Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3234703
mucho heeft sinds aantal dagen wat rare wondjes bovenaan oorschelp op binnen en buiten zijde.

Hij heeft geen ander voer alleen de anallergenic. normale reacties op voer zijn jeuk neus en darmklachten.

wel ben ik net op vakantie en veel in het bos en water.

ik zie hem niet krabben wel naar vlooien maar daar comfortis voor gegeven. teken geven ook veel last maar dat is op lijf en sterk verminderd met neemolie met etherische olie.

dat geef ik wel pas weer sinds paar weken. eigenlijk enige verandering.

da is op vakantie. vervanger weet het niet zo goed. leish zou al eerder op moeten spelen en geeft vaak eerst schilfering. allergische reactie of eczeem op die plek raar want droge plek. Het is geen oormijt.

iemand een idee? Het zijn er veel meer geworden afgelopen dagen. Heeft nu wel injectie gekregen tegen allergische reactie zodat als dat het is het stopT of mm allergische reactie uit te sluiten

verder doet hij het gelukkig nog steeds super op de anallergenic. Helaas alleen op dit eten dus uitbreiden zit er niet in.


groet manon
Door sella
#3234784
Hij heeft dus een cortico injectie gehad?

Het is niet ondenkbaar dat hij 1 wondje had, de hitte van de afgelopen dagen heeft ervoor gezorgd dat alle bacteriein, gisten, schimmels, virussen explosief zijn vermeerdert,
het wondje geinfecteerd is geraakt en dat het door schuren bv door de jeuk het steeds meer besmette wondjes zijn geworden met een kettingreactie.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3234787
Is Mucho een buitenlandertje of gaat hij mee op vakantie naar risico gebieden?
Leishmania heeft namelijk (behalve de wondjes / schilfertjes die je nu beschrijft) vele uitingsvormen.... en veel te vaak worden die compleet over het hoofd gezien

Mocht hij een buitenlandertje zijn, zou ik adviseren om toch te testen, omdat als uiterlijke kenmerken zich vertonen er vaak intern al meer mis is.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3234815
Het zijn allemaal kleine pukkels en hij jeukt niet. Ook niet rood of geïrriteerd dus eerste verhaal gaat denk ik niet op

mucho komt wel uit buitenland .. leishmania zou dan zomaar kunnen.. da zei dat ook omdat het slapend aanwezig kan zijn alleen zei ze dat hij dan eerst ook schilfers moest hebben en die heeft hij niet..maar klopt dat ook?

Het is heel plotseling gekomen hoop zo dat het toch een reactie is op iets wat we afgelopen dagen tegen gekomen zijn..

die prik moet binnen nu en enkele dagen duidelijkheid geven hopelijk verdwijnt het..
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3234825
Tja. Net weer de symptonen bekeken en gelezen, en als er over paar dagen geen verbetering is idd testen op leishmania.

jaren geleden, toen ik hem net had, had hij alle symptonen qua huid zo ongeveer....de kale neus, de voetzolen, plekken op huid, ontstoken ogen....toen ben ik over gegeaan op vers en verdwenen klachten, ook omdat hij denk ik stuk rustiger werd en meer in balans (was nogal reactief hondje, straatmentaliteit). Afgelopen jaren natuurlijk de darmklachten, maar verder herken ik niets meer in symptonen.

maar zou zomaar kunnen dat hij leish heeft, en het al tot uiting is gekomen een aantal jaar terug en nu weer.

dank voor je advies
Gebruikersavatar
Door Ina
#3234855
Papalou schreef:Het zijn allemaal kleine pukkels en hij jeukt niet. Ook niet rood of geïrriteerd dus eerste verhaal gaat denk ik niet op

mucho komt wel uit buitenland .. leishmania zou dan zomaar kunnen.. da zei dat ook omdat het slapend aanwezig kan zijn alleen zei ze dat hij dan eerst ook schilfers moest hebben en die heeft hij niet..maar klopt dat ook?

Het is heel plotseling gekomen hoop zo dat het toch een reactie is op iets wat we afgelopen dagen tegen gekomen zijn..

die prik moet binnen nu en enkele dagen duidelijkheid geven hopelijk verdwijnt het..
Dat hoeft absoluut niet.. sommige honden krijgen bijna geen uiterlijke verschijnselen, maar hebben toch actieve Leishmania, soms alleen wat moe of lusteloos, soms ochtendstijfheid... maar heel vaak zijn de symptomen niet direct te relateren aan Leish als je er niet extra alert op bent


Voor nu is die paar dagen afwachten geen probleem, maar ik zou zeker gaan testen.... ook als straks de plekjes wel wegtrekken.

edit: dat slapend aanwezig zijn klopt wel trouwens... maar perse schilfers krijgen rond ogen, oren of bek is niet waar
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3234862
Ina schreef:Dat hoeft absoluut niet.. sommige honden krijgen bijna geen uiterlijke verschijnselen, maar hebben toch actieve Leishmania, soms alleen wat moe of lusteloos, soms ochtendstijfheid... maar heel vaak zijn de symptomen niet direct te relateren aan Leish als je er niet extra alert op bent


Voor nu is die paar dagen afwachten geen probleem, maar ik zou zeker gaan testen.... ook als straks de plekjes wel wegtrekken.

edit: dat slapend aanwezig zijn klopt wel trouwens... maar perse schilfers krijgen rond ogen, oren of bek is niet waar

ja, ga ik zeker doen. Is zo raar met die plekjes, en ook omdat hij toch een spanjaard is en voorheen ook allerlei symptonen gehad heeft..alleen die weerstandsvermindering die het weer tot uiting zou kunnen brengen kan ik niet plaatsen. hij zit na afgelopen jaren juist super in zijn vel...

dank voor je advies, ben nu ieg weer alert dat het toch wel leishmania kan zijn
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3237042
gelukkig geen leishmania en rest zag er ook goed uit( eiwitten en nierfunctie ) wel zijn er allerlei plekjes bij gekomen. kleine korstjes op oren en lijf. hij zit niet helemaal onder maar zijn meestal paar plekjes bij elkaar.

geen jeuk verder.

Misschien toch maar afkrabsel laten nemen? Iemand nog idee wat het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3237049
Gelukkig... dat is goed nieuws
Minder is natuurlijk dat de plekjes uitgebreid zijn en er steeds meer bij komen... want waar nu naar te zoeken

Ik zou ook voor een afkrabsel kiezen, schimmels, mijten, gisten... het zou natuurlijk van alles kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3237064
Ja denk ook dat dat wijsheid is. alleen zijn klachten passen niet echt bij mijten schimmels of gisten. vooral omdat er geen jeuk is geen kale plekken geen roodheid.

Verder is weerstand ook goed en is hij heel relaxed. geen stress of veranderingen.

wel vlooien gehad en afgevallen. Heeft in verleden al twee keer lintworm gehad na vlooien dus denk dat ik toch maar ga ontwormen..wormonderzoek leverde toen niets op maar dag van uitslag zag ik wormen in ontlasting..Dus denk niet dat ik ga checken omdat lintworm volgens Utrecht soms niet zichtbaar is.

Dus heel misschien gewoon een worm en bizarre reactie en anders wormen ook uitgesloten in kader van gewicht verlies..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door