Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3221981
Sinds vrijdag weet ik dat mijn hond, een labrador van bijna 3, hoogst waarschijnlijk last heeft van nierfalen. Vastgesteld uit bloed en urine onderzoek. Dit is heel erg schrikken en opeens anders bepaalde zaken benaderen. Hij krijgt kvv van darf. Nu wil ik hem hem het nierdieet van darf erbij gaan geven. Maar wat zijn nog meer dingen waar ik rekening mee kan/moet houden?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3221987
Ik heb dit topic even vanuit de bibliotheek naar hier verhuisd. Veel sterkte en ik hoop dat je hier wat nuttige tips krijgt.
Door Lizzy
#3222209
Ik vind dat ze de oorzaak van nierfalen moeten gaan zoeken. Zeker bij zo'n jonge hond. Dus als jouw dierenarts dat zelf niet kan, moet hij/zij je doorsturen.

In de tussentijd is het goed om Solidago aan je hond te geven. Tabletten van A. Vogels zijn prima. Of die van NML, Puur.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3222298
Lizzy schreef:Ik vind dat ze de oorzaak van nierfalen moeten gaan zoeken. Zeker bij zo'n jonge hond. Dus als jouw dierenarts dat zelf niet kan, moet hij/zij je doorsturen.

In de tussentijd is het goed om Solidago aan je hond te geven. Tabletten van A. Vogels zijn prima. Of die van NML, Puur.
Om opzoek te gaan naar de oorzaak hebben we vandaag ook een echo.
Door Lizzy
#3222306
Flamingo schreef:Om opzoek te gaan naar de oorzaak hebben we vandaag ook een echo.
Ah kijk! Dat is mooi. Maar een echo alleen hoeft bepaald niet genoeg te zijn... Wat zijn de klachten?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3222312
Lizzy schreef:Ah kijk! Dat is mooi. Maar een echo alleen hoeft bepaald niet genoeg te zijn... Wat zijn de klachten?
Het is eigenlijk toevallig aan het licht gekomen. Hij was dramatische aan het afvallen (nog maar 25 kilo ipv minimaal 28) en dus echt flink mager, hij was altijd al lastig op gewicht te houden en reeg al ruim 4% te eten. Dus voor de zekerheid toch maar eens een bloed onderzoek omdat het nu zo erg werd. Uit dat bloed onderzoek bleek alles goed te zijn behalve een kleine afwijking in een kleine marker wat betreft de nieren. Daarna ook een urine onderzoek en daar bleken witte bloedlichaampjes in te zitten en een spoortje bloed.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3222378
Zo de echo is achter de rug... De linker nier is gelukkig goed en niet aangetast. Helaas zag rechts er een stuk minder rooskleurig uit. Een vergrote bijnier en vermoedelijk cysten erin. Ook had hij een flink vergrote mild. Nu 10 dagen aan de antibiotica en over 2 weken weer een echo om te kijken of de antibiotica wat bijgedragen heeft.
Door Lizzy
#3222409
OK. Heel hard duimen dat de AB snel aanslaat dus. Maar die cysten in de bijnieren? Dat gaat niet weg van AB, toch?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3222411
Lizzy schreef:OK. Heel hard duimen dat de AB snel aanslaat dus. Maar die cysten in de bijnieren? Dat gaat niet weg van AB, toch?
Wat ik begreep in de nieren. Maar was niet te zien of het van een ontsteking was. Maar was zeer gevoelig
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door