Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3241150
Lizzy schreef:Hoe is haar temperatuur?
Lizzy,
Ik heb de site gelezen, de tiet is nog hetzelfde er is alleen een blauwe pusbult opgekomen:-( Wat ik op de site lees kan deze huis nu afgaan sterven en er een gat inkomen... En zo komt de pus eruit,
Wat kan ik nu t beste doen de pups wel of niet laten zuigen? ben nu aan het verwarmen. de temperatuur is 39,1
Ben echr heeeel erg bang dat het een pus abces is en drinken voor de pups niet zo Gezond zal zijn maar als het echt effect heeft blijf ik er wel mee doorgaan.
Ik zie het niet kleiner worden maar juist groter:-(
#3241160
de da neem niet op:-(
Apotheken zijn nog niet open om überhaupt antibiotica te kopen, het is hier 06;30... Ze slaapt rustig en ligt te dromen, temperatuur 39 graden nu.
Ik denk het het misschien nodig zal zijn de tepel open te maken en alle pus eruit te halen. Hij is echt zo oogezwollen, ik vrees dat de tepel geblokkeerd is en het melken dus noet teweegbrengt:-( de pups hebben vannacht flink gezogen en Zoals eerder al het tankmoment kun je normaal goed horen als de melk eruir stroomt en dat is na drie pups 10 min te laten zuigen dua na 30 min niets gekomen... De tepel word alsmaar roder.. En de pusbult die nu op de buitenkant zit is blauw.
Ik heb een andere dierenarts geschreven waar ik net een nummer van hen gehad van een ander eiland. is geen optie om er heen te gaan hen de foto's gestuurd wellicht reageert deze wel en kan me iig alvast de naam van de antibiotica doorsturen dan kunnen we daar hopelijk mee beginnen.
Al gaat dat ook drama worden, ze haat ( net als ik) pillen en die naar binnen krijgen is echt al een hele opgaaf!
Heeft iemand de naam van de antibiotica die in nl jiervoor gebruikt word? Wellicht is het hetzelfde medicijn.
Alvast bedankt!
#3241164
Radja schreef:Jemig wat ziet dat er vreselijk uit! :'(
Heel veel sterkte en beterschap!

Dankjewel, ben echt ten einde raad. Ze heeft zoiezo echt hele grote tepels en veel melk, maarja met 9 pups is dat tijdens de eerste 4,5 geen enkel probleem geweest. Niks raars aan de hand geweest. alles gewoon goed, nu de pups aan t vlees zitten eerst een keer per dag en nu twee keer waarschijnlijk daardoor een ophoping of een verstopping.
Want alsnog liet ik ze eerst nog drinken en daarna vlees en niet andersom. Waarschijnlijk verstopt en daardoor een ophoping of ze hebben niet goed bij deze tepel gekund :-(


Ik kan je helaas niet helpen :-\ :'( :bigarmhug:
#3241167
Jeetje wat een zorgen... is er anders niet een huisarts of zo die je kan bellen voor advies en wat ondersteuning. Ik weet dat mensen artsen vaak niet staan te trappelen om dieren te helpen maar misschien kan je zo wel sneller bij een apotheek terecht of gewoon wat medische steun. Sterkte en succes. Duimen draaien.
#3241168
Galapagosdogs schreef:Lizzy,
Ik heb de site gelezen, de tiet is nog hetzelfde er is alleen een blauwe pusbult opgekomen:-( Wat ik op de site lees kan deze huis nu afgaan sterven en er een gat inkomen... En zo komt de pus eruit,
Wat kan ik nu t beste doen de pups wel of niet laten zuigen? ben nu aan het verwarmen. de temperatuur is 39,1
Ben echr heeeel erg bang dat het een pus abces is en drinken voor de pups niet zo Gezond zal zijn maar als het echt effect heeft blijf ik er wel mee doorgaan.
Ik zie het niet kleiner worden maar juist groter:-(
Ja, dit is een abces aan het worden, die moet rijpen en die gaat open en daar gaan de gaten invallen.... :-\ . Ik ben helaas expert op dit gebied. Wat je nodig hebt is honingzalf. Kun je dat bestellen/kopen? Koop maar gelijk meerdere tubes. Honingzalf MOET je echt hebben... Oh God, ik hoop zo dat je daar op het eiland aan kunt komen :'(

De temperatuur is niet zo heel hoog, dat valt me mee....

Maak je nou even geen zorgen om de pups. Zodra je hond AB krijgt, is de melk ook steriel. Het mooiste zou zijn als je het er zelf uit kunt krijgen, de melk. Verdorie, ik wou dat ik ff naar je toe kon vliegen..... :-\

OK, ga dit filmpje kijken : Dat verteld je hoe je moet melken uit een mastitis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en dan graag wat hygiënischer werken dan deze mevrouw....).

En toch een hele warme kompres. Ik werd even onzeker, maar ik ben weer terug op waar ik moet zijn: je moet met een flinke warme kompres aan de slag.
#3241169
Galapagosdogs schreef:de da neem niet op:-(
Apotheken zijn nog niet open om überhaupt antibiotica te kopen, het is hier 06;30... Ze slaapt rustig en ligt te dromen, temperatuur 39 graden nu.
Ik denk het het misschien nodig zal zijn de tepel open te maken en alle pus eruit te halen. Hij is echt zo oogezwollen, ik vrees dat de tepel geblokkeerd is en het melken dus noet teweegbrengt:-( de pups hebben vannacht flink gezogen en Zoals eerder al het tankmoment kun je normaal goed horen als de melk eruir stroomt en dat is na drie pups 10 min te laten zuigen dua na 30 min niets gekomen... De tepel word alsmaar roder.. En de pusbult die nu op de buitenkant zit is blauw.
Ik heb een andere dierenarts geschreven waar ik net een nummer van hen gehad van een ander eiland. is geen optie om er heen te gaan hen de foto's gestuurd wellicht reageert deze wel en kan me iig alvast de naam van de antibiotica doorsturen dan kunnen we daar hopelijk mee beginnen.
Al gaat dat ook drama worden, ze haat ( net als ik) pillen en die naar binnen krijgen is echt al een hele opgaaf!
Heeft iemand de naam van de antibiotica die in nl jiervoor gebruikt word? Wellicht is het hetzelfde medicijn.
Alvast bedankt!
Nee!!!!!!!!!!!!!!!!!! Afblijven! Het abces moet echt uit zichzelf open!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hele warme kompressen erop leggen.

Snotverdomme, hier moet echt snel AB in. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd welke AB mijn Bisq heeft gekregen. Maar ik denk dat een dierenarts dat ook moet beslissen. Ik ga wel even zoeken, of ik toevallig wat kan vinden.
#3241170
OK, dit pluk ik van Internet:

In prescribing antibiotics, veterinarians are careful not to give something that has the potential to harm the puppies. Cephalexin and amoxicillin are both appropriate for dogs that are still nursing, Casal says, while tetracycline and aminoglycosides should be avoided because they can lead to long-term health problems in puppies.

Bron: http://www.bestinshowdaily.com/stop-mas ... ts-tracks/
#3241174
Lizzy schreef:Ja, dit is een abces aan het worden, die moet rijpen en die gaat open en daar gaan de gaten invallen.... :-\ . Ik ben helaas expert op dit gebied. Wat je nodig hebt is honingzalf. Kun je dat bestellen/kopen? Koop maar gelijk meerdere tubes. Honingzalf MOET je echt hebben... Oh God, ik hoop zo dat je daar op het eiland aan kunt komen :'(

.
Als het nu daar lastig word om aan honingzalf te komen zijn er misschien wel lokale imkers waar je 'koud' geslingerde honing en vooral propolis van kan krijgen... Vooral die propolis is straks misschien erg nodig maar kan misschien nu al wat helpen met de zware mastitis.
Zie hier info over propolis en de werkzaamheid ervan.: http://www.imkervereniginghaaksbergen.n ... e/propolis
#3241179
Lizzy schreef:Ja, dit is een abces aan het worden, die moet rijpen en die gaat open en daar gaan de gaten invallen.... :-\ . Ik ben helaas expert op dit gebied. Wat je nodig hebt is honingzalf. Kun je dat bestellen/kopen? Koop maar gelijk meerdere tubes. Honingzalf MOET je echt hebben... Oh God, ik hoop zo dat je daar op het eiland aan kunt komen :'(

De temperatuur is niet zo heel hoog, dat valt me mee....

Maak je nou even geen zorgen om de pups. Zodra je hond AB krijgt, is de melk ook steriel. Het mooiste zou zijn als je het er zelf uit kunt krijgen, de melk. Verdorie, ik wou dat ik ff naar je toe kon vliegen..... :-\

OK, ga dit filmpje kijken : Dat verteld je hoe je moet melken uit een mastitis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en dan graag wat hygiënischer werken dan deze mevrouw....).

En toch een hele warme kompres. Ik werd even onzeker, maar ik ben weer terug op waar ik moet zijn: je moet met een flinke warme kompres aan de slag.
Lizzy super bedankt voor al je snelle reacties en sites!
Honingzalf is er helaas niet, honing is al lastig, geen lokale imkers.
Helaas.
Ik ga meteen even het Spaanse worod voor honingzals zoeken en vragen of mijn werkgever het mee brengt vanaf het vaste land( komt als het goed is maandag)
Denk dat het in Ecuador wel te verkrijg zal zijn!

Qua zorgen om de pups absoluut niet, heb juist liever dat ze niet drinken zodat mama hond geen pijn heeft.
Maar wil juist weten om ik moet doorgaan met die ene tepel laten zuigen, aangezien de tepel nu zo opgezwollen is en haast op klappen staat, kom ik er juist liever niet aan als wel.
De warmte ligt erop.
Wat moet ik me indenken bij het zelf open klappen,
Ok dus absoluut niet de tepel openmaken. Dit moet vanzelf open gaan en dan komt de pus eruit?

Jeetje, wat vervelend dat je expert bent op dit gebied, wist niet dat het zo vaak voorkwam.
Ontzettend bedankt voor al je info en hulp.
Ik heb inmiddels een da gesproken voorheen van t eiland maar werkt nu op het vaste land, hij kwam met alle zelfde maatregelen, wilde geen naam geven voor antibiotica daarvoor wilde hij de hond eerst zien.
Hopelijk neemt de da hier snel op en kunnen we er meteen heen en aan de antibiotica beginnen!

Lizzy met de warmte wel nog blijven masseren en pups dus eruit laten zuigen ( ben zo bang dat die tiet opeklapt, Iet er echr uit alsof t op klappen staat)
#3241180
Anneloog schreef:Als het nu daar lastig word om aan honingzalf te komen zijn er misschien wel lokale imkers waar je 'koud' geslingerde honing en vooral propolis van kan krijgen... Vooral die propolis is straks misschien erg nodig maar kan misschien nu al wat helpen met de zware mastitis.
Zie hier info over propolis en de werkzaamheid ervan.: http://www.imkervereniginghaaksbergen.n ... e/propolis
Ja, rauwe honing is een alternatief. Vervelende is wel dat het zo plakt..... En de gaten die waarschijnlijk gaan vallen: wil je goed schoon houden. En dan valt gewone honing in mijn ogen eigenlijk af.... Ik zou zelf nu uitwendig even geen propolis gebruiken, maar inwendig kun je het zeker wel geven. Uitwendig is het te stroperig allemaal.
#3241183
Galapagosdogs schreef:Lizzy super bedankt voor al je snelle reacties en sites!
Honingzalf is er helaas niet, honing is al lastig, geen lokale imkers.
Helaas.
Ik ga meteen even het Spaanse worod voor honingzals zoeken en vragen of mijn werkgever het mee brengt vanaf het vaste land( komt als het goed is maandag)
Denk dat het in Ecuador wel te verkrijg zal zijn!
Liever honingzalf dan honing, zie mijn vorige bericht.
Qua zorgen om de pups absoluut niet, heb juist liever dat ze niet drinken zodat mama hond geen pijn heeft.
Maar wil juist weten om ik moet doorgaan met die ene tepel laten zuigen, aangezien de tepel nu zo opgezwollen is en haast op klappen staat, kom ik er juist liever niet aan als wel.
De warmte ligt erop.
Wat moet ik me indenken bij het zelf open klappen,
Ok dus absoluut niet de tepel openmaken. Dit moet vanzelf open gaan en dan komt de pus eruit?
Heb je dat youtube filmpje al bekeken? Die melk moet eruit. En dat filmpje laat je zien hoe. En of jij het eruit haalt of de pups: dat kan eerlijk gezegd nu even niet bommen, maar het moet er toch uit.... En pijn doet het, maar dat is echt even van ondergeschikt belang.
Jeetje, wat vervelend dat je expert bent op dit gebied, wist niet dat het zo vaak voorkwam.
Ontzettend bedankt voor al je info en hulp.
Ik heb inmiddels een da gesproken voorheen van t eiland maar werkt nu op het vaste land, hij kwam met alle zelfde maatregelen, wilde geen naam geven voor antibiotica daarvoor wilde hij de hond eerst zien.
Hopelijk neemt de da hier snel op en kunnen we er meteen heen en aan de antibiotica beginnen!

Lizzy met de warmte wel nog blijven masseren en pups dus eruit laten zuigen ( ben zo bang dat die tiet opeklapt, Iet er echr uit alsof t op klappen staat)
Fijn, maar als ie dan maar heeeeeel rap komt kijken en AB voor je meeneemt (laat ie verschillende AB's meenemen als dat kan want je hebt gewoon geen tijd meer te verliezen).

Ja, dat ziet er ook uit alsof het op klappen staat. En heel eerlijk gezegd? Dat staat het ook. Als de tiet zwart wordt heb je te maken met gangreen mastitis. Laat me even weten, of je blauw/paars/zwarte verkleuring ziet op die tiet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door