Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3192265
Joep is niet geholpen. Teen is erg ontstoken, dus dat moet eerst "verholpen" worden. Verder gaan met weken en volgende week vrijdag terug. Nagelhoes zit echt nog muurvast in de teen zelf. Als de ontsteking niet voldoende reageert op de AB wordt er een foto gemaakt.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3192270
Wat enorm vervelend voor jullie en Joep dat die stomme teen nog niet is verwijderd :-\
Sterkte voor de komende week met weken en AB en duimen gaan hier draaien voor het genezen van de ontsteking :duimen:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3192302
Angelique schreef:Sterkte met Joepje. :-* Vaak is na verwijdering wel meteen de pijn vertrokken en kan hij op gaan naar het herstel.
Nagel kon dus niet verwijderd worden.... Zit muurvast!!! Teen is behoorlijk ontstoken, daarvoor een week metrobactin en dan hopen dat de ontsteking in ieder geval verdwenen is.

Joep is wel een echte lieverd..., blijft er goed af, behalve als we net geweekt hebben. We gaan dus inzetten op een ontsteking die volgende week verdwenen is!!!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3194590
Ik ben afgelopen vrijdag weer met Joep naar de DA geweest en de ontsteking reageert niet voldoende op AB. Sterker nog..., de ontsteking aan de onderkant is weg, aan de zijkant brult het er nu uit. Heb ik vrijdag nog voor een week AB gevraagd en gekregen, nadat er foto's zijn gemaakt waaruit blijkt dat het niet iets is wat al in het bot zit, sinds gisteren wordt het zoveel erger en duidelijk pijnlijker dat Eddie en ik hebben besloten om morgen te bellen voor een afspraak om het eerste teenkootje te laten amputeren.

Hoewel ik me daar best wel zorgen over maak..., Joep is tenslotte afhankelijk van zijn voorhand omdat zijn achterhand nog altijd wankel is, kan het niet anders. We kunnen hem niet met zo'n pijnlijke teen door laten lopen, met alle eventuele gevolgen van dien. Daarom houd ik me vast aan de uitspraak van de DA die inschat dat hij nog prima herstellen kan van deze operatie. Zij zei letterlijk: "Het zal een weekje lastig zijn, vooral voor jou, omdat je hem veel moet helpen". Maar dat is natuurlijk peanuts voor ons. Als hij maar weer pijnvrij verder kan daarna.

Mochten jullie nog wat duimpjes en good vibes over hebben, dan graag. Ik laat jullie morgen weten wanneer het gebeuren gaat.

Dit is hoe het er nu uitziet:

Afbeelding
#3194599
Och arme! Maar het gaat vast goed komen!
Ik weet niet hoe het voor Joep gaat uitpakken natuurlijk ook omdat het bij hem misschien anders ligt maar mijn moeder heeft ook een hond gehad bij wie een teen is verwijderd. Na een week merkten we daar inderdaad helemaal niets meer van, terwijl ze daarvoor wel duidelijk veel pijn had.

Edit;typo
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door