Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3244636
pike schreef:We zijn vol goede moed aan het leverdieet begonnen. Vanmiddag staan kokkerellen in de keuken en het eerste bakje ging met smaak naar binnen. Dat was natuurlijk even afwachten, wat gaat hij doen met dat aparte eten. Maar blijkbaar smaakte het, zelf vond ik het er best lekker uit zien ::)
De mariadistelzaadjes kwamen vanmiddag binnen, ik heb ze in de koffiemolen gedaan en dat ging heel erg goed. Ik dacht ik probeer het gewoon, voor die drie euro ga ik niet moeilijk doen en terugsturen. Gaat het niet met de koffiemolen bestel ik gewoon opnieuw en dan goed. Maar ik heb nu mooi fijn gemalen spul.
Oh je hebt zaadjes besteld! Ik had gemalen mariadistel van Pit. Dat is fijner dan die van arko.

Hahahaha, je wilde zelf wel een hapje nemen?
Gebruikersavatar
Door pike
#3244647
Lizzy schreef:
Oh je hebt zaadjes besteld! Ik had gemalen mariadistel van Pit. Dat is fijner dan die van arko.

Hahahaha, je wilde zelf wel een hapje nemen?
Nou nee :-X het was gewoon een "foutje". Ik had het verkeerde aangeklikt. En toen ik dat zag was het te laat. Mocht ze wel retourneren natuurlijk maar gut, een hoop moeite voor 3 euro, ik dacht ik kijk wel of ik ze kan malen zo niet bestel ik alsnog het poeder. En manlief wou ze al in de tuin uitstrooien, die vindt die distels wel mooi ;D Nu ga ik eerst maar eens de zaadjes opmaken.

Wel sneu hoor, krijgt Duc een lekkere bak met parelhoenkarkas erbij en die Arremejakkie een klein bakje leverdieet...
Nou weet ik waarom ik altijd Arremejakkie zeg en niet Armagnac :biggrin2:
Door tt-tjes
#3244739
Chendo smult van het zelf gekookte dieet. Alleen heeft hij er veel meer van nodig dan zijn normale voeding. Hij krijgt op dit moment lever brokken maar ik ga na alle vakantie en probleem perikelen toch ook weer voor hem koken.
Gebruikersavatar
Door pike
#3244752
Ik weet nog niet hoeveel Jakkie nodig heeft. Vast meer dan hij nu krijgt (aan gewicht evenveel als aan barf) maar ik wil niet te hoog beginnen. Eerst even afwachten wat zijn spijsvertering doet. Vanochtend had hij keurige drolletjes. Als dat goed blijft gaan en als hij mocht gaan afvallen dan krijgt hij gewoon meer. Hij is pas geplukt dus alles valt direct op.
Door tt-tjes
#3244762
Chendo kreeg van barf 300 gram per dag. Met het gekookte leverdieet zat hij op een gegeven moment aan 600 gram om te proberen wat van zijn gewicht terug te krijgen.
Toen ik overstapte op leverdieet brokken kwam hij pas weer aan.
Door tt-tjes
#3244763
Heb je buiten het mariadistel supplement nog iets anders gevonden inmiddels? Ik geef Chendo er SAM-e capsules bij, maar ben nog aan het zoeken waar ik ze voor een redelijke prijs kan krijgen. Die ik nu heb kosten 1,00 per capsule.
Gebruikersavatar
Door pike
#3244799
tt-tjes schreef:Heb je buiten het mariadistel supplement nog iets anders gevonden inmiddels? Ik geef Chendo er SAM-e capsules bij, maar ben nog aan het zoeken waar ik ze voor een redelijke prijs kan krijgen. Die ik nu heb kosten 1,00 per capsule.
Dat is pittig zeg. Ik ben met SAM-e niet bekend. Ik heb er dus eens op gegoogled maar ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er mee aan moet. Je kan het niet opnoemen of het is er voor inzetbaar, de processen zijn ingewikkeld, ik weet niet wat dat spul allemaal gaat doen. Wat de lever betreft schijnt het vooral te helpen bij de vertering van vetten? Ik heb voor Jakkie het fyto-supplement basis van Carnivoer besteld. Het is een meer algemeen kruidenmengsel in poedervorm ter ondersteuning van de gezondheid. Persoonlijk voel ik me daar beter bij.

Waarom ze op het brokkendieet wel aankomen? Mogelijk vanwege het vetgehalte (16%) en het grote koolhydratengehalte (meer dan de helft). Mijn zelfgemaakte leverdieet bevat nauwelijks vet en naast "maar" 25% khd nog 25% groente. Van die groente zal hij echt niet aankomen. En ook niet van de witvis en het magere gevogelte dat hij krijgt, of de kwark waar geen gram vet in zit. Dus waarschijnlijk zal ik wel meer moeten gaan voeren, en misschien ga ik wel wat vet toevoegen.
#3267196
Ik heb zojuist de uitslag van het bloedonderzoek van Armagnac binnen gekregen. Het leverdieet heeft niet gewerkt helaas. Integendeel, de AF is nog hoger dan voorheen. De galzuren echter zijn wel goed.

AF 1614 (ref. < 147)
Galzuren 5,6 (ref. < 20)
AST 87 (ref. < 59)
ALT 572 (ref. < 122)

De hond is springlevend. Ik weet het niet meer hoor.
#3267230
pike schreef:Ik heb zojuist de uitslag van het bloedonderzoek van Armagnac binnen gekregen. Het leverdieet heeft niet gewerkt helaas. Integendeel, de AF is nog hoger dan voorheen. De galzuren echter zijn wel goed.

AF 1614 (ref. < 147)
Galzuren 5,6 (ref. < 20)
AST 87 (ref. < 59)
ALT 572 (ref. < 122)

De hond is springlevend. Ik weet het niet meer hoor.
Is toch bizar he..... :-\

En nu?
#3267438
Hè gatver, wat een vervelende uitslag. Maar is het niet zo dat AF door heel veel meer dingen omhoog kan schieten dan alleen de lever. Dit vooral ook omdat zijn galzuren wel goed zijn.

Ik zou eerst afwachten wat Mandigers te zeggen heeft. En mbt het biopt, zolang hij zich goed voelt zou ik er ook heel erg aan twijfelen.

Ik heb bij Chendo al heel lang geen bloed meer laten prikken, maar zal dat binnenkort ook weer eens doen. Sowieso op de galzuren.
#3267459
AF wordt inderdaad op meer plaatsen in het lichaam aangemaakt en er kan dus ook iets compleet anders spelen. Maar wat????
Ik zOek me suf maar kan nog niets concreets vinden. Gaf de hond nou maar eens iets aan. Maar dat is ook niet het geval. In elk geval heb ik hem terug op barf gezet, hij kan echt wel een fatsoenlijke hap gebruiken inmiddels zeker met dit weer. Want hij springt en sjeest aardig in de rondte en alhoewel hij niet mager is mag er best wel wat bij. Ik geef wel vooralsnog bot en vlees van diverse gevogelte dus geen rood vlees. Wel weer orgaan en een lekkere portie rauwe gepureerde groente erbij. Jakkie geniet weer en dat telt bij mij zwaar.
#3267553
Ja daar ben ik dus ook benieuwd naar, wat het barfdieet met hem gaat doen. Ik geef hem inderdaad wel nog steeds Mariadistel. Ik heb daarover in dubio gestaan maar ik kan me niet voorstellen dat hem dat schaadt en uiteindelijk alleen maar kan helpen de lever goed te houden. Want gezien de echo en de galzuren is daar nog niets mis mee :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door