Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3241184
Lizzy schreef:OK, dit pluk ik van Internet:

In prescribing antibiotics, veterinarians are careful not to give something that has the potential to harm the puppies. Cephalexin and amoxicillin are both appropriate for dogs that are still nursing, Casal says, while tetracycline and aminoglycosides should be avoided because they can lead to long-term health problems in puppies.

Bron: http://www.bestinshowdaily.com/stop-mas ... ts-tracks/
Super! Ik krijg net van de da door doxiciclina cap 500mg iedere 12 jjr
Het is 07;30 de da va hier heeft eindeink opgenomen we gaan er nu meteen heen
#3241186
Lizzy schreef:Ja, rauwe honing is een alternatief. Vervelende is wel dat het zo plakt..... En de gaten die waarschijnlijk gaan vallen: wil je goed schoon houden. En dan valt gewone honing in mijn ogen eigenlijk af.... Ik zou zelf nu uitwendig even geen propolis gebruiken, maar inwendig kun je het zeker wel geven. Uitwendig is het te stroperig allemaal.
Ja goed punt maar lees dat er helaas geen lokale imkers op het eiland zijn dus poeh lastig ik hoop dat ze het via vaste land maandag dan binnen kan krijgen.
Ik snap dat alles daar wat beperkt is en dan is het roeien met de riemen die je hebt en de lokale kennis die er is. Ik heb geen idee of er nog zoiets is als een natuurdokter etc. En ik wil zeker niet dingen adviseren wat gevaarlijk kan zijn maar omdat het eiland zo beperkt is zijn er wel vaak vele mensen met enorme kennis van de natuur en de helende mogelijkheden voor zowel mens en dier. Tuurlijk hoop ik dat de Da snel komt met de juiste Ab om de behandeling goed te starten maar misschien puur gewoon om zelf wat om handen te hebben eens lokaal navragen wat er gebruikelijk is te gebruiken met grote abcessen en ontstekingen. Gewoon dat je wat meer lokale kennis in je achterhoofd hebt voor het geval dat. Ik realiseer me steeds meer de kracht die er in de natuur te vinden is.. maar heb de kennis niet. Nu slik ik als het moet ook AB en deze situatie vereist dit ook en wil ik zeker niet bagatelliseren. Maar ben benieuwd wat gebruikelijk zou zijn op jullie eiland want neem aan dat ze niet een dier zomaar laten sterven of het allemaal maar zelf laten oplossen.
#3241188
Galapagosdogs schreef:Super! Ik krijg net van de da door doxiciclina cap 500mg iedere 12 jjr
Het is 07;30 de da va hier heeft eindeink opgenomen we gaan er nu meteen heen
Ik heb altijd geleerd dat je Doxicline niet mag geven aan lacterende teven. Dus als dit het enige is dat je kunt krijgen of als dit de enige is die nu geschikt is: moeten de pups van de tiet. En dan zou ik toch serieus overwegen om Contralac erbij te gaan geven (of wat jij daar kunt krijgen). Dat is verschrikkelijke rotzooi, maar als de melkproductie stop gezet moet worden dan heb je weinig andere keus.
#3241190

Lizzy schreef:Ik heb altijd geleerd dat je Doxicline niet mag geven aan lacterende teven. Dus als dit het enige is dat je kunt krijgen of als dit de enige is die nu geschikt is: moeten de pups van de tiet. En dan zou ik toch serieus overwegen om Contralac erbij te gaan geven (of wat jij daar kunt krijgen). Dat is verschrikkelijke rotzooi, maar als de melkproductie stop gezet moet worden dan heb je weinig andere keus.
Oh super bedankt! Ik wil de melkproductie eigenlijk nog niet stil hebben... als er echt geen andere keus is dan wel.
Maar als die twee andere medicijnen hier te verkrijgen zijn dan ga ik daar liever voor, better safe then sorry.
De pups nu al scheiden van mams vind ik te vroeg. voor een paar dagen minder Ok. Ze zijn nog geen 5 weken,
Dus liefst ab waar de pups nog gewoon kunnen blijven drinken. Ze heefr nog genoeg melk. Wel minder maar dr tepels zijn nog redelijk vol dat als t kan toch gebruikwn voor de pups..
#3241196
Galapagosdogs schreef:
Oh super bedankt! Ik wil de melkproductie eigenlijk nog niet stil hebben... als er echt geen andere keus is dan wel.
Maar als die twee andere medicijnen hier te verkrijgen zijn dan ga ik daar liever voor, better safe then sorry.
De pups nu al scheiden van mams vind ik te vroeg. voor een paar dagen minder Ok. Ze zijn nog geen 5 weken,
Dus liefst ab waar de pups nog gewoon kunnen blijven drinken. Ze heefr nog genoeg melk. Wel minder maar dr tepels zijn nog redelijk vol dat als t kan toch gebruikwn voor de pups..
Op zich zijn de pups oud genoeg om van de tiet af gehaald te worden en over gezet te worden op vaste voeding (vlees).
#3241197
Nee!!! Niet af laten likken. Als er bacteriën inzitten dan krijgt ze die binnen en ze moet al flink gaan werken om deze te bestrijden zegt mijn gezonde verstand.

Ik vond nog deze info over AB:
Broad-spectrum, bactericidal antibiotics should be chosen based on sensitivity tests and with the understanding they will be passed in the milk to the young. Antibiotics such as tetracycline, chloramphenicol, or aminoglycosides should be avoided during lactation unless the neonates are weaned.

Cephalexin (5–15 mg/kg, PO, tid) and amoxicillin/clavulanate (14 mg/kg, PO, bid-tid) are recommended as initial therapeutic agents pending culture results.

Ik hoop dat die DA een diploma heeft en snapt dat doxycycline tot de groep van tetracyclines behoort. En anders moet je stoppen met zogen en overstappen op iets anders.

STERKTE!!!!!
#3241235
update:
We zijn terug van de da
Of hij een diploma heeft echt geen idee. Het is de enige op het eiland dus echt andere keus heb ik niet:-(
Ik heb erge moeite met zijn verhaal te geloven dus hierbij deel ik het met jullie en wil graag jullie mening ervaring weten.
Hij zegt dat het tumoren zijn, ( het is een jonge hond van 2 jaar en is haar eeste nestje)
En hij zegt dat de pusbult een tumor is en dat ze meerdere bulten heeft wat tumoren zijn. Hij heeft twee injecties Gezet, een tegen de zwelling en een om de melk productie tegen te gaan
enrofloxacina baytril y ketoprofeno antinflamatorio... En een crème voor de wondjes ; cloxacilina
Hij heeft alle pus, melk en bloed uit de tepel geknepen voor zover dat kon.
Daarna legde hij uit dat de bult niet weggaat, het blijft groeien.
Dat dan alle tepels weg moeten gehaald, alle vrouwelijke organen en alle tepels.
Ik schrok me kapot en werd niet goed( door geen slaap vannacht, geen ontbijt viel ik flauw. en heb helaas dus de halve uitleg niet gehoord) Hij moest eerst mij helpen en vervolgens de verdere uitleg.
Ik vond dit nogal heftig....
We wilde haar zoiezo laten steriliseren als haar lijf weer hersteld was. Maar dit is wel erg extreem............
Graag jullie gedachten, zal foto's meesturen.
Ze heeft net wel al gegeten, twee vluegels, lever hartje en een kipkarkas.
Ze heeft een klep om. Die ze niet leuk vind.
Maar t moet ivm de bacteriën.
De pups mogen niet meer bij haar.
Weer nu echt niet wat te doen.
Ze zijn alle 9 nog hier. worden maandag pas 5 weken
En twee blijven bij ons :-(
Alle tips ideeën gedachtes alles is welkom.
Bedankt voor alle reacties en alle steun!!
Het gaat met het teefje goed al wil ze graag naar haar pups is zo triest te zien dat ze er niet bij mag :-(
#3241238
Galapagosdogs schreef:update:
We zijn terug van de da
Of hij een diploma heeft echt geen idee. Het is de enige op het eiland dus echt andere keus heb ik niet:-(
Ik heb erge moeite met zijn verhaal te geloven dus hierbij deel ik het met jullie en wil graag jullie mening ervaring weten.
Hij zegt dat het tumoren zijn, ( het is een jonge hond van 2 jaar en is haar eeste nestje)
En hij zegt dat de pusbult een tumor is en dat ze meerdere bulten heeft wat tumoren zijn. Hij heeft twee injecties Gezet, een tegen de zwelling en een om de melk productie tegen te gaan
enrofloxacina baytril y ketoprofeno antinflamatorio... En een crème voor de wondjes ; cloxacilina
Hij heeft alle pus, melk en bloed uit de tepel geknepen voor zover dat kon.
Daarna legde hij uit dat de bult niet weggaat, het blijft groeien.
Dat dan alle tepels weg moeten gehaald, alle vrouwelijke organen en alle tepels.
Ik schrok me kapot en werd niet goed( door geen slaap vannacht, geen ontbijt viel ik flauw. en heb helaas dus de halve uitleg niet gehoord) Hij moest eerst mij helpen en vervolgens de verdere uitleg.
Ik vond dit nogal heftig....
We wilde haar zoiezo laten steriliseren als haar lijf weer hersteld was. Maar dit is wel erg extreem............
Graag jullie gedachten, zal foto's meesturen.
Ze heeft net wel al gegeten, twee vluegels, lever hartje en een kipkarkas.
Ze heeft een klep om. Die ze niet leuk vind.
Maar t moet ivm de bacteriën.
De pups mogen niet meer bij haar.
Weer nu echt niet wat te doen.
Ze zijn alle 9 nog hier. worden maandag pas 5 weken
En twee blijven bij ons :-(
Alle tips ideeën gedachtes alles is welkom.
Bedankt voor alle reacties en alle steun!!
Het gaat met het teefje goed al wil ze graag naar haar pups is zo triest te zien dat ze er niet bij mag :-(
Weet je zeker dat er nu geen sprake is van een communicatie error? Tumor betekent zwelling. Dat hoeft dus niet altijd over kanker te gaan. Dit is geen kankertumor, dit is gewoon een mega mastitis. Een ontsteking dus.

Maar de rest van zijn verhaal is een beetje vreemd :-X . Op z'n minst. Als hij dit juist behandeld, gaat dit natuuuuuurlijk wel weg!!!!!!!!!! Nu in je hond snijden kan echt niet hoor. Ik zweer je, ik denk dat je er goed aan doet om een veearts te zoeken of iets te zoeken aan het vaste land want deze meneer gaat je niet helpen. Misschien heeft hij zijn diploma gekocht :-X

Wat heeft ze gekregen om de melkgift te laten opdrogen? Ik zou de pups wel bij haar laten trouwens. En haar een rompertje aan doen. Maar, wel onder continue toezicht. Dat de pups nu geen melk bij haar gaan drinken want ik denk niet dat dat met deze AB en ontstekingsremmer een goed idee is. Maar je kunt haar niet ineens haar pups ontnemen en de pups hun moeder niet. En dat ze nu ineens niet meer melk mag geven aan haar pups.... Dat vind ik dan wel een soort van zeer onverantwoordelijk..... Want als de melk nu plots niet meer afgenomen wordt, mag dat middel dat ze gekregen heeft om de melk op te laten drogen wel flink sterk werken, anders ontploft ze :-X

Ja, het spijt me maar met zo'n dierenarts, op een eiland en zover van je vandaan zittend ben ik toch bang dat we niet zoveel voor je kunnen betekenen. Kun je een andere arts inschakelen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door