Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3237305
1x daags 10 mg, 's ochtends 8.00 uur. Er is heel specifiek gezegd dat ik hem 's ochtends de prednoral moest geven.
ZIjn eten gaat verdeeld over 5 hapjes. Plusminus ongeveer 9.30 - 12.00 - 15.00 - 18.00 - 21.00
Door tt-tjes
#3237352
Chendo krijgt zijn pred ook voor 9.00 uur 's morgens, hij krijgt 4x daags te eten. Dit om zijn lever geen overuren te laten draaien.
Gebruikersavatar
Door pike
#3237455
tt-tjes schreef:Chendo krijgt zijn pred ook voor 9.00 uur 's morgens, hij krijgt 4x daags te eten. Dit om zijn lever geen overuren te laten draaien.
We waren vanmiddag bij de dierenarts, en ze vond Pike vrolijker dan de vorige keer. Klopte ook wel, hij heeft de hele praktijk aan een grondig onderzoek onderworpen ::) Het tijdstip van toediening van de pred was prima. Het moet in elk geval 's ochtends. Pike is wel weer een halve kilo afgevallen :( die indruk had ik al, zijn ruggengraat begint er nu echt uit te steken :( . Ik vind ook dat zijn leverdieet veel te weinig calorieën levert; Pike heeft altijd heel veel voer nodig gehad, ook toen hij ouder werd, want bewegen dat deed hij altijd nog volop. Nu wil hij in de middag en avond ook weer graag lopen (trekt daarbij galopjes door het gras, springt over een boomstam die hem voor de voetjes komt, echt dan zie je niet dat hij ziek is, je moet behoorlijk doorlopen om hem bij te benen), dus het weinige wat hij krijgt wordt meer dan opgesoupeerd denk ik. Dus ik ga hem nu toch flink meer geven. Volgens de da was dat geen enkel probleem wat belasting van de lever betreft en moet hij niet nog meer afvallen. Hij drinkt nog steeds meer dan normaal, maar wel duidelijk een stuk minder meer ::).
Dat hij in de ochtend veel slaapt en/of niets doet komt volgens de da omdat de prednison dan nog niet op de plaats is aangekomen waar hij moet wezen. In elk geval blijft hij de komende 2 weken nog op 10 mg per dag staan, dan is de da terug van vakantie en gaan we kijken of we met Lisette Overduyn kunnen kortsluiten.
Door tt-tjes
#3237489
Chendo werd ook zo mager op zijn gekookte leverdieet. Die kreeg op een gegeven moment 600 gram per dag en kwam geen gram aan. Gewoon meer voeren dus.
Gebruikersavatar
Door pike
#3237516
Pike krijgt nu ook 600 gram. En daar valt hij dus mee af. Morgen gaat het inderdaad flink omhoog, anders houd ik een gratenpakhuis over vrees ik :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door