Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3216169
lang geleden want gaat super met Mucho dankzij strikt dieet. alleen nu wel heel veel last van poot.

vorige week tussen deur gekomen kleine wond in voetzool. Na twee dagen mank te hij nog steeds. da gezien gaf aan dat tussen tenen irritatie was maar eigen da was er niet en maandag terug geweest. foto's gemaakt. vocht bij teen gewricht p
tweede teen. vloeibare onsior sinds vrijdag maar gaat maar niet beter maximaal 5 minuten lopen en blijft manken zakt er ook soms doorheen. is verder niet dik en hij houdt m niet omhoog met lopen.

iemand hier ervaring met verstuikingen? hoe lang kan dat duren. .? is intapen een idee..? heb hele stevige schoentjes gevilt maar misschien extra steun,?

vind het zelf erg lang duren nu al een week geleden en niet veel beter. wel iets vrolijker sinds pijnstiller en pijnstiller gaat goed in vloeibare vorm (injectie)
Door Lizzy
#3216309
Dat duurt zeker lang. En het is echt alleen de voet? Ik zou hem zelf 2 keer per dag in een badje soda zetten (en ja, ik weet het: men is tegenwoordig niet meer van de soda maar ik heb er alleen maar goede ervaringen mee). En verder Traumeel geven. En als het met een paar dagen niet over is, zou ik toch weer even terug gaan naar de DA.
Door Martine-Tom
#3216320
Lizzy schreef:Dat duurt zeker lang. En het is echt alleen de voet? Ik zou hem zelf 2 keer per dag in een badje soda zetten (en ja, ik weet het: men is tegenwoordig niet meer van de soda maar ik heb er alleen maar goede ervaringen mee). En verder Traumeel geven. En als het met een paar dagen niet over is, zou ik toch weer even terug gaan naar de DA.
Oh?
Ik ben ook nog steeds soda-fan hoor!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3216336
traumeel geef ik inderdaad. alleen waarom soda., er is geen open wond meer. of werkt dat ook goed voor inwendige ontsteking? thanx.

en ernstig. Much is vannacht uit mijn raam gesprongen om rondje te wandelen en snacken. 5 mei in Wageningen. ..Gelukkig had hij een kap tegen likken om en is hij snel gevonden. Tja. echt weer mucho. als de baas een keer uitgaat trakteert hij zichzelf ook.

nog nooit weggelopen uit huis maar denk dat de verleidingen te groot waren.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3216380
Ik zag net dat er stukje van zooltje is. Dus soda inderdaad weer gepakt. Misschien daarom zo'n last.

heb het nu ingepakt en met schoentje erbij loopte hij net klein rondje zonder zo erg te manken. yes !
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216385
Haha hier dus een niet-soda fan.

Maar wat doe je nu met Mucho? Loopt hij nog? Loopt hij los?
Want anders gaf ik hem eens rust. En dan echt rust. Als hij dat voetje blijft belasten kan dat gewoon al teveel zijn en de irritatie in stand houden.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3216581
Hope schreef:Haha hier dus een niet-soda fan.

Maar wat doe je nu met Mucho? Loopt hij nog? Loopt hij los?
Want anders gaf ik hem eens rust. En dan echt rust. Als hij dat voetje blijft belasten kan dat gewoon al teveel zijn en de irritatie in stand houden.

Ik heb de eerste week 5 minuten per keer gelopen, 4x per dag, met zijn zere voet in een vilten schoentje. Maar hij bleef slecht lopen. Donderdag ging hij nog slechter lopen, en toen zag ik dat er stukje zool losgekomen was. Hiervoor had ik dus alleen sneetje vlak onder zijn zool kunnen ontdekken, en wat irritatie tussen zijn tenen. DA dacht dat het door vocht kwam dat hij zo slecht liep (zag hij op de gemaakte foto's).

Ik heb het nu dus weer extra ingepakt (calendula zalf, gaasje, watten en stevig verband) en wat extra schoentjes gevilt. Hij loopt een stuk beter nu, maar loop nu nog steeds kort, 5 a 10 minuten omdat ik niet zeker weet of het idd alleen de wond aan het zooltje is of dat het vocht en verstuiking ook nog een rol spelen.

Zo'n zooltje, komt dat zwarte gedeelte vanzelf weer terug? Kan me voorstellen dat dat wel even duurt? GElukkig kan ik zelf schoentjes vilten, zijn standaard hondenschoentjes zijn veel te klein voor verband, en heb het vilten schoentje met latex aan onderzijde bedekt zodat ze ook waterdicht zijn. Modieus hondje hoor...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216584
Papalou schreef:Ik heb de eerste week 5 minuten per keer gelopen, 4x per dag, met zijn zere voet in een vilten schoentje. Maar hij bleef slecht lopen. Donderdag ging hij nog slechter lopen, en toen zag ik dat er stukje zool losgekomen was. Hiervoor had ik dus alleen sneetje vlak onder zijn zool kunnen ontdekken, en wat irritatie tussen zijn tenen. DA dacht dat het door vocht kwam dat hij zo slecht liep (zag hij op de gemaakte foto's).

Ik heb het nu dus weer extra ingepakt (calendula zalf, gaasje, watten en stevig verband) en wat extra schoentjes gevilt. Hij loopt een stuk beter nu, maar loop nu nog steeds kort, 5 a 10 minuten omdat ik niet zeker weet of het idd alleen de wond aan het zooltje is of dat het vocht en verstuiking ook nog een rol spelen.

Zo'n zooltje, komt dat zwarte gedeelte vanzelf weer terug? Kan me voorstellen dat dat wel even duurt? GElukkig kan ik zelf schoentjes vilten, zijn standaard hondenschoentjes zijn veel te klein voor verband, en heb het vilten schoentje met latex aan onderzijde bedekt zodat ze ook waterdicht zijn. Modieus hondje hoor...
En dat heeft hij alleen om als je gaat wandelen? Want ik ben echt geen voorstander van zo inpakken.
Hoe meer lucht erbij kan hoe sneller het over het algemeen geneest.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3216602
Ja. in huis alleen vilten schoen maar daar komt wel lucht bij. anders kan hij nl ook in huis niet zonder pijn bewegen. zodra hij ligt gaat kap om en alles af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door