Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#3207120
al een weekje had Noa een paar nies toestanden waar ze een stuk of 4 keer achter elkaar moest niesen ...iedere keer een natte neus met doorzichtige vloeistof.
vanmorgen ,toen ze om 9.30uur niesend uit dr mandje kwam had ze waterige soepoogjes en hing er een snotterbel uit dr linker neusgat (doorzichtig met een beetje lichtgele strengen erin )
wat doe ik hieraan om dr beter te laten voelen?
eten doet ze nog steeds goed en heeft geen verhoging ...
zelf heb ik 2 weken geleden griep en longontsteking gehad ...
kan griep overdraagbaar zijn naar honden? of longontsteking?
ok , wat kan ik nu doen om dr weerstand te verhogen ?
heb nog nooit een verkouden hond gezien :-[
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3207132
Lola is ook wel eens verkouden. Ze is 1x ziek geweest, en toen had ze ook gele snottebellen. Niet continu maar af en toe. Omdat ze ook niet wilde eten (dat is bij mij een serieuze alarmbel omdat ze altijd eet) naar de DA geweest. Die was bijna boos dat ik niet eerder was gekomen. Die vertelde mij zodra mijn hond weer eens verkouden was en gekleurde snottebellen had ik meteen moest komen, helder was niet erg....
Ze heeft het nooit weer gehad maar ik heb het wel onthouden.
Ik zou dus in dit geval een afspraak maken.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3207167
Ik heb af en toe een beetje een wazige dierenarts, en dit is ondertussen 4 jaar geleden. Wat ze nu precies had, nog steeds geen idee eigenlijk. Hij mopperde vreselijk dat ze echt heel ziek was en dat ik niet eerder was gekomen, ze heeft een prikje gehad met een of ander iets, en ik moest de volgende dag terug komen, op zaterdag! Hij zou er dan ook om 11.00 uur zijn, juist omdat ze zo ziek was volgens hem. En maandag moest ik ook terug voor het laatste prikje. En hij bleef mopperen dat ze zo ziek was en dat ik ook echt zaterdag en maandag moest komen.

Ik heb echt een geweldige dierenarts, maar ik weet ook in zo'n bui krijg ik toch niet voldoende antwoord. Zo'n bui komt vaak door een samenloop van omstandigheden, hij is heel druk, loopt achter in zijn afspraken en op dat moment was zijn vrouw ook nog niet zo lang overleden. Ik heb dus ook niet verder gevraagd maar braaf gedaan wat hij zei.

Wat ik wel weet is dat ik een dierenarts heb die echt altijd het beste voor heeft voor de dieren, ik weet ook dat ik voor dit hele verhaal totaal €20,00 heb betaald. Hij zal nooit onnodig troep in een hond gooien om er aan te kunnen verdienen.

Ik had destijds ook aangegeven dat ze wel vaker verkouden was, niezen en snotteren. Hij zei daarover dat dit heel goed kon, en zolang de snotneus helder was, was dit geen probleem. Kleurtjes is misse boel zoals hij dat zei.

Veel succes met Noa, en beterschap uiteraard
Door smulpaap
#3207189
Ik zou voorlopig haar temp even in de gaten houden , en de kleur van het snot . Zolang dat gelig blijft in plaats van groen loopt het niet zo,n vaart
Je merkt het snel genoeg hoor als het ernstiger wordt , ze kunnen dan bv suf worden , rillerig en een hoge temp krijgen
En verder lekker warm houden , en bv Echina Force geven voor de weerstand

Ik dacht ook nog aan bv hard gras wat haar dwars zou kunnen zitten in de keelholte ( als ze gras eet ? )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door