Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3203743
Als de hond zou piepen tijdens het eten, dan zou ik ook denken aan het gebit. Maar als ik het goed begrijp piept je hond NA het eten? En dan zou ik toch inderdaad eens een tijdje goed geplet wat zacht vleesbot geven. Om te kijken of dat beter gaat.
Door petralita
#3203806
Idd na het eten. Ik verwacht ook niet dat er iets is met de tanden. Met sjorspellen, kauwen op ballen en op gedroogde bullepesen is geen probleem.

Nee is niet gerontgend en op dit moment zie ik daar ook geen aanleiding toe.

Er was mij geen probleem met tanden bekend, wel een afgebroken tand verder niet. Omdat ze een stuk bot vast had zitten en het een "probleem" hond is en ze nu toch onder narcose was, is haar gebit ook meteen bekeken, van daar dat bleek dat er naast de afgebroken tand nog 2 tanden los zaten.
Door petralita
#3206687
Geplet bot leek niet veel uit te maken.

Ik geef nu 2x daags het eten in 2 delen 2/3 met bot eerst, daarna ongeveer een half uur wachten, ze gaat dan slapen en dan de rest. Tot nu toe gaat het goed.

Schijnbaar de maaltijden te groot? Al vind ik het wel raar dat het bij kvv dan niet zo is.
Ze weegt 24,5kg en krijgt 1kg totaal per dag.
Door sella
#3206960
Mijn honden van 40 en 50 kg eten ook een kg per dag.
Krijgt ze niet heel veel eten en is dat het probleem?
Hier eten ze 1 keer per dag, behalve als ze ziek zijn. Dan balen ze ook echt die kleine beetjes.
Door BlissSpirit
#3206966
Hopelijk vind je snel de oorzaak, want deze onzekerheid is niet fijn.
Maar vind 1 kg ook wel erg veel. Dat eten ze hier met z'n tweetjes per dag. En ze wegen 24 en 27 kg.
Anders kan ik ze binnenkort rollen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Lizzy
#3206971
petralita schreef:Geplet bot leek niet veel uit te maken.

Ik geef nu 2x daags het eten in 2 delen 2/3 met bot eerst, daarna ongeveer een half uur wachten, ze gaat dan slapen en dan de rest. Tot nu toe gaat het goed.

Schijnbaar de maaltijden te groot? Al vind ik het wel raar dat het bij kvv dan niet zo is.
Ze weegt 24,5kg en krijgt 1kg totaal per dag.
Heb je dat wel eens gehad dat een flinke hap brood met pindakaas in je slokdarm bleef steken? Dat doet zeer! Misschien is het zoiets? Laat je het vlees/orgaanvlees ook in hele grote stukken?

Hier heb ik honden die ergens tussen de 24 en 29 kg wegen en die eten echt 1 kg per dag per hond hoor. En ik heb er 1 bij, die is dun als een gespierde spijker.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3207016
Toen Oscar 29 kilo woog at hij 1,5 kilo per dag, in 1 maaltijd. Dus teveel lijkt me vrij stug. Zeker als je het over meerdere maaltijden verdeelt.

Ik hoop dat dit goed blijft gaan voor jullie!
Door petralita
#3207147
Teveel nee, als ik minder geef valt ze af. Ze krijgt geen tussendoortjes ivm diabetes. Met 1 kg per dag blijft ze op gewicht, ik pas het eten aan naar hoe ze eruit ziet en aan hoe haar diabetes verloopt.
Sochtends gaan we een 1-1,5 uur uit, smiddags een half uur, en savonds een uur. Tijdens het uitgaan rent ze heel wat af. Overdag slapen ze, staan ze op uitkijk en soms wordt er gespeeld.

Ze krijgt haar eten in grote stukken, als ik het klein maak word het naar binnen geschrokt, nu wordt het gekauwt.
Ik heb geen idee of het daar aan zou liggen. Zou het dan wel vreemd vinden dat het in 2x niet speelt, maar bij alles in 1x wel?
Door sella
#3207208
Is haar milt wel eens beoordeeld? Ik herken dat wel dat Buffel nog een sterk vergrote milt had. Dat hij ongemakkelijk was van een grote maaltijd.
Door petralita
#3207223
Onlangs heeft ze een echo gehad van haar blaas en omdat ze toch al op tafel lag is de rest ook bekeken. Er zijn geen afwijkingen gezien. Milt was normaal en de overige organen ook.
Door petralita
#3207351
Nope geen veranderingen.


Ze heeft net eten gehad en vond het dit keer nodig een grote homp vlees in een keer naar binnen te werken.
Je kon aan haar zien dat het niet prettig was. :-X
Nu ligt ze gewoon te slapen geen probleem.

Ik kan er alleen uit wijs worden dat het om de hoeveelheid gaat. :???:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door