Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3216354
Gisteren is Nelson gepakt door een hond. Hij heeft een fikse bloeduitstorting met veel pijn.

Hij krijgt hiervoor Metacam maar hij wordt er zo ziek van :-\
Hij eet zodra hij de kans krijgt gras en loopt steeds te smakken en te braken. Zijn buik rommelt en piept. Hij drinkt wel water maar hij spuugt dat ook regelmatig uit. Hij is onrustig, loopt veel heen en weer en piept daarbij vaak.

Ik geef hem elke twee uur okugest. Wat kan ik verder nog doen?
En eten, juist regelmatig kleine beetjes of juist even niets? Zijn barf maar even malen en vooral eten met zo min mogelijk vet? Konijnkarkas en paardenvlees of zo?

Arme man :-\
Laatst gewijzigd door Hope op vr 06 mei 2016, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3216357
:( :(

Als hij ziek wordt van de metacam (zo lees ik het) kun je dan geen andere nsaid geven...of maagbeschermer erbij?

Als hij misselijk is zou ik eten in kleine porties aanbieden en dan liefst in slobberformaat.
#3216358
Angelique schreef::( :(

Als hij ziek wordt van de metacam (zo lees ik het) kun je dan geen andere nsaid geven...of maagbeschermer erbij?

Als hij misselijk is zou ik eten in kleine porties aanbieden en dan liefst in slobberformaat.
+1 een andere nsaid werkt waarschijnlijk beter.
Edit is metacam via injectie geen optie? Dat deden we bij onze duitse herder die geen metacam kon verdragen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Lizzy
#3216359
Misschien dat hij van de metacam nog wel zieker is dan van zijn verwondingen, dat kan heel goed. Ik zou hem kleine beetjes voer geven, slobber ja en ik zou daar groene leem aan toe voegen. Des te sneller is de metacam uit zijn lijf en dat is ook lekker voor de maag (kleine beetje groene leem over kleine porties voer - ongeveer 1 volle dessertlepel over de dag verspreid). Arme jongen..... :-\
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3216379
Hier gaat injecties met onsior wel goed in tegen stelling tot orale pijnstillers..Misschien zou je dat kunnen vragen? mucho nu al zes dagen en buik nog steeds goed(zijn problemen begonnen twee jaar geleden na metacam)

sterkte met Nelson!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216383
Papalou schreef:Hier gaat injecties met onsior wel goed in tegen stelling tot orale pijnstillers..Misschien zou je dat kunnen vragen? mucho nu al zes dagen en buik nog steeds goed(zijn problemen begonnen twee jaar geleden na metacam)

sterkte met Nelson!
Hij heeft nu inderdaad een injectie gehad. Het arme ventje, ik durf hem toch eigenlijk ook nog niet goed zonder pijnstillers te laten lopen.

Net een beetje eten op en het zit er nog in!
Door hannabelgje
#3216398
Hier is de da ook nog wel zo coulant om wat injecties achter te laten gevuld met pijnstiller voor een paar dagen. Dan hoefden we niet iedere dag op en neer te rijden met kreupele hond.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Parelridder
#3216434
Braken en diarree is van de stress, mijn Floris was er ook letterlijk ziek van nadat hij gegrepen was. Hele nacht 'spuitpoep', ik was 's nachts een keer te laat: het zat tegen de muur op. Verschrikkelijk zielig.
Okugest lijkt me prima en als hij mag, zou ik er Telizen bij geven: dat helpt goed tegen stress/angst, dus helpt de oorzaak te bestrijden. Ik kan je zo wat stripjes sturen, geef maar een gil he, als je wilt.
Qua voeding: ik zou kleine beetjes geven, verdeeld over de dag, als bij 'gewone' diarree. En vooral geven wat hem lijkt te bevallen, gemalen of ongemalen, zodat hij er zo veel mogelijk plezier aan beleeft (goed voor jullie allebei!).
Door Parelridder
#3216436
Angelique schreef:Als hij ziek wordt van de metacam (zo lees ik het) kun je dan geen andere nsaid geven...of maagbeschermer erbij?
Zou ik ook doen. Maagbeschermer er bij of proberen of Previcox betere bevalt.

BETERSCHAP!! :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216458
Het lijkt weer beter te gaan. Hij krijgt nu elke twee uur okugest en een paar eetlepels gemalen voer met een beetje groene leem. Tot nog toe heeft hij alles binnen gehouden!
Door smulpaap
#3216459
Hope schreef:Het lijkt weer beter te gaan. Hij krijgt nu elke twee uur okugest en een paar eetlepels gemalen voer met een beetje groene leem. Tot nog toe heeft hij alles binnen gehouden!
Gelukkig !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door