Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3226399
Meisje ligt super relaxed lekker te slapen in de werpkist, hebben maar weer gewoon een lange wandeling gemaakt vanochtend in het bos anders slaat de verveling toe ( niets apporteren of andere leuke dingen doen ) Bij haar moeder 2 nestjes gehad en dat ging eigenlijk allemaal supergoed, nu dus mijn 3e nestje en ik pieker me suf. Kan dat lange wandelen wel, waarom duurt het zo lang? Op echo 4/5 pups gezien ( bij moeders ook zulke getallen en daar kwamen er 8 en 9 pups op dag 62 ) progesteron geprikt en toen de waarde op dinsdag 4,28 was, advies om donderdag terug te komen, donderdagochtend ineens 14,4 dus gelijk in middag naar reu en laten dekken, vrijdag nog een keer. Verliep allemaal prima, boven verwachting want meissie is nogal op mij gericht en vind andere honden prima, maar zoekt zelf zelden andere honden op, ja, d'r moeder of vaste vriendjes/vriendinnetjes, maar dekking was super. Ik zit maar te piekeren wat er allemaal verkeerd zou kunnen zijn gegaan en haal me de meest nare scenario's voor de geest, iemand met eigen ervaringen van late bevalling?
#3226418
Ik heb gelezen dat je echo op 28 dagen was. Heb je nog pups gevoeld? Gezien ze in een ander topic van je niet bijkomt in gewicht?
En heb je overleg met je DA?
Nouja ik ben geen fokker nee, maar ik heb wel eens een en ander gehoord en gezien wat fout ging, zonder je bang te willen maken hoor. Dus even een DA naar laten kijken lijkt me geen overbodige luxe.
#3226423
Is later wel aangekomen, in totaal - laatste keer gewogen vorige week vrijdag 4 kg. Ik heb DA wel al gisteren en eergisteren gebeld om te vragen hoe of wat, of ik me zorgen zou moeten maken. Volgens hen niets aan de hand zo lang teef zelf rustig blijft - zelfs dag 67 nog wel normale bevalling - enfin daar twijfel ik wel aan, hebben hier wel besloten nu nog te wachten en dan morgen naar DA te gaan...
#3226426
Het kan zijn dat er iets fout zijn, maar het kan ook net zo goed dat het allemaal goed gaat....
Als je het niet vertrouwd is het altijd het beste om even de dierenarts te laten kijken.
Maar een teefje dat helder en alert is, mee wil wandelen, nog een hapje wil eten en wat drinken en niet vloeit- daar zou ik me niet zo snel druk om maken. Op het moment dat de bevalling inzet en er gebeurd te weinig, of ze wordt sloom/lusteloos, niet alert, of ze gaat vloeien dan zou ik direct aan de bel trekken ! Poezen bevallen meestal ook ergens tussen dag 60-63, maar mijn oudste somali poes beviel tot 3 keer toe op dag 67... zonder problemen, maar dus wel standaard onwijs laat.....
#3227432
op dag 66 zijn de pups geboren - was ondertussen doodnerveus of alles nog wel goed zou komen met moeder en kids - ook bevalling verliep niet vlekkeloos maar in de werpkist ligt nu ons geluks klavertje vier: 2 reuen en 2 teefje, het laatste hondje, nr. 5 een prachtig teefje - kwam niet levend op deze aardkloot, hebben nog van alles geprobeerd maar was te laat, denk dat ze gestikt is in vruchtwater - nou dat hakte erin, zijn natuurlijk ook niks gewend, lezen wel horrorstories maar zelf net 2 nestjes met mams van Ruby gehad met 8 en 9 pups en alles ging van een zogeheten leie dakkie die 2 keer..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door