Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door miekjevdv
#3239489
Mijn hond krijgt al vanaf hij bij ons is (op 8 weken) KVV te eten. Verschillende merken en smaken.

Nu heeft hij vorige week vrijdag, per ongeluk, bij een bevriend koppel, een lamsrib te pakken gekregen.
Het was 1 rib met nog wat vlees aan.
Hij beet er maar 1 keer op en dan slik binnen. (normaal eet hij dit niet (hier wil hij niet barfen omdat hij zich ooit verslikt heeft in een kwartel-vel), maar omdat de hond van het koppel er ook rond liep wou hij het vlug opeten.

Nu is hij zondag ochtend gras beginnen eten, daarna heeft hij moeten overgeven. Dit was enkel gras en wat slijmen dat eruit kwamen.
Daarna heeft hij ook diarree gekregen, met op het einde een druppeltje bloed bij.

Eerst dacht ik dat het stukje lamsrib eruit zou komen, maar niet dus.

De dagen erna heeft hij nog 2 keer gras gegeten, nog 1 keer overgegeven. Toen kwam er weer enkel gras en slijmen uit (de slijmen waren toen wel geel)

De diarree is wel gebleven.
Die is gewoon bruin van kleur, met op het einde een klein beetje bloed bij. (het bloed is altijd vers bloed)

Ben deze week er toch al verschillende keren 's nacht uit mijn bed gemoeten omdat hij moest gaan poepen en anders blijft hij gerust tot 8u liggen.

Ik ben hem sinds maandag probiotica aan het geven en Psyllium Husk (groene os). Nu verbeterde de diarree wel tot terug mooie poep (zonder bloed), dus heb hem gisteren alleen nog de probiotica gegeven en tegen de avond was het toch terug een beetje platter en terug een beetje bloed bij. 's avonds dan maar terug Psyllium Husk bij zijn eten gedaan.
Deze ochtend is hij ook terug gras gaan eten, zonder over te geven en hij kiest zorgvuldig de juiste sprietjes gras.

Ik hoor zijn darmen wel veel lawaai maken, maar krampen heeft hij niet. Hij eet goed, drinkt goed, is heel levendig.
Ik heb wel de indruk dat hij precies meer honger heeft dan normaal.

Hij heeft wel van in het begin al gevoelige darmen. Het minste dat hij verkeerd eet (iets van straat op eet) of als hij iets eet dat te vettig is, dan heeft hij gemakkelijk diarree, maar dat is dan 1 keer en gedaan.

Mijn moeder vraagt haar zelfs af of hij nog wel teggen de KVV kan en we niet beter overschakelen op (goede) brokken, maar dat wil ik natuurlijk niet.

Heb wel al een wormen-testkit bij Het Woud besteld. Het de wormentest met giardia genomen. Dan ben ik zeker dat het dat niet is.

Als het tegen dinsdag niet beter is ga ik naar de DA.

Ik wil dit toch zo vlug mogelijk oplossen, want binnen 5 weken vertrekken wij naar voor 14 dagen naar Oostenrijk en als hij dan nog diarree heeft is dat niet zo plezant.

Hij heeft nu deze week enkel zijn kvv gekregen en 2 keer een konijnenoor (met vacht) anders heeft hij niets van eten of snacks gekregen. Ik ga er nu deze week voor zorgen dat hij niets meer van snacks (ook geen konijnoren) krijgt en ook geen kleine trainingssnoepjes. Om zo zijn darmen wat rust te gunnen.

Zou het een virusje zijn of zou er toch nog iets van die lamsrib achter gebleven zijn?
Kan ik nog iets meer doen?
#3239520
Donderdag, vrijdag en gisteren ging het veel beter.
Niet meer uit mijn bed gemoeten omdat hij zo nodig moest, geen gras eten en bijna geen diarree meer. Enkel gisterenavond terug een klein beetje diarree (wel bij de 2de keer poepen tijdens de wandeling).

Maar deze ochtend ging het weer minder goed.
Hij is al bijna de hele ochtend gras aan het eten.
Wel zonder over te geven.
En hij wil niet eten, dus ik ga hem niet dwingen en hem vandaag een beetje rustig houden.
Door sella
#3239554
Ik zou denken aan een verstopping met overloop diaree. Dat bot zou hem best wel nog dwars kunnen zitten.
Gaat hij achteruit vandaag nog naar de da en anders morgen hem laten beoordelen.
Door Lizzy
#3239600
Ik denk eerlijk gezegd ook aan een vastgelopen bot en ik zou daar echt zo snel mogelijk mee naar een dierenarts gaan. De rib moet je nog op de rontgenfoto kunnen zien als deze er nog zit. En dit soort dingen kunnen serieus dodelijk afgelopen, dus echt, ik liet hier snel naar kijken!
#3239632
Daar dacht ik ook aan.
Maar had gedacht dat hij dan zieker zou zijn.

Nu loopt hij vrolijk rond, speelt gelijk een zot, heeft geen koorts, heeft het eten van onze schildpad opgegeten (rauw witloof, nog een beetje dat ze laten liggen heeft)

En heeft juist zelfs de garage helpen opruimen. Alé helpen in Beagle-taal. Alles wat hij vond kon hij wel gebruiken en ik kon er achter lopen om het dan in de keuken te kunnen opruimen en ondertussen was hij weeral iets nieuw aan het zoeken. ;D

Maar ik ga morgen toch eens voor de zekerheid naar de DA.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3239712
Vóór mijn barftijd, Hope was toen drie, at hij in het park een duif. Ik schrok, riep en hij slikte het door.
Hij was niet ziek en ik maakte me geen zorgen. Hij had wel diarree en redelijk vaak aandrang. Mooi, dacht ik. Er komt wat uit dus het zit niet verstopt. Hij at en dronk goed.
Een dag of zes later werd onze hond plotseling doodziek. Hij kreeg middelen tegen braken, ab etc. Het hielp niet. Ik vertelde van de duif, er werden foto's gemaakt en een paar uur later haalde de da een stuk afgestorven darm, een halve duif en een groot abses uit zijn buik. Hij was niet ziek geweest tot aan die ene dag.

Ik liet direct een foto maken. Niet dinsdag, nee, zo snel je kan. 1 losse rib is gewoon linke soep. Misschien valt het mee, maar beter dat dan dat je te laat bent.
#3239934
Gisteren avond toch maar naar de DA geweest en foto's laten nemen, voor de zekerheid. (was wel niet onze eigen DA, die is met vakantie, was een DA met weekend dienst, was heel vriendelijk en stond zeker niet negatief tegenover KVV of BARF, daar was ik al blij om)
Op de foto's was gelukkig niets te zien.

De DA denkt dat de rib ondertussen wel al weg is, maar dat het wel wat irritatie veroorzaakt heeft.
Hij zei van gewoon zijn KVV te blijven geven, voorlopig geen snacks geven tot zijn darmen terug volledig in orde zijn en probiotica blijven geven.
En hem in het oog blijven houd, bij de minste verandering terug langs komen.

Vandaag ging het goed, geen gras meer gegeten, mooie poep gelegd (wel met een slijmlaagje rond), lekker lange wandeling gemaakt en nog wat gespeeld en nu ligt hij lekker te slapen.
#3241524
Alles gaat nog altijd goed.

Geen gras meer eten, geen diarree meer, veel energie en veel honger. Zijn eten kan nie vlug genoeg op zijn.

Vrijdag is mijn wormen check kit toegekomen. Heb de kit samen me giardia genomen. Gewoon voor de zekerheid omdat op het einde van de diarree, de diarree brij-achtig (koeienvlaai achtig) was. Dan ben ik zeker en kan ik eventueel nog behandelen voor wij op vakantie gaan naar Oostenrijk, half september.

Ik zal de uitslag posten als ik hem binnen heb.
#3242601
vandaag de uitslag binnen gekregen van zijn wormentest.

Hij heeft positief getest op Haakwormen.
Al de rest + giarda was negatief.

Ik ga vanavond om een ontwormingsmiddel naar de DA.

Zou 1 keer een ontwormingsmiddel genoeg zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door