Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3202920
Summerditches schreef:En geef je dit dan als hij last krijgt of preventief altijd..hij heeft er misschien net te weinig last van om dagelijks iets te geven..maar ik zou b.v. dit dan kunnen geven als hij begint of is t daar niet voor bedoeld
Ik geef het nu dagelijks maar ben nog aan het kijken wat bij haar de laags, nog werkende dosis is. Maar ik vind het resultaat verrasssend. Hier werkte het vrijwel gelijk dus ik denk dat je het best kunt geven als je de eerste klachten ziet.
Door Martine-Tom
#3203025
Lizzy schreef:Omdat ze hier een kilo naar binnen werken. En je wil niet met een maag vol gras een maagtorsie bij je hond krijgen, weet ik uit ervaring :-X
Ah ja dat is logisch idd!

Hier blijft het bij een paar sprietjes gelukkig, ik laat hem meestal maar doen...
#3203036
Martine-Tom schreef:Ah ja dat is logisch idd!

Hier blijft het bij een paar sprietjes gelukkig, ik laat hem meestal maar doen...
Ze eten hier gewoon gras. Zo is Linga natuurlijk ook besmet geraakt met de Franse Hartworm (naar alle waarschijnlijkheid dan he). Maar er is een verschil tussen gras eten, gras eten en gras eten. Als ze gras eten omdat ze extreem misselijk zijn, eten ze alles. Niet alleen gras. Bladeren en takken en ik kwam een keer thuis had Whoofer alle veters van alle veterschoenen in de hal op gegeten. Bij gebrek aan gras. En die laatste vorm van gras-eten: die bedoel ik en dat mogen ze bij mij dus niet meer (eten wat ze tegen komen in zo'n bui van kotsmisselijkheid).
Door Martine-Tom
#3203058
Lizzy schreef:Ze eten hier gewoon gras. Zo is Linga natuurlijk ook besmet geraakt met de Franse Hartworm (naar alle waarschijnlijkheid dan he). Maar er is een verschil tussen gras eten, gras eten en gras eten. Als ze gras eten omdat ze extreem misselijk zijn, eten ze alles. Niet alleen gras. Bladeren en takken en ik kwam een keer thuis had Whoofer alle veters van alle veterschoenen in de hal op gegeten. Bij gebrek aan gras. En die laatste vorm van gras-eten: die bedoel ik en dat mogen ze bij mij dus niet meer (eten wat ze tegen komen in zo'n bui van kotsmisselijkheid).
:o ok dat heb ik dan gzd nog niet meegemaakt!
#3203078
Lizzy schreef:Ze eten hier gewoon gras. Zo is Linga natuurlijk ook besmet geraakt met de Franse Hartworm (naar alle waarschijnlijkheid dan he). Maar er is een verschil tussen gras eten, gras eten en gras eten. Als ze gras eten omdat ze extreem misselijk zijn, eten ze alles. Niet alleen gras. Bladeren en takken en ik kwam een keer thuis had Whoofer alle veters van alle veterschoenen in de hal op gegeten. Bij gebrek aan gras. En die laatste vorm van gras-eten: die bedoel ik en dat mogen ze bij mij dus niet meer (eten wat ze tegen komen in zo'n bui van kotsmisselijkheid).
Jeetje, eigenlijk heb je een hele rare hond vind je niet Lizzy? :D
#3203109
Helaas heb ik hier Sam, die ook kilo's gras en alles wat hem voor de bek komt eet als hij misselijk is. Wat ik doe is als hij ook maar iets te lang smakt en maar even likt aan de vloer , direct schep kwark met okugest geven en buik masseren, zodat lucht eruit kan om maar te voorkomen dat hij zo'n vreet aanval krijgt. Gaat de lucht er niet uit door winden laten of boeren dan zie je zijn maag opzwellen, doodeng!
Die vreetaanvalle zijn niet fijn: de volgende dag moet alles wat er naar binnen is gewerkt, er ook nog uit willen komen en een grote klont opgehoopte rotzooi/ gras is niet fijn voor maag en darmen :-\

Als hij iets minder smakt na massage, dan gaan we lopen net zolang tot er weer rust in zijn lijf is en tijdens het wandelen mag hij maar een paar keer een heel klein beetje gras eten, omdat hij anders verstopt raakt van al het gras dat hij wil eten. Als we niet alert genoeg zijn, dan vreet hij ook andere dingen, zoals schapenvacht, kussen uit de mandens, veters, vloerkleed, tuinafval, haag.
Na het wandelen ieder uur Okugest blijven geven totdat we denken dat het over is.
Tegenwoordig gaat dat redelijk snel. We merken dat wanneer er veel drukte in/om huis is, bij Sam de stress toeneemt en dan wordt ie misselijk. En ook wanneer hij veel lucht binnen krijgt (bij likken of als ie de hik heeft) dat hij ook misselijk wordt.

Dus zorgen we voor zover als mogelijk weinig spanning/stress en blijven alert. In de loop der jaren zijn de missleijkheidsaanvallen gelukkig iets afgenomen. Ook beter voor onze hartkleppen :)
#3203220
Lizzy schreef:Ze eten hier gewoon gras. Zo is Linga natuurlijk ook besmet geraakt met de Franse Hartworm (naar alle waarschijnlijkheid dan he). Maar er is een verschil tussen gras eten, gras eten en gras eten. Als ze gras eten omdat ze extreem misselijk zijn, eten ze alles. Niet alleen gras. Bladeren en takken en ik kwam een keer thuis had Whoofer alle veters van alle veterschoenen in de hal op gegeten. Bij gebrek aan gras. En die laatste vorm van gras-eten: die bedoel ik en dat mogen ze bij mij dus niet meer (eten wat ze tegen komen in zo'n bui van kotsmisselijkheid).

Dit is dus precies wat er bij ons gebeurt...inderdaad..ik weet zeker dat hij alles pakt wat hij pakken kan om van dat gevoel af te komen...Ik heb inmiddels alle tips en middeltjes opgeschreven en ga er z.s.m. iets mee doen..
#3203519
Ik heb vorige week vrijdag een gastrosopie laten doen bij Buffel en die zijn bovenmaagwand is verdikt en daar zijn biopten van genomen. Ik heb nog geen uitslag, vermoedelijk allergie gerelateerd.
Die vreet ook alles wat hem voor de bek komt als hij zo misselijk is. Ik vergelijk het met pica achtig gedrag.
Ik spuit bij hem al 3 weken cerenia dat is het enige wat helpt.
Okugest, iberogast het doet helemaal niets.
Gember vindt hij heerlijk, doet ook niets.
#3218981
Als het iets is wat ze kwijt moeten eet Shay wel wat gras. Buffel heeft duidelijk een maagafwijking bovenkant is wit en oedeemachtig en daar lopen we mee bij de dermatoloog omdat hij ook atopie heeft. Buffel kan dus niet braken, omdat het de verminderde peristaltiek(door het dikke weefsel) is die hem misselijk maakt.
Bot verteren gaat niet meer. Wel alles vreten als ik dus geen cerenia spuit. Is dus duidelijk anders dan even iets kwijt moeten.
#3218988
sella schreef:Als het iets is wat ze kwijt moeten eet Shay wel wat gras. Buffel heeft duidelijk een maagafwijking bovenkant is wit en oedeemachtig en daar lopen we mee bij de dermatoloog omdat hij ook atopie heeft. Buffel kan dus niet braken, omdat het de verminderde peristaltiek(door het dikke weefsel) is die hem misselijk maakt.
Bot verteren gaat niet meer. Wel alles vreten als ik dus geen cerenia spuit. Is dus duidelijk anders dan even iets kwijt moeten.
Ik begrijp het helemaal..maar wat heb jij toch altijd pech met je huisdieren. Buffel zo jong en dan al zo veel kwalen. Ik sta er echt van te kijken dat Buffel zoveel soorten kwalen heeft. sterkte Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door