Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#356892
Nitus schreef: Is een hondenzeem geen idee Helen? Ik vind dat ik met zo'n ding Gitte altijd veel droger krijg als met een handdoek, niet kurkdroog maar wel een stuk droger.
Ja inderdaad, werkt heel goed. Als je dan ziet hoevaak je die zeem uit moet wringen, komt er meer vanaf dan met een handdoek.
Door Helen
#356969
Lupa schreef: helen als je kuma went aan een fhoon kan ze ook een blazer hebben, ik zou dat echt dan gaan doen want een hond 3 a 4 uur nat is never goed, niet voor de vacht en niet voor de botten lijkt me.
bernergek heeft zo een blazer het is een grappig ding maar het werkt perfkt, ik denk dat je daarmee een hoop ellende zou kunnen besparen, want in de zon of uit de zon het blijft nat en dat is makkelijk voor hotspotten
Wat is een blazer precies? Heb je een foto?
#356977
Barousse, mijn beauceron heeft regelmatig een hotspot. Met name op de achterhand, die idd. erg lang nat blijft. Ze blijft sowieso veel langer nat dan de andere twee, die langharig zijn maar wel heel vlot droog.

Ze heeft ook hotspots op rare plekken; op haar hakken, op de achterkant van haar voorpoten, op haar staart, op haar voorpoten, op nagelbedden.
Ze heeft dit al haar hele leven (is nu acht). Na de castratie (ze was elke 4 maanden loops en had er heel veel last van) is dat en is zij uberhaupt een heel stuk opgeknapt.
Toch is het niet over.
Als ik een hotspot opmerk moet ik snel handelen want het breidt zich vlot uit over de rest van haar lijf. Ik maak de plek vrij van vacht en was hem twee keer per dag uit met betadine, meestal 2 of drie dagen achter elkaar. De plek wordt dan rustig en er komt een korst op en daaronder geneest dan de huid. Ik ga er noot mee naar de dierenarts.

Zo'n hotspot doet ze verdomde zeer en hoe het komt?
Natte vacht, klein wondje, explosieve groei van bacterien en de weerstand van de hond die er niet tegen opgewassen is. Het is ook een gevoeligheid van de hond, Barousse heeft het ook gewoon in de winter als ze niet dagelijks in het water ligt.

Barousse is ook degene die een zuur ruikende vacht heeft en moeilijk door de verharing heenkomt. Zou dat allemaal verband houden met elkaar?
Laatst gewijzigd door bas rouge op zo 24 jul 2005, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#356988
Lupa schreef: de kracht van de lucht, met de blazer ga je tot aan het huid de fhoon is opperlakkig en het duurt erg lang.
een blazer "blaast"het water eruit en het is kou lucht
oh ok!! Een vriendin van mij heeft een groothandelpas. Ik zal haar eens vragen wat hij bij de groothandel kost.
Door Ine
#357163
Helen schreef: oh ok!! Een vriendin van mij heeft een groothandelpas. Ik zal haar eens vragen wat hij bij de groothandel kost.
Degene die ze importeert is Jetty van der Hulst uit Den Haag. http://www.jetty.nl/
Ik heb hem ook, niet voor het snel drogen, maar voor mijn steeds verharende Deetje.
Door SHIVA
#357190
Op zich is zo blazer wel een uitkomst
maar zo hondenzeem is een stuk goedkoper en je haalt er een hoop water mee vanaf
Ja wat betreft het afdrogen van honden heb ik gelukkig drie honden die zo droog zijn
maar als ik dan smiley neem ook en flat. bij hem duurt het ook zo lang voor hij droog is maar wij drogen onze honden alleen in de winter af ze liggen gewoon buiten of binnen wat ze willen en nooit geen hotspot gehad
en de golden van ons die werd altijd afgedroogd en soms de fhon erop en die had wel af en toe last van hotspot dus waaraan ligt het geen idee
zelf denk ik aan de gesteldheid van het dier
teatree werkt ook wel
gr shiva
#357727
Helen schreef: oh ok!! Een vriendin van mij heeft een groothandelpas. Ik zal haar eens vragen wat hij bij de groothandel kost.
Ik vond het ook best wat geld, maar met die drie langharige hier heb ik er erg veel profijt van, niet alleen als ze nat zijn, maar ook om ze na het wassen goed uit te blazen zodat ze een stuk sneller door de rui heen zijn. Die blazer ziet er raar uit, maar hij werkt super. ;)
Door Helen
#358514
Kuma heeft vanochtend weer gezwommen en bij thuiskomst hebben ik mijn eigen fohn (die ik zelden gebruik) te voorschijn getoverd en haar daarmee gefohnd. Hij bleek erg goed te zijn en fiks hard te blazen en als je het neusje, zeg maar, ervanaf haalt is de lucht ook niet al te warm. Ze was binnen 5 minuten vrijwel droog. Ik fohn niet totdat ze helemaal droog is, heb ik van mijn eigen kapper geleerd. Ik heb haar tot bijna droog gefohn en even later droogde ze uit zichzelf helemaal op.

Dit voldoet voor mij prima ;) Een blazer van 75 euri vind ik toch iets te dolletjes.
Door Ine
#358525
Helen schreef: Kuma heeft vanochtend weer gezwommen en bij thuiskomst hebben ik mijn eigen fohn (die ik zelden gebruik) te voorschijn getoverd en haar daarmee gefohnd. Hij bleek erg goed te zijn en fiks hard te blazen en als je het neusje, zeg maar, ervanaf haalt is de lucht ook niet al te warm. Ze was binnen 5 minuten vrijwel droog. Ik fohn niet totdat ze helemaal droog is, heb ik van mijn eigen kapper geleerd. Ik heb haar tot bijna droog gefohn en even later droogde ze uit zichzelf helemaal op.

Dit voldoet voor mij prima ;) Een blazer van 75 euri vind ik toch iets te dolletjes.
Je kunt bij oude stofzuigers ook de slang aan de andere kant doen! ;)
Door Jinxy
#358652
Werkt het echt goed bij verharen?
Hoe gebruiken jullie het dan? Eerst wassen dan droogblazen of kammen en blazen of....hoe?En hoe vaak?

Lijkt me echt super, geen haren meer in de kamer...Utopia?! ;D ;D ;D ;D

Als het werkt is 75 euri´s niet teveel.
Ik heb alleen altijd dat ik veel geld aan dingen uit geef die niet blijken te werken, mijn afwijking.. ::) ::)
#358672
Tja, je moet er dan nog wel de Furminator bijkopen .... maar dan heb je ook een kale hond ;D ;D ;D
Dat van die stofzuiger vind ik trouwens een gouwe tip, de mensenföhn is eigenlijk veels te warm voor de arme hondjes. Gelijk proberen! ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door