Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#3232015
Mijn vraag is misschien wel stom, maar waarom ga je met een hond die hoest naar de arts?
Ik ben natuurlijk uit een andere tijd, maar hoesten hoeft toch niet door een arts te worden behandeld?
Van ab. gaat het hoesten niet over, maar wordt wel gegeven uit angst voor complicaties. Ben je daar bang voor?
In ieder geval succes met de kennelhoest patiënten.

Hanny
Door eelke
#3232036
Antibiotica is, omdat ze zoals ik begrepen heb, keelontsteking hebben. En bij een hond kun je natuurlijk niet zo goed checken of het ook doorslaat naar de longen...zoals je dat bij een mens wel kunt doen.

Keelontsteking is dan weer een symptoom van de kennelhoest. Dus je bestrijd er inderdaad niet het virus mee, maar wel de bacterie die de keelontsteking veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3232042
Het is toch echt niet nodig om altijd AB te geven bij kennelhoest. Net als bij een mensen-keelontsteking, meestal geneest dat vanzelf weer. Ik ga dan toch met Hanny mee, ik zou het lichaam dat eerst gewoon zelf laten oplossen.
Door eelke
#3232081
Normaal zou ik dat ook echt doen. Maar ik ben vandaag, morgen, overmorgen en dinsdag niet veel bij mijn honden. Ik wil ze dan wel zelf in de gaten kunnen houden om te zien hoe het met ze gaat...dus tja, dan maar hier voor gekozen. Ik ben als de dood dat ik morgen op de bruiloft gebeld wordt dat het niet gaat...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3232181
eelke schreef:Normaal zou ik dat ook echt doen. Maar ik ben vandaag, morgen, overmorgen en dinsdag niet veel bij mijn honden. Ik wil ze dan wel zelf in de gaten kunnen houden om te zien hoe het met ze gaat...dus tja, dan maar hier voor gekozen. Ik ben als de dood dat ik morgen op de bruiloft gebeld wordt dat het niet gaat...
Dat snap ik, je wil dat je maatjes in orde zijn! Hoop dat alles goed gaat voor jullie :-*
Door eelke
#3232263
Bruiloft achter de rug, alles is goed gegaan met de oppas, heel blij mee! Het wondje bij Gijs geneest goed, straks nog even goed naar kijken, maar ik denk dat hij zijn kap niet meer op hoeft (is toch ook erg he, die kap op moeten voor een korstje ter grootte van een euro).
Wel een hoest salvo toen we gisteren thuis kwamen, maar nu vanmorgen bij beide niet.

Oh en Gijs loopt, voor zo ver ik net in huis kon zien natuurlijk, ook wel echt een stuk beter. Ik hoop zoooo dat we deze week weer eens lekker naar het bos kunnen...
Door rosmin
#3232278
Ah fijn dat het de goede kant opgaat met Gijs.
Hoestsalvo van gisteravond kan natuurlijk komen doordat je thuis kwam en meneer Gijs erg blij was jullie te zien, hoest, hoest
Door eelke
#3232578
Zo, terug geweest naar de natuurkundig dierenarts. (als ik dat zo goed schrijf...).
Ondersteuning meegekregen voor zijn lever. Lijkt er toch op dat hij aan het ontgiften is, en nu met alle medicatie van de afgelopen week is dat ook niet zo slecht. Bijnieren scoorden ook hoog, door stress, maar daar doen we nu niks mee omdat ie al zo veel heeft. Stress is best logisch te verklaren, en zal wel minder worden nu met minder pijn, en wat meer beweging.
Ze heeft zijn rug en bekken behandeld, stond wat scheef. Verder weinig reactie bij buigen van zere poot. Zijn rug en tussenwervelschijven voelen wel wat slecht, dus advies gekregen om oefeningen te doen om de rug sterker te maken en te strekken.
Hij heeft er maar 1 keer gekucht, en dan had ik zelfs nog zijn halsband aan... verder vandaag geen pijnstillers meer en het valt me alles mee.

Ik denk dat we morgen eens in het bos gaan kijken. Wel met de korte lijn, maar eens een rondje stappen van 20 min lijkt me wel lekker voor hem.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3232580
Klinkt goed Eelke! Ik zou morgen dan wel echt vroeg gaan. Het wordt snikheet en dat lijkt me dan voor zijn longen nog niet zo fijn.

Kan hij niet ergens een beetje zwemmen? Is misschien ook wel lekker voor de poot.
Door eelke
#3232583
Ja, daar waar vorige week zijn poot 'afbrak'. Doen we maar niet hoor. Dat betekend daar ook los en scheuren/rennen dus dan hou ik hem niet rustig. Bos is bijna altijd aangelijnd. Ik denk dat we uiterlijk om 7 uur gaan. Misschien een bak koffie mee en dan nog lekker even op een bankje zitten. Koeljas aan. Ik denk dat het dan wel goed komt. Doen we wel vaker, we hebben een hitte protocol ;)

Vandaag ook de airco maar naar beneden halen, dus als het nodig is kan hij dan daarna daar bij liggen. Gaat met hoesten echt beter gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3232585
eelke schreef:Ja, daar waar vorige week zijn poot 'afbrak'. Doen we maar niet hoor. Dat betekend daar ook los en scheuren/rennen dus dan hou ik hem niet rustig. Bos is bijna altijd aangelijnd. Ik denk dat we uiterlijk om 7 uur gaan. Misschien een bak koffie mee en dan nog lekker even op een bankje zitten. Koeljas aan. Ik denk dat het dan wel goed komt. Doen we wel vaker, we hebben een hitte protocol ;)

Vandaag ook de airco maar naar beneden halen, dus als het nodig is kan hij dan daarna daar bij liggen. Gaat met hoesten echt beter gelukkig.

Uuuh, nee, als je geen plek hebt waar je hem aangelijnd een beetje kan laten ronddobberen dan zou ik het ook zeker niet doen, nee. Je hitte protocol klinkt goed!

Fijn dat het beter gaat!
Door eelke
#3234911
Hmmm ik weet het niet hoor.

In ieder geval vast een juig moment, want beide honden zijn inmiddels van de meeste pillen af! Gijs heeft alleen nog de celzouten en de phytonics druppels. Die denk ik echt wel wat doen. Maar of dat positief is? Ik hoop op ontgiften... zijn vacht is vet! Niet normaal. Als een paard wat 24/7 buiten staat, zo vet. Dat je een zwart laagje op je handen ervan krijgt.

Net wel even gekamt en met de waterblazer. Huid ziet er toch wel wat rustiger uit. Denk ik. In ieder geval geen echte wondjes!
Ik krijg nu de neiging hem te gaan wassen om dat vet weg te wassen...goed idee of niet? Het klit ook enorm nu het zo vet is.

Verder is hij nog wel stijf. Verschilt wel per dag. Gisteren liep hij ineens weer een beetje mank, vandaag ook nog wel, maar niet met doorstappen. Vooral met opstaan, wegstappen en draaien. Rustig aan nog maar dus...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door