Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#3232687
Goedenavond.

Ik heb sinds eind verleden jaar een herplaatser, bouvier teefje nu 5 jaar waar ik een klein probleempje mee heb.
Het overzetten op vers ging zonder problemen en samen met mijn reu een heerlijk stel actieve honden, dagelijkse wandeling van een uur gaat nu zonder problemen.
Maar sinds het gras weer lekker groeit wil ze daar nogal overmatig van eten, mijn andere honden hebben dat ook altijd gedaan en dat was geen probleem. Ook mijn reu doet het en die verteerd het gewoon, hoeft ook niet te kotsen.
Mijn teefje eet de laatste tijd zoveel gras dat het de volgende dag (?) er weer uitkomt, en dan zit er ook nog een maaltijd tussen.
Het komt er dan als een worst uit samen met wat gal, van dat gele spul.
Vuile pens krijgt ze genoeg en groente geven lost niets op.
Is er iemand die hier iets over kan zeggen of het liefst met een oplossing komt ?
Door Lizzy
#3232782
Dit is een lastig probleem.... Ik denk dat er een reden moet zijn waarom ze zooo veel gras eet. Misschien stress tijdens de wandeling? Haar manier van aandacht vragen? Misschien kun je eens een paar weken/maanden probiotica geven om te kijken of dat haar spijsvertering wil verbeteren.
Door arnold
#3232785
Probiotica gaan we proberen.
Stres lijkt me eigenlijk niet, we lopen altijd heel relaxed op een ontiegelijk groot stuk land waar we niks en niemand tegenkomen en ik ook alle aandacht voor me honden heb. Ze lopen dan los maar blijven wel bij mij in de buurt.
Ze is er trouwens wel zo eentje die bijna alles lekker vind, van konijnenkeutels tot kattenpoep als ze de kans krijgt.
Door hannabelgje
#3232802
En als ze zoveel gras eet is een test voor de franse hartworm ook geen overbodige luxe vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door arnold
#3232804
We zijn geen vakantiegangers hoor maar ik zal het eens googgelen, ben er niet zo mee bekent.

edit
Dan zou ze ook long problemen moeten hebben en daar is geen sprake van.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233153
arnold schreef:We zijn geen vakantiegangers hoor maar ik zal het eens googgelen, ben er niet zo mee bekent.

edit
Dan zou ze ook long problemen moeten hebben en daar is geen sprake van.
Dat hoeft niet. Persoonlijk zou ik wel willen weten waarom ze zoveel gras eet. Wormonderzoek (met dus hartworm) zou ik zeker overwegen. Verder, misselijkheid? Smakt of likt ze veel?
Door arnold
#3233429
Op het moment zijn ze alle twee van de rel, virusje opgelopen op de hondenschool denk ik.
Aan de dunne en kotsen.
Eerst dit maar weer onder controle zien te krijgen en dan weer verder kijken.
Door sella
#3234094
hartworm loop je inmiddels gewoon in nl op :'( helaas
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door