Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#3224517
Oh dit is echt shit zeg! Pffff zo moeilijk om zo'n jong hondje zo te zien.
Je had zo veel plannen met haar.
Ik kan je alleen maar sterkte wensen!
Door Cindy de Wolf
#3228163
Afgelopen maandag in alle vroegte naar Eersel gereden. Alles mee voor de operatie, stretcher, vetbedden, handdoeken , water etc. Eenmaal daar eerst gevraagd of Maarten Kappen eerst nog een keer wilde kijken voordat de pre-narcose erin ging. Ondanks dat hij al stond te opereren heeft hier de tijd voor genomen. Echt geweldig hoe ze rekening houden met hun klanten. Maarten zijn eerste reactie was dat hij haar nog nooit "zo goed heeft zien lopen". Ik blij dat mijn indrukken van de afgelopen dagen dus correct waren. Waarop eigenlijk direct besloten was/werd om in ieder geval niet vandaag te opereren maar het toch (weer) wat tijd te geven. Wel aangegeven dat ze van baby pup af aan heel traag hersteld. Om dit eventueel te onderbouwen een bloedje getrokken en daar kwam inderdaad uit dat haar hematocriet en lymfocyten net binnen de normaal waardes vielen maar wel helemaal aan de onderkant. Kortom dit kan haar slechte weerstand en gebrekkige energie verklaren. Hoeft niet. Voor nu niet verontrustend maar wel iets om rekening mee te houden. Ook nog even naar haar nagel laten kijken die ze weken geleden gescheurd heeft en waar de dierenarts hier de nagel/kapje volledig verwijdert heeft. Want ook dat geneest dus niet. Daar maakte Maarten zich wel wat zorgen om. Hij denkt dat het niet meer goed komt met die nagel maar ook die krijgt nog even de tijd. Ook haar oren na laten kijken, voor nu zijn ze schoon na de 7e oorontsteking. We zitten dus nog steeds in het grijze gebied. Vanaf volgende week ga ik beginnen met het afbouwen van de pijnstillers en dan zien wat er gebeurt. Ik durf nog niet te juichen daar gaat het me al te lang voor op en neer.
Door Lizzy
#3228309
Cindy de Wolf schreef:Afgelopen maandag in alle vroegte naar Eersel gereden. Alles mee voor de operatie, stretcher, vetbedden, handdoeken , water etc. Eenmaal daar eerst gevraagd of Maarten Kappen eerst nog een keer wilde kijken voordat de pre-narcose erin ging. Ondanks dat hij al stond te opereren heeft hier de tijd voor genomen. Echt geweldig hoe ze rekening houden met hun klanten. Maarten zijn eerste reactie was dat hij haar nog nooit "zo goed heeft zien lopen". Ik blij dat mijn indrukken van de afgelopen dagen dus correct waren. Waarop eigenlijk direct besloten was/werd om in ieder geval niet vandaag te opereren maar het toch (weer) wat tijd te geven. Wel aangegeven dat ze van baby pup af aan heel traag hersteld. Om dit eventueel te onderbouwen een bloedje getrokken en daar kwam inderdaad uit dat haar hematocriet en lymfocyten net binnen de normaal waardes vielen maar wel helemaal aan de onderkant. Kortom dit kan haar slechte weerstand en gebrekkige energie verklaren. Hoeft niet. Voor nu niet verontrustend maar wel iets om rekening mee te houden. Ook nog even naar haar nagel laten kijken die ze weken geleden gescheurd heeft en waar de dierenarts hier de nagel/kapje volledig verwijdert heeft. Want ook dat geneest dus niet. Daar maakte Maarten zich wel wat zorgen om. Hij denkt dat het niet meer goed komt met die nagel maar ook die krijgt nog even de tijd. Ook haar oren na laten kijken, voor nu zijn ze schoon na de 7e oorontsteking. We zitten dus nog steeds in het grijze gebied. Vanaf volgende week ga ik beginnen met het afbouwen van de pijnstillers en dan zien wat er gebeurt. Ik durf nog niet te juichen daar gaat het me al te lang voor op en neer.
Nou ja, toch fijn dat ze niet geopereerd hoefde te worden... Maar jeetje, wat een gedoe he. Wat nu weer met haar gebrekkige weerstand? Heb je nog hints en tips gekregen van Maarten wat je daarmee moet?
Door Cindy de Wolf
#3228322
Lizzy schreef:Nou ja, toch fijn dat ze niet geopereerd hoefde te worden... Maar jeetje, wat een gedoe he. Wat nu weer met haar gebrekkige weerstand? Heb je nog hints en tips gekregen van Maarten wat je daarmee moet?
Het wordt ondertussen wel een opstapeling; ED-LPC, te kleine ruggewervel, en nu ook weerstand. Het laatste is de vraag of dat er altijd al geweest is, aangezien ik al van babypup aangeef; geen energie, veel oorontstekingen en slecht herstel...

Maarten had voor nu niet echt tips. Voor nu heb ik het % ijzerrijk spiervlees wat omhoog gegooid dus meer wild, kalkoen en lam. Sowieso wat meer wild ook in vleesbot, dus meer wild konijnkk, ook haar groentenmix (geef die van Bandit) krijgt ze nu een dikke 100g per dag van en ze krijgt wat Vitamine C houdend fruit erbij voor de binding van ijzer. Snufje zeewier en natuurlijk glucosamine, wat extra vis. Time will tell.
Al met al heb ik een fikse misbaksel in handen. Iemand heeft niet goed gemengd!
Door Lizzy
#3228338
Cindy de Wolf schreef:Het wordt ondertussen wel een opstapeling; ED-LPC, te kleine ruggewervel, en nu ook weerstand. Het laatste is de vraag of dat er altijd al geweest is, aangezien ik al van babypup aangeef; geen energie, veel oorontstekingen en slecht herstel...
Ik dacht dat het tekort aan energie veroorzaakt werd door de pijn? Dat van die oorontsteking en slecht herstel las ik van de week pas voor het eerst. Hoe is pup gevaccineerd?
Maarten had voor nu niet echt tips. Voor nu heb ik het % ijzerrijk spiervlees wat omhoog gegooid dus meer wild, kalkoen en lam. Sowieso wat meer wild ook in vleesbot, dus meer wild konijnkk, ook haar groentenmix (geef die van Bandit) krijgt ze nu een dikke 100g per dag van en ze krijgt wat Vitamine C houdend fruit erbij voor de binding van ijzer. Snufje zeewier en natuurlijk glucosamine, wat extra vis. Time will tell.
Met zoveel loos aan het moppie zou ik zelf toch eens overwegen om naar een goede holistisch dierenarts te gaan.
Al met al heb ik een fikse misbaksel in handen. Iemand heeft niet goed gemengd!
Is het hele nest 1 groot misbaksel?
Nou ja, doet er ook eigenlijk niet toe... Ik moet zeggen dat ik ook wel erg veel medelijden heb met het hondje :'(
Door Cindy de Wolf
#3228341
Lizzy schreef:Ik dacht dat het tekort aan energie veroorzaakt werd door de pijn? Dat van die oorontsteking en slecht herstel las ik van de week pas voor het eerst. Hoe is pup gevaccineerd?


Met zoveel loos aan het moppie zou ik zelf toch eens overwegen om naar een goede holistisch dierenarts te gaan.


Is het hele nest 1 groot misbaksel?
Nou ja, doet er ook eigenlijk niet toe... Ik moet zeggen dat ik ook wel erg veel medelijden heb met het hondje :'(
Iedereen dacht dat het kwam door de pijn maar gezien ook het feit dat kleine wondjes niet normaal genazen, kreeg ik er grote vraagtekens bij. Nu dus min of meer bevestigd. Ze zit nog wel binnen de waardes maar echt net.

Ze heeft de pup entingen en rabiës gehad waarbij ik me absoluut niet aan het schema gehouden heb. Dus met 10 weken de 9 weken enting, op 13 weken alleen rabiës en met 17 weken af laten enten. Echter een wondje wat ontstaan was met 9 weken is pas sinds 8 weken echt niets meer van te zien.

Voor nu kijken we het nog even aan. MIsschien is ze nu aan het opkrabbelen.

Ik heb geen idee. Ik ken de andere kopers niet en van de fokker vanaf april niets meer gehoord behalve 2 weken geleden een appje dat ik haar ten aller tijde ZONDER vergoeding terug mocht brengen. Dus ik denk niet dat er iemand hierover ingelicht is.

Ja natuurlijk is het voor de hond giga sneu! Ik kan alleen maar hopen dat we nu op de goede weg zitten.
Door Lizzy
#3228347
Cindy, doe mij 1 plezier..... :-*

Ik snap dat je ontzettend teleurgesteld bent :'( . Je had hele hoge verwachtingen en dan krijg je dit..... Ik vind dat voor jou en meneer Cindy echt heel erg triest en ik had jullie zo graag een gezond hondje gegund!

Maar, je teleurstelling in je hondje druipt er echt vanaf en je noemt haar hier "een misbaksel". Ik word daar echt zo ongelofelijk verdrietig van, want hoewel ik best begrijp waarom je het schrijft, weet ik ook dat honden veel maar dan ook veeeeeeeeeel meer aanvoelen dan wij ooit kunnen bedenken. En als jij haar een misbaksel vindt, noem mij maar gek maar ik weet zeker dat je hondje hier iets van voelt en van mee krijgt. En niet alleen van dit maar ook van je boosheid, je verdriet, je teleurstelling, je onmacht, kortom: alles. En zeg nou niet dat je haar er niks van laat merken want echt lieve Cindy, dit vindt op een ander niveau plaats, dat zij toch voelt hoe jij je voelt :-*

Voor jouw bestwil en die van haar, probeer er ondanks alles toch iets positiever mee om te gaan lieverd :-* !
Door Lizzy
#3228349
Cindy de Wolf schreef:Iedereen dacht dat het kwam door de pijn maar gezien ook het feit dat kleine wondjes niet normaal genazen, kreeg ik er grote vraagtekens bij. Nu dus min of meer bevestigd. Ze zit nog wel binnen de waardes maar echt net.

Ze heeft de pup entingen en rabiës gehad waarbij ik me absoluut niet aan het schema gehouden heb. Dus met 10 weken de 9 weken enting, op 13 weken alleen rabiës en met 17 weken af laten enten. Echter een wondje wat ontstaan was met 9 weken is pas sinds 8 weken echt niets meer van te zien.

Voor nu kijken we het nog even aan. MIsschien is ze nu aan het opkrabbelen.

Ik heb geen idee. Ik ken de andere kopers niet en van de fokker vanaf april niets meer gehoord behalve 2 weken geleden een appje dat ik haar ten aller tijde ZONDER vergoeding terug mocht brengen. Dus ik denk niet dat er iemand hierover ingelicht is.

Ja natuurlijk is het voor de hond giga sneu! Ik kan alleen maar hopen dat we nu op de goede weg zitten.
Maar dit is wel heel fors hoor. Ik zou toch ook laten kijken naar vaccinatie-schade die ze heeft opgelopen.
Door Juul
#3228362
Lizzy schreef:Cindy, doe mij 1 plezier..... :-*

Ik snap dat je ontzettend teleurgesteld :'( . Je had hele hoge verwachtingen en dan krijg je dit..... Ik vind dat voor jou en meneer Cindy echt heel erg triest en ik had jullie zo graag een gezond hondje gegund!

Maar, je teleurstelling in je hondje druipt er echt vanaf en je noemt haar hier "een misbaksel". Ik word daar echt zo ongelofelijk verdrietig van, want hoewel ik best begrijp waarom je het schrijft, weet ik ook dat honden veel maar dan ook veeeeeeeeeel meer aanvoelen dan wij ooit kunnen bedenken. En als jij haar een misbaksel vindt, noem mij maar gek maar ik weet zeker dat je hondje hier iets van voelt en van mee krijgt. En niet alleen van dit maar ook van je boosheid, je verdriet, je teleurstelling, je onmacht, kortom: alles. En zeg nou niet dat je haar er niks van laat merken want echt lieve Cindy, dit vindt op een ander niveau plaats, dat zij toch voelt hoe jij je voelt :-*

Voor jouw bestwil en die van haar, probeer er ondanks alles toch iets positiever mee om te gaan lieverd :-* !
Hier ben ik het heel erg mee eens. Uit ervaring kan ik zeggen dat mijn Epke ook pas weer begon te floreren toen ik weer 100% voor 'm ging en in hem begon te geloven. Shit flows down the line. Naar twee kanten.
Door enya13
#3228492
je hebt wettelijk gezien minimaal recht op teruggave van de pupprijs, het hondje hoeft daarvoor niet teruggebracht te worden!
mss kun je haar herplaatsen als wandel/gezelschapshondje bij mensen met lagere eisen.
daar is niks verkeerd mee, heb ik ook gedaan met een sheltie en dat beestje was daar veel gelukkiger bij die oudere dame. anders heb je de zoveelste kostganger met mankementen en daar wordt je ook niet gelukkig van [en de hond ook niet].
en je teleurstelling begrijp ik overigens goed hoor, zeker als de fokker geen enkel medeleven betoond heeft. al was het maar een tegemoetkoming in de kosten. sterkte ermee!
Door Cindy de Wolf
#3232726
Gisteren met Quinty naar Eersel gereden in de hoop dat ze genezen zou worden verklaard. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn. Ik was er al bang voor. Belastingen van 30-45min gaan redelijk maar zodra ze in iets ruwer terrein loopt of als we een poging gaan doen tot trainen of langer lopen of ze “speelt” zag ik afgelopen week al dat ze niet lekker liep, weer goed onregelmatig en ook weer startkreupel. Het gewricht was ook weer verdikt, ook de bespiering was beduidend minder dan rechts, ook was er een fistel te voelen. Dus weer terug op de pijnstillers. Gezien onze opkomende vakantie en de vakantie van Maarten afgesproken dat ik hem direct na onze vakantie bel. Is het dan niet 100% dan zitten we alsnog opnieuw aan een operatie. Zoals ik dat nu in kan schatten zal dat ook wel gaan gebeuren want ze komt elke keer tot max 70% en dan stagneert het of krijgen we weer een terugval. Wel waren de bloedwaardes verbetert. Ik wordt hier ondertussen heel erg verdrietig van.

Ook Misty laten rontgen aangezien die de laatste tijd wat bromde en soms ook wat lastig overeind kwam evenzo wat problemen heeft soms met springen. Maar gezien haar leeftijd (over 10 dagen 10) en hoe ze haar lichaam altijd misbruikt heeft verbaasde me dat niet. Maar wilde wel graag weten waar ik mee te maken heb. Nou haar heupen zijn goed versleten maar sluiten nog steeds goed aan, daar komen waarschijnlijk de meeste klachten vandaan. In haar rug 2 spondylosebruggen en wat haakjes. Wat artrose. De onderste ruggenwervels vertonen aardig wat slijtage. Aangezien ze niet mank loopt ook zelden startkreupel is, wat pijnstilling geven naar eigen inzicht en haar bespiering up to date houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door