is en haar tempo van terug mailen, maar ze is wel erg goed.. Het valt te proberen!

Als me er mer te binnen schieten hoor je het!
#3245043
MillyMol schreef:Ik kan me niet voorstellend dat dit goed is. Er moet een soort van spalk omheen voor 10-14 dagen, of zoiets als dit, en in deze houding:
http://www.bc-atyourservice.nl/indexbes ... ratie.html
(Het gaat me even niet om het verhaal op deze site, maar om de foto’s van het gips en de stand van de poot).

Misschien kun je een Nederlandse DA contacteren? Er zijn hier vast wel BAR’fers die je een goede kunnen aanraden.
Ik vond het er ook zo heftig uit zien en ben nu fus zo bang dat het verkeerd gaat vast groeien, het pootje lijkt zover omhoog getrokken te zijn.
En zoooo strak, heb hem nu overal ingeknipt. Dat de druk ervan af is.
Hij is al vele malen rustiger en huilt niet Meer..
Bedankt voor t info en site ik had ook aan spalken gedacht en zeker niet aan zo'n vastgedrukt jasje.
#3245044
Parelridder schreef:Ah, 2 zielen, 1 gedachte.

Maarten Kappen (uit Eersel) is een heel fijne een goede én zeker bereid om advies te geven, maar heeft pas dinsdag weer tel. spreekuur (en geen goede terug-mailer, dat schiet er bij in) dus dat is voor nu niks.

Mensen, hoe heet zijn collega in Friesland ook al weer, daar hoor je ook erg veel goeds over, is dat een optie (vrijdag)?

Jessica Bertens ken ik van enkele jaren geleden, toen ze nog in Eersel werkte. Geen idee hoe haar bereikbaarheid is en haar tempo van terug mailen, maar ze is wel erg goed.. Het valt te proberen!

Als me er mer te binnen schieten hoor je het!
Dankjewel super ga meteen op zoek en de foto's doormailen.
Hij is inmiddels rustig en heb alles wat ingeknipt en losser gemaakt, de druk is er nu vanaf gelukkig en het pootje hangt al wat lager. Hij kan niet lopen op drie pootjes dus ik help hem, hij slaapt nu veel, vannacht veel pijn gehad en veel gehuild.
Bedankt voor de snelle reactie en de namen ga Jessica Bertens meteen opzoeken en de fotos doormailen.
#3245052
Parelridder schreef:Ah, 2 zielen, 1 gedachte.

Maarten Kappen (uit Eersel) is een heel fijne een goede én zeker bereid om advies te geven, maar heeft pas dinsdag weer tel. spreekuur (en geen goede terug-mailer, dat schiet er bij in) dus dat is voor nu niks.

Mensen, hoe heet zijn collega in Friesland ook al weer, daar hoor je ook erg veel goeds over, is dat een optie (vrijdag)?

Jessica Bertens ken ik van enkele jaren geleden, toen ze nog in Eersel werkte. Geen idee hoe haar bereikbaarheid is en haar tempo van terug mailen, maar ze is wel erg goed.. Het valt te proberen!

Als me er mer te binnen schieten hoor je het!
Bedoel je Paul Groenestein? Die is morgen voor zover ik weet aan het werk en ook zeker bereid tot hulp. Je vind hem op http://www.dewaterpoort.nl/ Wel echt naar hem vragen, de andere artsen zijn ook prima, maar hij doet het orthopedische deel. Hij is er meestal vrij vroeg al, als je om 8 uur NL tijd belt en het aan de assistente uitlegt komt het vast goed.
#3245061
Kaela schreef:Bedoel je Paul Groenestein? Die is morgen voor zover ik weet aan het werk en ook zeker bereid tot hulp. Je vind hem op http://www.dewaterpoort.nl/ Wel echt naar hem vragen, de andere artsen zijn ook prima, maar hij doet het orthopedische deel. Hij is er meestal vrij vroeg al, als je om 8 uur NL tijd belt en het aan de assistente uitlegt komt het vast goed.
Ja, die bedoelde ik! :)
#3245177
Kaela schreef:Bedoel je Paul Groenestein? Die is morgen voor zover ik weet aan het werk en ook zeker bereid tot hulp. Je vind hem op http://www.dewaterpoort.nl/ Wel echt naar hem vragen, de andere artsen zijn ook prima, maar hij doet het orthopedische deel. Hij is er meestal vrij vroeg al, als je om 8 uur NL tijd belt en het aan de assist ente uitlegt komt het vast goed.
Superr bedankt ik heb hem meteen gemaild!
#3245180
Senta schreef:Wat een rare dierenarts heb jij daar toch zitten. Eerst al met die ontsteking aan die melkklieren en nu dit, lijkt wel een amateur. Het zit idd te strak,en de poot zit helemaal verkeerd. Die pup groet er met een week al uit en zal verrekken van de pijn.
Ik hoop dat iemand je kan helpen, succes!!
Ik weet het :-( echt verschrikkelijk..
Helemaal omdat het maar de enige optie is.
Ik heb het meteen langs alle kanten open geknipt was echt te bang dat beide pootjes zouden afknellen zo strak zat het. Heb er een laag van dat blauwe drukverband al afgehaald om de druk weg te nemen, hij voelt zich al een stuk beter, maar hoop nu op antwoord van een van beide dierenartsen in mij ogen is het beter om er een soort vsn mitella van te maken dat hij de poot niet gebruikt maar wel laher hangt en dus een wat natuurlijkere positie heeft waardoor hij minder pijn heeft en het minder knelt etc..

Ik wacht nu op antwoord en hoop dat mn kleine ventje dan snel kan gaan herstellen want hij ligt er nu maar zo zielig bij.. :-(
#3245262
Radja schreef:Jemig, krijgen jullie dit er ook nog eens bij :'( , arm klein ding!

Heel veel sterkte en beterschap en ik hoop dat je snel antwoord krijgt van de dierenartsten die je hebt gemaild!
Dankjewel,
Ik heb de dierenartsen gemaild en van Paul al meteen een snelle reactie terug gehad!
Helaas kan hij weinig vertellen zonder röntgenfoto's. Die niet gemaakt zijn door de minimale faciliteiten hier op het eiland.
Het laatste wat ik wil is dat de pup lijd, hij schreeuwde het uir vannacht van de pijn, ik heb heb drukverband los gemaak en hij wat meteen rustig..
Ben echt ten einde raad, en weet niet wat beter voor hem, gaat hij het redden of geef ik hem nu een langzame lijdensweg.. Het is zo moeilijk..
Hij drinkt water maar wil niet eten, geef het hem nu in de blender met lepeltjes beetje bij beetje in zijn mond.
Als iemand tips heeft qua lichtverteerdbare voeding waarmee hij goed aansterkt! Alle hulp is meer dan welkom!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door