Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3234261
Wat naar dat Oscar zo'n last heeft van zijn maag.

Om eierschalen te drogen, peuter ik het schaalvlies eruit - dat gaat bij het voer - en de eierschaal leg ik op de vensterbank. Volgende dag is het droog en kan het gevijzeld worden. Als poeder kan het makkelijk in een potje en neemt het weinig ruimte in.

Mocht koken ook niet goed gaan, zou je misschien eerder naar blik dan brok kunnen kijken? Voor noodgevalletjes en een avond weg heb ik Hermanns blikvoeding in huis, ik vind het er best goed uitzien en ook de geur is niet onaangenaam. Kootje vindt het heerlijk. Terra-pura heb ik nooit geprobeerd, maar klinkt ook niet heel fout. Brok vind ik eigenlijk altijd stinken, ook de betere merken, tenminste daar waar ik tot nu toe aan heb geroken. Behalve Ziwipeak, dat gaat wel, maar is bizar duur. Tot op heden heb ik alleen bij Hermanns blikvoeding gedacht: 'nou, daar zou ik ook best een hap van durven nemen'...

Succes. Ik hoop dat het jullie lukt om toch iets te vinden dat hem en smaakt en gezond is en hij geen last van krijgt.

Groet, Esther
#3234315
Balen zeg dat het zo slecht gaat met de maag.
Ik zou ook overwegen om te gaan koken. In de recepten zag ik ook veel rijst aardappel ed. En rijst ging al goed zei je. Als ie het ook maar vooral lekker vindt he.

Zag ook ergens iets van kamilethee staan. Van teveel kamille kun je ook weer misselijk worden. (ook van een kopje te snel drinken weet ik uit ervaring ::) )
#3234433
Morgen even een bezoek aan de dierenarts, zonder Oscar, met zijn plas (althans dat is de bedoeling), want ik vrees dat er op dat vlak ook iets niet in orde is.

Dan ook plan de campange qua voeding doorspreken.

Ik denk dat ik ga beginnen met de eierschalen drogen en zien hoe dat valt. Wil dat, dan kan ik nadenken over de opties van magerder voeren en koken. Wil dat niet, dan moet ik verder gaan kijken. Ik heb een doos eieren gekocht, om een begin te maken.
#3234452
src_esther schreef:Dat wordt dus vanavond omelet eten en morgen gebakken eitje bij het ontbijt? ;)

Succes. Ik hoop dat het gaat werken.

Groet, Esther


Ik weet niet of wij tegen Oscar zijn eischaalbehoefte op kunnen eten. Vind het wel super zonde om eieren weg te gaan gooien.

Eerst maar eens zien wat er morgen uit het urineonderzoek komt. Als ie aan de antibiotica moet, kan dat ook weer vervelend zijn voor zijn vertering.
#3234474
Vroeger toen we het menu van de fokker voerde kregen onze honden gistocal en een drucal (naam kwijt weet niet zeker of het zo werd genoemd) in combi met vlees en pens.

Heb je al eens gistocal en drucal gegeven? Van het ene was het de dubbele hoeveelheid als van de ander.

Onze theemuts is overigens juist van de maagbeschermers volledig misselijk etc geworden. Alleen meen ik dat jouw jongen een bloeding kreeg dus dan kun je niet zonder. Wij hebben ze afgeschaft en haar het laatste jaar onbeschermd qua maag de pillen gegeven. Er zijn ook mensen die misselijk worden en maagklachten krijgen juist van de preventieve medicatie.

Sterkte met Oscar.
#3234566
Kaela schreef:Ik weet niet of wij tegen Oscar zijn eischaalbehoefte op kunnen eten. Vind het wel super zonde om eieren weg te gaan gooien.

Eerst maar eens zien wat er morgen uit het urineonderzoek komt. Als ie aan de antibiotica moet, kan dat ook weer vervelend zijn voor zijn vertering.
Inderdaad zonde om eieren weg te gooien. Er is best veel met eieren te maken. Mayonaise, pasta carbonara, in roerbak gerecht, pannenkoek (met havermout), cake, meringue, tiramisu, macarons. Google geeft misschien nog ideetjes die je wat lijken: ei recepten en als je engels goed genoeg is: egg recipes.

En de katten lusten vast ook wel een eitje zo nu en dan? Maar als je je geen raad weet met de eieren is het misschien verstandiger om het poeder te kopen.

Hopelijk valt de uitslag van het urineonderzoek mee.
#3234605
kira schreef:Vroeger toen we het menu van de fokker voerde kregen onze honden gistocal en een drucal (naam kwijt weet niet zeker of het zo werd genoemd) in combi met vlees en pens.

Heb je al eens gistocal en drucal gegeven? Van het ene was het de dubbele hoeveelheid als van de ander.

Onze theemuts is overigens juist van de maagbeschermers volledig misselijk etc geworden. Alleen meen ik dat jouw jongen een bloeding kreeg dus dan kun je niet zonder. Wij hebben ze afgeschaft en haar het laatste jaar onbeschermd qua maag de pillen gegeven. Er zijn ook mensen die misselijk worden en maagklachten krijgen juist van de preventieve medicatie.

Sterkte met Oscar.
Dank je. Wij zijn juist maagmedicatie gaan geven omdat het zonder niet goed ging. En het gaat al sinds november best wel heel goed op deze medicatie. Ik denk daarom zelf niet direct aan de maagmedicijnen als oorzaak van de achteruitgang nu.

Ik heb nog nooit iets anders gegeven dan wat hij nu krijgt. Omdat het goed ging en omdat ik switchen erg eng vind. Maar ik noteer deze ook en neem het mee.
src_esther schreef: Inderdaad zonde om eieren weg te gooien. Er is best veel met eieren te maken. Mayonaise, pasta carbonara, in roerbak gerecht, pannenkoek (met havermout), cake, meringue, tiramisu, macarons. Google geeft misschien nog ideetjes die je wat lijken: ei recepten en als je engels goed genoeg is: egg recipes.

En de katten lusten vast ook wel een eitje zo nu en dan? Maar als je je geen raad weet met de eieren is het misschien verstandiger om het poeder te kopen.

Hopelijk valt de uitslag van het urineonderzoek mee.
Hahaha je weet het leuk te bedenken :biggrin2: Sta ik de komende tijd alleen maar te bakken en te kokkerellen en het merendeel mag ik zelf momenteel helemaal niet eten.
#3234653
Kaela schreef:Hahaha je weet het leuk te bedenken :biggrin2: Sta ik de komende tijd alleen maar te bakken en te kokkerellen en het merendeel mag ik zelf momenteel helemaal niet eten.
Oh.... Autsch. Ik weet niet wat je wel mag eten, maar je zou natuurlijk opzoek kunnen naar alternatieve zoekmakers zoals bijvoorbeeld in dit recept: havermoutmuffins
#3234664
src_esther schreef:Oh.... Autsch. Ik weet niet wat je wel mag eten, maar je zou natuurlijk opzoek kunnen naar alternatieve zoekmakers zoals bijvoorbeeld in dit recept: havermoutmuffins
Ik zit op een eetschema ivm intensief sporten. Ik mag wel eieren, maar in balans met de rest van mijn voeding. Wel bedankt voor je moeite :-*
#3234670
Kaela schreef:Ik zit op een eetschema ivm intensief sporten. Ik mag wel eieren, maar in balans met de rest van mijn voeding. Wel bedankt voor je moeite :-*
Mhmm, een collega doet dat volgens mij ook. Als je wilt kan ik haar wat tips vragen? Ze schrijft af en toe voor een foodblog en neemt zo nu en dan heerlijke gezonde tussendoortjes mee naar kantoor.
#3234686
Kaela schreef:Dank je. Wij zijn juist maagmedicatie gaan geven omdat het zonder niet goed ging. En het gaat al sinds november best wel heel goed op deze medicatie. Ik denk daarom zelf niet direct aan de maagmedicijnen als oorzaak van de achteruitgang nu.

Ik heb nog nooit iets anders gegeven dan wat hij nu krijgt. Omdat het goed ging en omdat ik switchen erg eng vind. Maar ik noteer deze ook en neem het mee.



Hahaha je weet het leuk te bedenken :biggrin2: Sta ik de komende tijd alleen maar te bakken en te kokkerellen en het merendeel mag ik zelf momenteel helemaal niet eten.

Even een brainstormmoment van mij.... maar heb je in de buurt niet een restaurant, verzorgingstehuis, of iets anders waar ze op grotere schaal koken en waar je de eierschalen van 1 dag kan halen
Dan hoef je ze niet zelf te eten, je hoeft niet in 1 keer 25 kilo te bestellen, maar je hebt wel voldoende om te testen of het werkt voor Oscar :)
#3234690
src_esther schreef:Mhmm, een collega doet dat volgens mij ook. Als je wilt kan ik haar wat tips vragen? Ze schrijft af en toe voor een foodblog en neemt zo nu en dan heerlijke gezonde tussendoortjes mee naar kantoor.
Lief van je, maar ik volg een uitstekend begeleid programma waar ik uitermate tevreden over ben.
Ina schreef: Even een brainstormmoment van mij.... maar heb je in de buurt niet een restaurant, verzorgingstehuis, of iets anders waar ze op grotere schaal koken en waar je de eierschalen van 1 dag kan halen
Dan hoef je ze niet zelf te eten, je hoeft niet in 1 keer 25 kilo te bestellen, maar je hebt wel voldoende om te testen of het werkt voor Oscar :)
Och, voor het uitproberen is het allemaal geen ramp, dat komt wel goed. En als het goed werkt zie ik wel wat ik doe. Misschien willen ze bij de plaatselijke moestuin wel 20 kilo hebben ofzo.
#3234698
wat vervelend..

ik kreeg toen van leida advies om half spiervlees half koolhydraat te koken. ik deed toen gans en zoete aardappel. als je maar twee ingrediënten doet heb je iets minder kans op reacties als het aan voeding ligt.

probiotica was in dat stadium uit den boze..

Succes met oscar!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door