Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#3214958
Naast de Hartvitaal Q10 zou ik nog Taurine en Carnitine geven om het hart beter te ondersteunen.

Geen idee of je door te veel eiwitten schilfers krijgt. Ik heb een hond die altijd met bloedprikken een te hoog eiwit meet, maar nooit huidschilfers heeft.. (echt geen idee dus)

Let wel, als je overgaat naar brokken, kan het hart ook achteruitgaan. Onze Keshia (zwaar hartpatientje vanaf 9 weken) heeft jaren op brok gestaan tot 7 jaar, ze kreeg hartmedicatie, plastabletten en het ging slecht met haar. Ze is op vlees gegaan en ze kon weer rennen, ze is jarenlang van de Plastabletten afgeweest na start vers vlees. Pas jaren later Q10 toegevoegd etc.
Ik denk als een hond het beter kan gaan van brok over te stappen naar vers, dat het ook andersom kan veranderen.
PatsyW schreef:Hallo

Ik ben nieuw hier een, heb een probleem.
Wij adopteerden een cavaliertje uit het asiel van bijna 9 jaar. Intussen is hij 4 maand bij ons.
Op het moment dat we hem ophaalden at hij brokken (zeer weinig), was te mager, had schilfers, hartruis 5 op 6, is niet zindelijk en is zo goed als doof (oorontstekingen) en allergieën (op wat?).
Ik ben onmiddellijk overgeschakeld op Barf hert compleet en bij gebrek aan hert gaven we wild.
We geven zuivere zalmolie, vitaminen (B) en hartvitaal Q10.
Maar de schilfers worden erger.
De dierenarts zei dat het door teveel vlees (eiwit) komt. Hij moet volgens haar ook koolhydraten krijgen om bij te komen, wat met het vlees niet lukt (hij krijgt 220 gram per dag en weegt 7,3 kg). Hij mocht volgens haar nog slechts 20% vlees krijgen, de rest groenten en koolhydraten. Ook omwille van zijn hartproblemen (waarin ik haat niet volg).
Vandaag zijn we ook naar een dierenwinkel geweest waar ze brok en kvv verkopen en daar zei ze ook dat de huidschilfers door de te hoge eiwitten komen.
Ik ben gezwicht voor een brok, nl Denkadog hypoallergeen. Is op basis van lam. Zou volgens deze dame binnen de week moeten verbeteren. Ik geef ook op advies groenten en pasta bij om hem te doen bijkomen.
Hij krijgt nu ook op advies van de dierenarts lijnzaadolie.
Ik merk na 2 maaltijden al dat hij opmerkelijk meer drinkt. Ik voel me er niet helemaal comfortabel bij. Maar een feit is dat hij na 4 maanden puur kvv niet betert, integendeel.
Wat Raden jullie mij aan? Alvast bedankt.

Barfplaats wordt gesponsord door