Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3201528
Pff, onderhand weet ik het niet meer....

Ik weet al een paar jaar dat Bandit rund niet goed verdraagt. Hij krijgt er jeuk van.
Sinds vorige maand zijn neus opeens helemaal kapot was (http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 8&t=131425), krijgt hij hypo-allergene brokken op advies van de DA. Geen jeuk meer gehad. (daarvoor vlees gehad wat hij niet verdroeg, dus weer jeuk)
Maar sinds 1 week krijgt hij wéér jeuk op zijn rug en 1 oor. Hij krijgt echt niks anders dan die brokjes. Ook zuig ik meer en gaan zijn kleedjes en speelgoed de vriezer in voor evt. huisstofmijt.

Vanmiddag is Osteopaat Aike op bezoek geweest en heb ik ook die jeuk besproken. Bandit heeft jeuk op de plaats waar een blokkade zat. Door de blokkade stroomt het bloed daar wat minder en dat kan best jeuk geven.
Als dat zo is, kan Bandit dus weer snel terug op (het juiste) vlees!
Maar je weet het niet zeker...

Ik vind het echt lastig hoor.

De vriezer ligt vol met paard/kalkoen, paard/konijn/lam en eend/geit/lam/paard/kalkoen
Dit voer ging de laatste keer goed (geen jeuk).

Zal ik het nog een keer proberen?
Dan moet ik erop gokken dat die kapotte neus niks met zijn eten te maken had. Dat was echt té ernstig om nog eens te krijgen. Dat is anders dan jeuk.

Barfplaats wordt gesponsord door