Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Meneer M Hond
#3229398
Mijn reutje zit met een vervelend probleem: hij is namelijk erg aantrekkelijk voor sommige reuen (meestal intacte, maar soms ook gecastreerde). Ze blijven hem maar achterna lopen en van onder likken, en houden vaak pas op als de baas ze aanlijnt en weghaalt.. Mijn hond laat zelf ook wel merken dat hij er niet van gediend is, maar maakt daarmee weinig indruk.
Hij is al geruime tijd geleden gecastreerd, hoelang geleden weet ik niet precies want toen zat hij nog in Spanje; het is minstens een half jaar geleden, maar waarschijnlijk langer.

Googlen leverde vooral links naar de "No Love Spray" op, die loopse teven minder aantrekkelijk maakt voor reuen en die eventueel ook zou werken voor aantrekkelijk ruikende gecastreerde reutjes, maar dit schijnt nogal chemisch spul te zijn. :???:

Weet iemand een alternatief hiervoor? Wij staan voor alles open :)
Door Lizzy
#3229538
Je zou kunnen proberen om hem chlorella te gaan geven. Te beginnen met 1 pilletje per dag en dit opbouwen tot stuk of 10 per dag (langzaam opbouwen!). Dit neutraliseert de lichaamsgeur iets. En verder zou je misschien zelf iets kunnen maken met etherische olieen om hem onaantrekkelijk te laten ruiken. Ik weet dat honden gemiddeld genomen tea tree erg goor vinden. Er zullen vast nog wel wat etherische olieen zijn die honden vies vinden. Citronella vinden ze ook smerig ruiken. En volgens mij vinden ze kruidnagel ook ontzettend goor maar dat weet ik niet 100% zeker. Je zou dan een mengsel kunnen maken en dit net voor de wandeling op kunnen smeren/sprayen om te kijken of dat helpt....

En ja, dit is een groot nadeel van het castreren van reuen....
Door Martine-Tom
#3229558
Ik merk bij Tom dat het erger word als ie last heeft van zn anaalklieren, geen idee of dat speelt maar misschien de moeite waard om even naar te kijken ;)
Gebruikersavatar
Door Radja
#3229576
Radja werd aantrekkelijk voor reutjes wanneer ze een blaasontsteking had,ik ga met Martine mee dat het ook zijn anaalklieren zouden kunnen zijn. Misschien een ontsteking uitsluiten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door