Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door prisje
#3192486
Athena is eind nov voor het eerst loops geworden en schijnzwanger. Dit is voor mij voor het eerst dat 1 van mijn honden schijnzwanger is dus ik ben een beetje onzeker. Ze lijkt er niet veel last van te hebben behalve veel meer aandacht willen. Der tepels en vulve zijn nog steeds behoorlijk gezwollen. Vorige week moest ze opeens veel plassen. Dat was met een dag of 5 weer over. Nu heeft ze sinds vandaag last van een heldere uitvloeiing en daar word ik dan een beetje zenuwachtig van. Kan dit van de schijnzwangerschap komen of moet ik toch gaan denken aan een bmo?
Ze eet verder goed, drinkt niet meer dan normaal wat niet veel is. Als er al gedronken word. Ze is ook gewoon levendig en heeft geen koorts.
Moet ik me zorgen gaan maken om die uitvloeiing?
Door sella
#3192491
Ik zou haar in de gaten houden en wordt het troebel of gekleurd de da meteen bellen.
Meer drinken deed mijn teef ook niet en die had wel een bmo en die had vieze uitvloei.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3192492
Dankjewel voor je snelle reactie! In de gaten houden doe ik al een hele tijd natuurlijk want ik weet dat de kans op bmo na een loopsheid aanwezig is. Mocht het van kleur veranderen ga ik de da bellen.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3192541
Afbeelding
Afbeelding

Even 2 foto's. Het is niet meer zo gezwollen als toen ze loops was maar ik vind dit nog best gezwollen. Ze heeft tot ong de 2e week van dec nog bloed vervloren.
Ze likt er af en toe aan maar niet hele dagen door zoals ze tijdens de loopsheid deed.
Wat me ook opvalt is dat ze veel honden toch nog willen ruiken ook mijn andere teef duwt der neus er regelmatig bij.
Vind het zelf ook niet een fijn idee vandaar dat ik de vraag hier stel gezien de deskundigheid op het forum.
Dankjewel allemaal voor het meedenken en reageren.
Door sella
#3192553
Dat vindt ik toch wel fors nog. Ik zou in ieder geval maandag naar de da gaan. Zou ook vaginitis kunnen zijn.
Door Parelridder
#3192572
Bij twijfel zou ik de da bezoeken, als het een bmo is wil je dat liever zsm weten. Andersom, als het uitgesloten wordt scheelt dat ook een hoop stress. Maar ik vind het op zich ook niet vreemd als ca. een maand na beeindiging van de loopsheid haar plassertje nog wat gezwollen is. Naast dat het haar eerste loopsheid was en daarna deze ook iets groter kan blijven (niet altijd meer naar 'kinderformaat' terug).
En de hormoontjes gieren nog rond, ze heeft behoorlijke 'borsten' ontwikkeld. Dat zal in de loop van de schijndracht vermoedelijk nog toenemen, mogelijk zelfs tot melkgift. Houd dat in de smiezen. Maar wat ik zegen wilde, ik heb zelf de indruk dat gierende hormonen tijdens schijndracht óók invloed hebben op de zwelling v/d vulva. Voor die weer normaal is of in ieder geval in de nieuwe normaal staat, dat duurt hier ook eventjes.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3192668
Van vaginitus heeft ze voor de loopsheid ook meerdere keren last gehad.
Ik maak me toch al wel snel zorgen als er iets anders dan anders is met mijn dieren. Vooral als het iets is wat ik nog niet heb meegemaakt.
Denk dat ik morgen toch even ga bellen om te overleggen met de da.
Door tessa
#3192671
Ik vind het er niet zorgwekkend uitzien hoor, qua grootte. Bij mijn boxers slinkt de boel ook pas weer tot mini proportie als de schijnzwangerschap voorbij is. Bij een kortharige hond zie je dat nu eenmaal beter als bij een langharige.
Door Parelridder
#3192693
prisje schreef:Van vaginitus heeft ze voor de loopsheid ook meerdere keren last gehad.
Juviniele vaginitis blijft in de regel na de eerste loopsheid weg :)
Gebruikersavatar
Door prisje
#3192694
[/quote]Juviniele vaginitis blijft in de regel na de eerste loopsheid weg :)[/quote]

Dat had ik inderdaad van de da begrepen en hebben we er daarom ook niks aangedaan toen. De uitvloeiing ziet er ook niet hetzelfde uit dus denk ook niet dat het vaginitus is. Toen was het melkachtige afscheiding. Nu is het helder doorzichtige afscheiding. Als de afscheiding etterig o.i.d. was geweest had ik gister al gelijk bij de da gezeten want ik weet dat dat foute boel is.
Ik vraag me wel af of die heldere afscheiding van de schijnzwangerschap kan komen.
Nogmaals bedankt voor de reacties tot nu toe!
Door Parelridder
#3192697
Een klein beetje heldere afscheiding is niet van belang, maar ik begrijp dat het je wat onrustig maakt. Als je het prettig vindt, kun je haar plassertje wassen met fysiologisch zoutoplossing. Dat maak je door in 1 liter gekookt water 9 gram zout op te lossen. Goed laten afkoelen uiteraard en met bijv. wattenschijfjes royaal wassen. Naar mijn indruk herstelt het daarvan sneller (goed voor de rust van de baas ;) ).
Gebruikersavatar
Door prisje
#3192726
Parelridder schreef:Een klein beetje heldere afscheiding is niet van belang, maar ik begrijp dat het je wat onrustig maakt. Als je het prettig vindt, kun je haar plassertje wassen met fysiologisch zoutoplossing. Dat maak je door in 1 liter gekookt water 9 gram zout op te lossen. Goed laten afkoelen uiteraard en met bijv. wattenschijfjes royaal wassen. Naar mijn indruk herstelt het daarvan sneller (goed voor de rust van de baas ;) ).
Ga ik gelijk doen zo. Bedankt voor de tip! Dan ga ik dat eerst even proberen voordat ik contact opneem met de da.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3202761
Eindelijk is sinds een weekje alles weer rustig en naar een normaal formaat. Gelukkig ook geen afscheiding meer gezien na mijn laatste berichtje.
Nou voelde ik gister avond tussen der 2 achterste tepels zowel aan de linker als rechterkant een harde bobbelige bult.
Ik ben er toch niet heel gerust op en heb dan ook gelijk een afspraak bij de da gemaakt om er even na te laten kijken. Helaas kan dat morgen pas. Hopelijk is het iets onschuldig :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door