Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3237285
In het verleden is door een DA Lola's oor wel eens uitgespoten. Deze DA werkt niet meer en bij mijn huidige is het volgens mij niet echt bekend. Die raadde AB aan, nadat we dat geweigerd hadden gaf ze wel aan dat appelazijn soms kan helpen.

Door de hoeveelheid oorsmeer heb ik het idee dat geen enkel middel momenteel helpt. Hoe spuit ik zelf het oor uit? Bij die DA ging er flink wat water in dmv zo'n rubberen ballon met een tuutje helemaal gevuld met water. Is er iemand bekend met de dosering en hoe vaak herhalen en dan alleen met water of ook met olie of azijn oid?

Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3237290
Ik ging dat niet zelf doen, persoonlijk. Een oor is sneller beschadigd dan je denkt.
Waarom heb je ab geweigerd? Bij een ontsteking zou ik toch wel wat meer doen dan appelazijn.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3237291
Hope schreef:Ik ging dat niet zelf doen, persoonlijk. Een oor is sneller beschadigd dan je denkt.
Waarom heb je ab geweigerd? Bij een ontsteking zou ik toch wel wat meer doen dan appelazijn.
Omdat ik haar niet direct een AB kuur wil geven.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3237293
Oren uitspuiten is sowieso al een slecht iets, en al
helemaal niet iets om zelf te doen!
Laatst gewijzigd door Fioon op vr 05 aug 2016, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3237294
Hope schreef:Ook niet gewoon een zalf?
DA stelde kuur voor, maar wat ik al aangaf ik denk dat door het oorsmeer ook een AB zalf nu niets gaat uithalen en wil ik eerst dat het oor uitgespoten wordt en dan verder kijken wat er aan behandeling in kan gaan. Wrs is na het verwijderen van het oorsmeer de Puur Oor ook voldoende. Maar misschien moet ik een DA zoeken die wel kan en wil uitspuiten / prop oorsmeer weghalen
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3237295
Fioon schreef:Oren uitspuiten is sowieso al een slecht iets, en al
helemaal niet iets om zelf te doen!
Waarom is het slecht als er een oorsmeerprop in zit moet deze er toch uit?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3237298
Fioon schreef:Door de kracht wordt vaak het trommelvlies beschadigd. Beter is de prop oplossen met door voor bestemde olie.
Oké, maar dan bedoel je wanneer het water met volle kracht het door in wordt gespoten? Dan kan ik hier toch niet hoor heb alleen maar doseerspuitjes ;) bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3237301
Sarah5 schreef:Oké, maar dan bedoel je wanneer het water met volle kracht het door in wordt gespoten? Dan kan ik hier toch niet hoor heb alleen maar doseerspuitjes ;) bedankt voor het meedenken.


Als het oorsmeer een prop is spuit je die echt niet los met een doseerspuitje lijkt me.
De oorsmeer zal eerst opgelost moeten worden.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3237308
Ik zou het eerst met puur oor proberen. Dan niet een paar druppels, maar meer een scheut(je), om het oor te spoelen zeg maar. Je moet het oor horen soppen als je het masseert. Als het goed is komt het oorsmeer er dan vanzelf met het schudden uit. Zou het zeker 2x daags op deze manier doen en als er verbetering optreed afbouwen naar een kleinere hoeveelheid en nog weer later naar minder vaak.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3237309
Doranto schreef:Ik zou het eerst met puur oor proberen. Dan niet een paar druppels, maar meer een scheut(je), om het oor te spoelen zeg maar. Je moet het oor horen soppen als je het masseert. Als het goed is komt het oorsmeer er dan vanzelf met het schudden uit. Zou het zeker 2x daags op deze manier doen en als er verbetering optreed afbouwen naar een kleinere hoeveelheid en nog weer later naar minder vaak.
Dank je voor de tip! Dan gaan we toch weer met Puur Oor aan de gang! Lekker soppen maar ;) Dan laat ik het na een week nog een keer checken bij de DA om te zien of het voldoende effect heeft gehad
Door BAC
#3237560
Oorsmeer kan een gevolg zijn van een ontsteking, zit dat in het binnenoor, ben je verder van huis en kan het gevolg een blijvend scheve kop zijn. Dus een AB kuur is een noodzaak. Zelfs uitspuiten, zou niet eens in mij opkomen dat laat je over aan artsen. Succes
Gebruikersavatar
Door Hope
#3237585
Senta schreef:Oorsmeer kan een gevolg zijn van een ontsteking, zit dat in het binnenoor, ben je verder van huis en kan het gevolg een blijvend scheve kop zijn. Dus een AB kuur is een noodzaak. Zelfs uitspuiten, zou niet eens in mij opkomen dat laat je over aan artsen. Succes
+1
Ik vind oorproblemen echt niet iets om zelf mee te experimenteren :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3237587
Hope schreef:+1
Ik vind oorproblemen echt niet iets om zelf mee te experimenteren :-\
Ik ook niet. Als het trommelvlies niet heel is, loopt de puur oor er doorheen en richt je blijvende schade aan. Oren zijn voor de dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door