Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3227590
Scott heeft de neiging continue aan zijn poot te likken als ik daar een teek heb verwijderd. Overdag gaat het wel, maar 's nachts sopt hij lekker door. Nu slaapt hij met een Comfy cone, maar dat vind ik ook weer zo sneu. Dus dacht ik aan een voorpootmouwtje.

Wat zijn jullie ervaringen met een voorpootmouwtje?
Bij medpets hebben ze 2 verschillende, welke heeft de voorkeur? http://www.medpets.nl/suitical-recovery-sleeve/ en http://www.medpets.nl/protective+sleeve ... 0401730000

Er komt overigens vandaag een lading spul binnen (BNM, CDVet en Biospotix spray) om de teken te weren, maar ik heb niet de illusie dat dit 100% gaat werken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3227635
Lizzy schreef:Ik zie niet eens verschil :biggrin2:

Bleh zeg, dit.... Iets smerigs op de poot smeren zoals tea tree, heeft dat nog zin?
ik ook niet :)

Vetramil is lekker, Calendulan ook, Sanex Atopicare mmm jammie, Mesitran vliegt er in :biggrin2:
Vorig jaar van de da een of ander lotionnetje met pred erin gehad voor de oogstmijt; likt ie er gewoon af... ::)
pure tea tree zou ik nog kunnen proberen, gewoon een drupje?

Gelukkig blijft hij er nu redelijk goed vanaf.
Door Martine-Tom
#3227636
Geen ervaring met beide sleeves maar het enige wat hier echt werkt is vetwrap (de goeiekope variant van de Action is meer dan prima) ik doe bij een wondje hongingzalf, gaasje, verbandje en dan vetwrap, hij vind het gevoel van vetwrap aan zijn tanden zo erg dat ie er braaf vanaf blijft. Uiteraard wel vergezeld van blikken waarmee hij wil vertellen dat ie echt heus heul zielig is met zo'n gewonde poot ::)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3227660
Woohooo! Tea tree is goor :D
een drupje olie aangebracht op het plekje, toch even proberen.... ieeuuuwwww...

Missie volbracht :biggrin2:

Heb 'm vanmiddag ook cdvet mild (zonder teatree) gegeven, dus het is nu echt een kleine stinkerd ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3227665
Oscar heeft er tijden een gedragen. Hij liet het heel mooi toe en hij liet het ook mooi op zijn plek. Zat er helemaal niet aan. Hij sopte nog wel (zijn ellebogen), maar daar had de huid geen last van. Ik had er 2 zodat ik er steeds 1 kon wassen.

Enige nadeel is dat het stretch is. De eerste dag zit het prachtig en daarna zakt het van de schoft naar achteren. Zag er heel oncomfortabel uit, maar Oscar gaf daar geen zier om. Ik heb ze bewaart, voor mochten ze nog eens nodig zijn.

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door