Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3234766
Chendo is ook nog steeds aan het donderen, dat slikken en maagzuur ken ik bij hem ook. Ik ben op een gegeven moment ook voor hem gaan koken en daar werd het een stuk beter van. Ik gebruikte ook eierschaalpoeder en een multivitamine poeder. Bij Chendo helpt een schepje magere Hüttenkäse door zijn eten goed.
Is er bij Oscar al eens gekeken of het misschien aan de galblaas ligt? Als daar een blokkade of ontsteking zit dan worden ze ook heel misselijk omdat de lever het niet kwijt kan.
#3234776
tt-tjes schreef:Chendo is ook nog steeds aan het donderen, dat slikken en maagzuur ken ik bij hem ook. Ik ben op een gegeven moment ook voor hem gaan koken en daar werd het een stuk beter van. Ik gebruikte ook eierschaalpoeder en een multivitamine poeder. Bij Chendo helpt een schepje magere Hüttenkäse door zijn eten goed.
Is er bij Oscar al eens gekeken of het misschien aan de galblaas ligt? Als daar een blokkade of ontsteking zit dan worden ze ook heel misselijk omdat de lever het niet kwijt kan.
Dat is deel van het probleem helaas, er valt niets te kijken of onderzoeken bij Oscar. We moeten ons baseren op de symtomen die we zien. Hij krijgt wel zymoral, omdat de ontlasting galblaasproblemen liet zien (kleur, volume, textuur). Sindsdien gaat dat op soms een dagje na prima qua ontlasting, al had hij twee weken terug toen hij moest braken ook wat langer die rare ontlasting.

Urine is opgevangen, ging vrij makkelijk. Ik ga zo die kant op, eens kijken hoe of wat. Als hij eerst aan de antibiotica moet, vind ik het nog lastiger te kiezen wat nu te doen.
#3234783
Kaela schreef:Dat is deel van het probleem helaas, er valt niets te kijken of onderzoeken bij Oscar. We moeten ons baseren op de symtomen die we zien. Hij krijgt wel zymoral, omdat de ontlasting galblaasproblemen liet zien (kleur, volume, textuur). Sindsdien gaat dat op soms een dagje na prima qua ontlasting, al had hij twee weken terug toen hij moest braken ook wat langer die rare ontlasting.

Urine is opgevangen, ging vrij makkelijk. Ik ga zo die kant op, eens kijken hoe of wat. Als hij eerst aan de antibiotica moet, vind ik het nog lastiger te kiezen wat nu te doen.
Zymoral heeft Chendo ook maanden gehad, ook omdat hij zo'n rare gele ontlasting had. In het begin hielp dat goed maar daar zijn we nu mee gestopt omdat het niets meer leek te doen. Chendo heeft ook een maand lang tylosine gehad, wat ook in het begin goed werkte maar waar we nu ook mee gestopt zijn op advies van Lisette Overduin omdat hij zo'n hoge dosering pred krijgt. Wat ik wel zag bij het gebruik van Tylosine was dat hij helemaal geen last meer had van maagzuur. Tylosine wordt gebruikt bij bacteriële overgroei in de darmen.

Mbt Oscar zijn urine, zag die er geel/oranje uit?
#3234826
tt-tjes schreef:Zymoral heeft Chendo ook maanden gehad, ook omdat hij zo'n rare gele ontlasting had. In het begin hielp dat goed maar daar zijn we nu mee gestopt omdat het niets meer leek te doen. Chendo heeft ook een maand lang tylosine gehad, wat ook in het begin goed werkte maar waar we nu ook mee gestopt zijn op advies van Lisette Overduin omdat hij zo'n hoge dosering pred krijgt. Wat ik wel zag bij het gebruik van Tylosine was dat hij helemaal geen last meer had van maagzuur. Tylosine wordt gebruikt bij bacteriële overgroei in de darmen.

Mbt Oscar zijn urine, zag die er geel/oranje uit?


Pies ziet er toch altijd geel/oranje uit?

Hij blijkt een blaasontsteking te hebben. En uit alle symptomen is het niet onwaarschijnlijk dat het voortkomt uit een vergrote prostaat. Dus nu aan de antibiotica en cranberrys. De vergrote prostaat is dikke balen, want wat we daar aan kunnen doen bij Oscar is nog maar de vraag.

Dat ga ik eerst een paar dagen aankijken, om te zien hoe dat gaat. Dan ga ik de eierschalen proberen. En voordat ik nu ga bedenken wat ik dan allemaal ga doen, wacht ik eerst maar eens af hoe we er dan voor staan. Een stap tegelijk, het groeit me wat boven het hoofd en we moeten nu gewoon eerst die blaasontsteking te lijf gaan.

Edit: urine was verder te basisch, dus cranberry mee. Rest was allemaal goed, soortelijk gewicht, suiker en nierwaardes. Dus dat was wel mooi.
#3234867
Kaela schreef:Hij blijkt een blaasontsteking te hebben.
Oh, dat is vervelend, wel fijn dat de waardes verder goed waren. Cranberry is goed om de blaas te ondersteunen bij een blaasontsteking en het is zeker verstandig dat langer te blijven gebruiken, dus ook als AB kuur klaar is.
Kaela schreef:En uit alle symptomen is het niet onwaarschijnlijk dat het voortkomt uit een vergrote prostaat.
Shit, maar zover ik weet zijn er aardig wat (natuurlijke) humane middelen op de markt om de prosaat te ondersteunen. Hopelijk kunnen jullie daar iets mee.
Jullie doen zoveel voor Oscar, het zou zo fijn zijn als jullie nog een tijd onbezorgd( wat in zijn geval wel een beetje relatief is) van hem kunnen genieten.

Sterkte.

Groet, Esther
#3234899
src_esther schreef:Oh, dat is vervelend, wel fijn dat de waardes verder goed waren. Cranberry is goed om de blaas te ondersteunen bij een blaasontsteking en het is zeker verstandig dat langer te blijven gebruiken, dus ook als AB kuur klaar is.

Shit, maar zover ik weet zijn er aardig wat (natuurlijke) humane middelen op de markt om de prosaat te ondersteunen. Hopelijk kunnen jullie daar iets mee.
Jullie doen zoveel voor Oscar, het zou zo fijn zijn als jullie nog een tijd onbezorgd( wat in zijn geval wel een beetje relatief is) van hem kunnen genieten.

Sterkte.

Groet, Esther
Cranberry is ook voor permanent.

Ja, op zich is er met medicijnen (alternatief en regulier) wel veel te doen. Maar er staat hier een huisapotheek waar je u tegen zegt en het houdt wel een keertje op. Nog even en hij krijgt meer pillen dan eten. Vandaar dat het me wel even wat boven het hoofd aan het groeien is. Maar goed, zover is het nog niet, daarom eerst stap 1, de ontsteking weg krijgen. Daarna kijken we wel verder. De antibiotica duurt 14 dagen, dus even pas op de plaats.
#3234903
Kaela schreef:Cranberry is ook voor permanent.

Ja, op zich is er met medicijnen (alternatief en regulier) wel veel te doen. Maar er staat hier een huisapotheek waar je u tegen zegt en het houdt wel een keertje op. Nog even en hij krijgt meer pillen dan eten. Vandaar dat het me wel even wat boven het hoofd aan het groeien is. Maar goed, zover is het nog niet, daarom eerst stap 1, de ontsteking weg krijgen. Daarna kijken we wel verder. De antibiotica duurt 14 dagen, dus even pas op de plaats.

Weet je, je zou zo'n hond gewoon liefst echt goed onderzoeken maar dat gaat nu eenmaal niet. Jullie roeien met alle riemen die jullie hebben en doen dat echt heel erg goed. De ontsteking is nu prioriteit nummer 1, wellicht zit hij dan ook weer lekkerder in zijn vel. Maar dat het je boven het hoofd groeit is helemaal niet gek.

Ach, die Oscar. Als je hem toch eens kon vertellen dat het allemaal alleen maar is om hem te helpen hé...
#3236208
Hope schreef:Hoe gaat het met Oscar, Kaela?
Moeilijk in te schatten. We zitten nu op dag 7 van de antibiotica. Hij druppelt niet meer, maar is sinds een dag of 3 wel echt ontzettend vervelend. Opdringerig, onrustig. Of het er mee te maken heeft is altijd lastig om te beoordelen, maar het zou wel goed kunnen. Hij moest vorige week ook zijn grote pijnstiller, wat een waardeloze timing was en ook wel even voor buikpijn gezorgd heeft.

Ik heb zijn menu nog niet gewijzigd vanwege de antibiotica en het smakken en oprispen ed zijn er dan ook nog steeds. Ik heb nu zelf de schillen van 2 eieren gedroogd en das niet veel, maar morgen komt er een zéér lief persoon de schalen van 20 eieren brengen. Dan heb ik een mooie voorraad. Als ie de komende dagen blijft zoals ie nu is, dan ga ik in de loop van deze week hem mijn eigen gemalen prak geven met eischaal. Kijken hoe dat gaat. Dat is geen extreem magere prak, maar wel flink magerder als de smuldier (op smuldier 800 gram werd ie dikker, op mijn prak moest ie 1000 gram hebben om niet af te vallen).

En verder denk ik maar even niet. Gisteren hebben we op een veldweggetje een half uurtje met hem gewandeld, dat vond ie leuk en hield ie wel mooi vol. Even eruit en genieten.

Wel frapant, sinds we de nieuwe auto hebben, hebben we ook een andere, onhandigere loopplank. En laten we hem dan ook regelmatig springen, want Oscar wil ook niet graag over die plank. Vorige week wilde hij niet springen, hij deed het niet. Dus wij de plank neerleggen en liep hij heel beheerst de plank af. Verder merkten we niets geen verschil aan hem, zo gek. Sindsdien doen we weer veel vaker de plank neerleggen. Al ie het daar allang niet meer mee eens :P
#3236221
Moeilijk is het hé. Er komt ook eventjes erg veel bij elkaar voor Oscar denk ik. En voor jullie natuurlijk.

Maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen als jij. Niet alles tegelijk veranderen, en gewoon maar stap voor stap blijven bekijken hoe het gaat. Ik ben benieuwd of de eischaalpoeder nog wat gaat verbeteren voor hem. Ik hoop het voor jullie!
:-*
#3236305
Ik heb uiteidelijk mijn toevlucht moeten zoeken bij een brok bij Kenji, hij was altijd ziek bij het geven van vleesmaaltijd

Keertje zo erg dat dierenarts dacht dat hij uitzaaien had in zijn darmen en er een echo werd genomen (heeft kanker)

Ook andere merken geprobeerd, en mager enkel spiervlees, gekookt vlees, niets hielp nog

Enkel op brok met 50 gram gekookt enkelvoudige Duck vlees gaat, daar heeft hij geen last van, zonder iets van vlees eet hij het niet

Elke keer probeer ik het opnieuw als zijn maag en darmen rustig zijn geworden en elke keer na een vleesmaaltijd heeft hij terug enorm veel pijn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door