Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3233916
Kaela schreef:Ja misschien speelt dat ook wel mee. Ellende is alleen dat ik nu voor een klein kapitaal gemalen klaar heb staan, allemaal rood-vlees soorten. Ik heb ook nog wel kalkoen liggen, maar dat is nog niet gemalen.

Ik zag net ook dat die eierschaal per 25 kilo te koop is :o . Nou is het niet duur, maar 25 kilo is wel idioot veel. Denk dat ik er eens een mailtje aan waag of ik een kleinere hoeveelheid af mag nemen.

Ik heb nog aardig wat kipafsnijsels liggen.. als je wat nodig hebt dan zeg je het he. Misschien kun je het wat mengen met het rode vlees zodat hij dat toch krijg maar ietsje minder?

En zou iets als rijst ook wat zijn? Als je bijvoorbeeld mihoen neemt, dat is gemaakt van rijst, als je het kookt kun je het zo prakken met een vork.. dat wordt heel zacht.
#3233949
Hylos schreef:Ik heb nog aardig wat kipafsnijsels liggen.. als je wat nodig hebt dan zeg je het he. Misschien kun je het wat mengen met het rode vlees zodat hij dat toch krijg maar ietsje minder?

En zou iets als rijst ook wat zijn? Als je bijvoorbeeld mihoen neemt, dat is gemaakt van rijst, als je het kookt kun je het zo prakken met een vork.. dat wordt heel zacht.
Je bent een schat :-*. Rijst hebben we vorig jaar ook wel een poosje gegeven. Dat ging goed, dus wat dat betreft is rijst verder wel een idee.

Ik ga rustig nadenken en begin volgende week maar eens overleggen met de dierenarts, wat wijsheid kan zijn. Daar komen we samen in de regel prima uit, al is hij van de brokjes.
#3233963
Berre had pancreasproblemen en zalm was voor hem te vet....veel vis trouwens. witte magere vis ging wel als hij gekookt was. Verder kreeg hij eend zonder vet. Probeer eens een tijdje echt mager te voeren. Verder zou ik een paar dagen alle toevoegingen weglaten en zien of het dan beter gaat. Hopelijk zit je snel op 't goede spoor.
#3233968
Mocht je willen, ik heb nog een recept voor zelf koken, vegetarisch.
Aardappels, tofu, olijfolie en groenten. Wel aanvullen met een vitaminepreparaat natuurlijk.
Alles 1/3. Ik maakte voor Nelson geloof ik 600 gram aardappels per dag. Als groenten alleen groene bladgroenten, geen kool e.d.

Shit hé, als ze zo niet lekker zijn. En met die arme Oscar probeer je ook niet even snel wat.
Ik hoop echt dat het beter gaat met hem zal gaan.

Pancreas en probiotica is niet handig, nee. Toen Hope een ontsteking had van de pancreas kreeg hij van Tannetje een supplement wat heb echt onwijs hielp. Ik weet alleen niet meer hoe het heette. Was echt speciaal voor misselijkheid bij pancreasproblemen :-\
#3233986
Kaela schreef:Koken, aan die optie had ik nog niet gedacht. Ben ik ook totaal onbekend mee en ik neem zomaar aan dat ik dan niet een pakje smuldier in de pan ga gooien :P

Onze zelf samengestelde prak bestaat uit: 15% orgaan, 20% pens, 5-10% zalmfilet en de rest spiervlees. Dat lijkt me allemaal wel oke om te koken? Wat doe ik dan aan het calcium? Ik heb nu 2 verschillende supplementen geprobeerd, deze http://www.degroeneos.nl/product/calciu ... m-complex/ en een van de dierenarts en hij gaat simpelweg aan de dunne (vla dun) als we alleen onze prak met supplement geven. Eischaal zou een optie kunnen zijn, maar ik heb geen mogelijkheid om het zelf goed te drogen.



Beide merken voegen allerlei dingen aan hun voeding toe waar ik niet op zit te wachten. Zonnebloemolie, zalmolie, mais, aardappel. In die zin, ik vind dat geen verbetering ten opzichte van de smuldier.

Of hij de zuivel zou verdragen weet ik niet. Dat zou ik uit kunnen proberen. Probiotica is voor de darmen, het probleem zit hem voornamelijk in de maag. Wat zou de probiotica volgens jou toevoegen?

Aller eerst veel sterkte en hopelijk snel een oplossing voor Oscar, het lijkt me dat je je ondertussen redelijk machteloos moet gaan voelen.
Zelf zat ik ook direct aan zelf koken te denken.. daar is best veel info over te vinden, en gelukkig hier zelfs al gelinkt

Nog even over je opmerking van het zelf drogen van eierschalen, ik las dit op VoerWijzer "Je kunt rauwe eierschalen even schoonspoelen en laten drogen aan de lucht." .... dat moet toch te doen zijn lijkt mij :)

Om nu 25 kilo te moeten bestellen is natuurlijk van de zotte... welke particulier maakt ooit zoveel op ???
Hier de link naar het hele stuk over eierschalen, het hoe te verwerken, waarom en hoeveel


[url]http://www.voerwijzer.com/eierschalen-a ... e-hond[url]


edit... ik weet niet wat ik nu weer fout doe, maar de link plakt helaas niet... even copy/past zal de oplossing moeten brengen ben ik bang ;)
#3233998
Op deze (Duitse) site is puur eierschalenmeel te koop in kleine hoeveelheden: https://www.lunderland-tierfuttershop.d ... 50#Ziel651

Even met control-F zoeken op 'Eierschalenmehl'. Lunderland is een heel goed en betrouwbaar merk, ik haal er bijna al mijn supplementen. De verzendkosten zijn wel vrij pittig, maar misschien kun je iets via Kim regelen, dat die het bij haar laat bezorgen en dan een keer meeneemt naar NL?

Sterkte met Oscar!
#3234021
er bestaan ook nog van die gestoomde maaltijden zoals renske. mss is dat nog wat.

@hope;
Pancreas en probiotica is niet handig, nee. Toen Hope een ontsteking had van de pancreas kreeg hij van Tannetje een supplement wat heb echt onwijs hielp. Ik weet alleen niet meer hoe het heette. Was echt speciaal voor misselijkheid bij pancreasproblemen :-\

bedoel je zymoral?
#3234031
Kaela schreef: Ik zag net ook dat die eierschaal per 25 kilo te koop is :o . Nou is het niet duur, maar 25 kilo is wel idioot veel. Denk dat ik er eens een mailtje aan waag of ik een kleinere hoeveelheid af mag nemen.
Je kunt het ook als kalkbemesting in de tuin gebruiken, staat op de website, mochten ze echt alleen grote zakken verkopen.

Ik hoop zo dat Oscar snel stabiliseert, zou mooi zijn als het zelf malen of koken iets oplevert.
#3234032
Als hij last van de maag heeft een bakje yoghurt geven. Goedkoop en werkt binnen een paar seconde. Yoghurt neutraliseert het maagzuur.
Ik doe dit al meer dan een jaar bij mijn oude hond, die chronisch last heeft van haar maag. Medicatie werkt niet, of nauwelijks.
#3234033
Kim_S schreef:Gemalen kat is geen optie zeker? ::) :P
Wat Oscar betreft een prima optie hoor! :P ::) ::)

Ik zal proberen op alle reacties te reageren, mocht ik iemand vergeten, ik neem alles mee in de overwegingen!

@Hope, ik denk dat je Zymoral bedoeld en dat krijgt hij al ruim een half jaar. Helpt ook goed, op incidenteel gek gekleurde ontlasting na lijkt de pancreas weinig problemen te geven. Al is het moeilijk om te beoordelen wat nou steeds precies de problemen zijn, het wisselt denk ik ook steeds wel wat.
Vegetarisch koken lijkt me weer een stap verder en de overstap naar tofu lijkt me ook groot. Maar ik onthoud het als optie.

@Ina, op zich is eierschalen drogen niet de grootste klus (ergens anders wordt gesproken over 10 minuutjes in de oven). Dus om het eerst uit te proberen wel een goed idee. Maar het is allemaal al een prutte werk, dus als het een succes is zal ik toch wat willen kopen.

En dan is het kiezen, 25 kilo voor een prikje, of 800 gram voor een kapitaal. Jeetje, wat een verschil in prijzen! We hebben ook niet echt een grote tuin om het voor te gebruiken, maar goed, met 25 kilo zitten is voor dit geld ook niet de grootste ramp nietwaar.

@ Inni, Het feit dat hij niet bepaald mager gevoerd wordt zal zeker deel van het probleem zijn. Wat dat betreft is de combinatie van dingen gewoon lastig, want magerder voeren is niet makkelijk als bot voeren niet kan. Ik zal magerder voeren in ieder geval hoge prioriteit maken in de overwegingen van keuzes.

Iedereen weer super bedankt!
#3234055
Als die 25 kilo eischaal poeder teveel is dan is het misschien een idee om te delen met anderen ?
Wie weet is er behoefte aan

En eventueel even een topic plaatsen in V&A ( voor leden die dit weer niet lezen )
Ik denk maar weer even mee hoor ;)
Door sella
#3234091
Buffel verdraagt geen bot momenteel en Shay wil geen nijn meer of parelhoen.
Ik zag een dom hel sell programma langskomen en daar malen ze hele eieren voor hunzelf.

Nou heb ik geen turbo blender, ik stamp de eieren met de staafmixer eerst goed stuk en doe er wat suplementen in en blend dat tot een lekkere schuimige mix.
Daarna los ik het residu schaal op met wat water en verdeel dat over de bakken.
Het gaat er geleerd in en het valt goed.
Ik geef superenzymen van now voor de pancreas, dat maakt het hier veel stabieler ook bij epi Diego is dat het enige geweest wat hem hielp.

Ik geef Buffel ipv omeprazol ,pantazol. Die spuugt zich leeg op de omeprazol.
Ik voer zo mager mogelijk, Buffel wordt ziek van kip, gans, kalkoen ect. Dus die staat nu op rood vlees, ook van dr vroom als tip als ze niet tegen kip kunnen vermijd dan alles wat eileggend is. Dat is natuurlijk ook met de vis zo. (hom en kuit) wat levend barenden daar gelaten.
Hij eet ook veel met de pot mee, gekookte andijvie met aardappelen, witlof met aardappelen. Rode biet doet hij een moord voor.
Ook rijst gaat bij hem wel goed, dat ging bij Diego niet goed.

Buffel liet net ook weer een tedere boer, jamm over je koffie heen. Ik weet waarom het nu niet lekker gaat met Buf, we waren de moderin aan het afbouwen en op 1 mg is de gastro enteritis weer opgevlamd door zijn allergie. Voor nu zit hij op 2*2 en hij stabiliseert.

Op celzouten.com kan je eens lezen, er zijn er meerdere die ook op maagklachten werken, Ik heb daar veel baat bij, en Buffel ook, hij kon eerst niet zonder 8 mg moderin per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door