Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
#3204724
Mijn jongste hond (Daantje) is vorig jaar maart voor het eerst loops geweest, 3 mnd. voor haar 2e verjaardag. Inmiddels zijn we weer bijna een jaar verder en nog geen 2e loopsheid..
Nou heb ik gebeden en gesmeekt om een hond die niet om de haverklap schijnzwanger is, nadat mijn middelste 3 maal per jaar loops bleek, wat in de lijn bleek te zitten. Vanaf de leeftijd van 6 mnd, met steeds maandenlange schijndracht. En mijn gebeden zijn verhoord: schijnzwanger is ze niet ;D Maar ja, ik vraag me wel eens af of ze ooit nogmaals loops wordt.. Als ze volledig hersteld van die blessure, dus de belasting va dekking en dracht aan kan, zou ik dól graag een pup van haar hebben. Ze is een droomhondje voor mij! Maar ze wordt eind juni 3 jaar en nog niks te bespeuren van een 2e loopsheid. Moet ik er wel bij zeggen dat die 1e ook volkomen onaangekondigd kwam en dat dit ook wel Daantje ten voeten uit is, dus dat het ook zo maar er morgen kan zijn. Waar de hond die om de haverklap loops en schijnzwanger was in alles heftig is, is Daantje juist opvallend stabiel en zo verliep ook die loopsheid en de maanden er na: niks aan de hand.
Maar goed, ik ben ontzettend benieuwd naar ervaringen van anderen met teefjes die een zeer lage frequentie van loops worden hadden.
Door tessa
#3204788
Ik heb een teef gehad die maar een keer in de drie jaar loops werd. Heb er toch nog een nest mee gefokt, 8 pups, dus de frequentie zegt verder niet zoveel denk ik.
Door Parelridder
#3204812
:o ;D Gunst, eens per 3 jaar!! Dan had je aanvankelijk al niet meer op een (2e) loopsheid gerekend denk ik?? Of kende je dat uit de lijn?
Ik ben héél benieuwd wat het bij Daantje zal worden!
Door tessa
#3204819
Ja echt. ik wilde haar laten dekken dus dat doe ik normaal zo rond derde loopsheid maar dan had ze negen geweest, ha, ha.
Ze was bijna zes toen ze voor de tweede keer loops was dus toen maar laten dekken met weinig hoop op succes, maar toch een behoorlijk nest gehad. daarna is ze nog een keer loops geweest voordat ze overleed. Voor zover ik weet zat dit niet in haar lijn, haar moede en oma werden met normale tussenposes loops.
Door Parelridder
#3204820
Jemig, dan halsoverkop een reu vinden, die dan ook maar net beschikbaar moet zijn én toestemming van de rasvereniging.. Of had je voor het geval dat ze nogmaals loops zou worden al die tijd alles 'in de startblokken'?

Als ik kiezen moet tussen 3 maal per jaar of eens per 3 jaar, dan zeker het laatste. Qua werken is het ideaal :) Maar ik hoop toch dat Daantje het zó bont niet maken gaat! Als het dan toevallig niet lukt (dekking of dracht) is je kans verkeken..
Door Parelridder
#3204821
tessa schreef:Ik heb een teef gehad die maar een keer in de drie jaar loops werd. Heb er toch nog een nest mee gefokt, 8 pups, dus de frequentie zegt verder niet zoveel denk ik.
Van wat voor ras was zij eigenlijk?
Door tessa
#3204930
Nee ik had allang een reu op het oog alleen werd ze maar niet loops. Bij ons is er geen toestemming nodig van de rasvereniging. Het ging om een boxer. Ik heb ook heel lang getwijfeld if ik het nog moest doen hoor want ze was al bijna zes. Maar toch gedaan en met goed resultaat☺
Door Lizzy
#3205063
Ja, ik denk dat je bij een hond met deze loopsheid frequentie gewoon moet zorgen dat alles in kannen en kruiken is. De reu, toestemming van de reu eigenaar, toestemming van de RV, alles. Zodat je nog maar 1 ding hoeft te doen. Afwachten en als het zo ver is: naar de reu toe rijden/vliegen. Ik ken wel meer teefjes die echt maar heel weinig loops worden, eens per jaar, eens per 2 jaar en inderdaad zelfs eens per 3 jaar. Als je wilt fokken is eens per 3 jaar wel een soort van onhandig ja.
Door Parelridder
#3205069
Het zal handig zijn de frequentie te kennen. Een reu-eigenaar gaat immers ook op vakantie en/of heeft een max. aantal dekkingen per jaar af te spreken waarvan het vervelend is er eentje te reserveren 'voor het geval dat'. En als de reu van je voorkeur net toevallig dat jaar een zeer gewilde wordt..
Buiten dat je zelf natuurlijk ook moet zorgen rond die tijd weg te kunnen: werk, logeerplek voor de andere honden. Een stuk makkelijker als je weet wanneer je het ongeveer kunt verwachten. Idem voor het vinden van voldoende -, leuke pupmensen..
Ik ben echt zéér benieuwd wat haar frequentie van loopsheid gaat worden!
Door charmed
#3205230
Honden doen meestal mee met de groep als er meerdere teven zijn. Onze Keshia was 1x per 1.5 jaar loops, toen ze ouder werd, was ze vaker loops, eens per 6 maanden. Heb er ook welke gehad die waren 1x per 3 maand loops. (geen weelde)
Door miik
#3205275
Mijn oudtse border is gemiddeld elke 9-11 maanden loops...
Maar haar dochter Abby was 2 toen ze voor het eerst loops werd en daarna elke 1,5- 2 jaar... en nee dat is niet handig. Ik heb een puplijst gegeven moment afgeschaft, omdat ik niet kon vertellen wanneer ik pups zou krijgen.
Ik heb 2 nestjes van haar gehad (2x 5 pups). Inderdaad vantevoren alles regelen, en hopen dat de reu niet net op vakantie is !
En toen ze loops werd ben ik "reclame" gaan maken, pups aankondigen en mensen selecteren. Had geen problemen om goede baasjes te vinden ! (Border Collies)
Mijn jongste, dus daar weer de dochter van (kleindochter) is nu 15 maanden en nog niet loops geweest, dus ben benieuwd wat zij gaat doen !
Door kawa
#3205956
Bij mijn honden al niet anders. De oudste met 18 maanden voor het eerst loops. Bij haar 3e loopsheid gedekt en nestje van 6 gekregen in november 2014. Net weer loops geworden en een week geleden gedekt.
Haar dochter (inmiddels 15 maanden) werd 2 dagen na de dekking van moeders voor het eerst loops.
Frequentie loopsheid licht tussen de 12-18 maanden.
Over het algemeen worden de teven van mijn ras 1x per jaar loops, zij doen er dus beide iets langer over.
Door Parelridder
#3206025
Tatarataaaaaa!! Op 23 maart 2015 de 1e dag van Daantjes eerste loopsheid. Op de kop af 1 jaar geleden. Zojuist begon haar 2e :circle:

Wat ik de afgelopen dagen meende waar te nemen klopte dus (ik dacht "Haal ik het me nu in m'n hoofd omdat ik het er op BP over heb??") Iets vergrote tepels dacht ik te voelen bij het in haar buik kriebelen en iets meer interesse van m'n middelste hond in het besnuffelen van Daantjes plassertje na uit laten meende ik te zien.
Door Lizzy
#3206101
Parelridder schreef:Tatarataaaaaa!! Op 23 maart 2015 de 1e dag van Daantjes eerste loopsheid. Op de kop af 1 jaar geleden. Zojuist begon haar 2e :circle:

Wat ik de afgelopen dagen meende waar te nemen klopte dus (ik dacht "Haal ik het me nu in m'n hoofd omdat ik het er op BP over heb??") Iets vergrote tepels dacht ik te voelen bij het in haar buik kriebelen en iets meer interesse van m'n middelste hond in het besnuffelen van Daantjes plassertje na uit laten meende ik te zien.
Taaaadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kijk, jouw Daantje houd gewoon van regelmaat en vindt eens per jaar wel mooi zat :biggrin2:

Ik heb hier ook loopse lola nummer 1 in huis rondlopen. Potverdrie, ze had nog ff twee maanden moeten wachten, ze is nog maar 5 maanden geleden loops geweest >:( :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door