Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3191772
Border Bandit schreef:Misschien wel verstandig.
Kijken wat ik morgen kan doen, misschien zo'n flexibele zodat hij toch lekker kan liggen.
Ik heb een comfy cone, mijn hond vind zichzelf heel zielig als hij hem om moet maar heeft er weinig last van verder. Slapen gaat prima, alleen drinken is wat lastig maar wel op te lossen door de kap iets te vouwen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3191774
Ja, zoiets had ik in mijn hoofd! :)
Och, gossie, wat sneu dat jouw hond zich zo zielig voelt! Hopelijk hoeft hij hem niet te vaak om?

Ik ben nooit lang weg, dan zal dat drinkprobleem wel meevallen hoop ik. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de kap op de bak blijft hangen en ze dan niet bij het water kunnen komen.
Als ik douche, loopt Bandit vrij in huis, als ik langer weg ben, zit hij in de bench. Het mag natuurlijk geen risico voor hem opleveren als hij ermee in de bench zit, vandaar dacht ik dat zo'n soepele misschien beter is.
Fijn om jouw ervaring te lezen!


Goh, de honingzalf ruikt wel lekker, maar er druppelt gewoon wondvocht onderuit. :'(
Ik heb een handdoek over zijn poten gelegd zodat hij niet zo makkelijk gaat krabben. Dat helpt best.
Het is vandaag echt een hoopje zieligheid.
Hij heeft om 19.45 de prednison gehad, die zou binnen een paar uur moeten gaan werken. (ging de tijd maar wat sneller!!)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3191787
Is een dermatoloog er naar laten kijken geen optie? Die kan in ieder geval apoquel voorschrijven. Dat is veel minder schadelijk dan prednison.
Wij zijn met Harrie bij Margreet Vroom en zijn daar heel tevreden over.
Beterschap voor het arme mannetje!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3191812
Oh, bedankt voor de lieve woorden Doranto en Diego! :)

Ik heb meteen gekeken naar die dermatoloog. Dat is voor mij ruim 1,5 uur reizen, enkele reis. Voor nu vind ik dat erg veel (het wondje is pas vanaf eind middag). Mocht het over een paar dagen nog niet opknappen, dan is het wellicht een optie!
Ik ben nu met de prednison gestart, die moet ook een kansje krijgen. Hij heeft het nu 2,5 uur geleden ingenomen.

Qua krabben is het zo raar dat hij dat alleen doet als ik er niet ben. >:( Dondersteentje.
Hij 'plakt' vanavond wel heel erg aan mij, liep zelfs de wc me in. Ik laat hem lekker en zorg wel dat ik bij hem in de buurt blijf (dan hoeft hij zich niet te verplaatsen).

Weet iemand misschien hoe ik die wond het beste kan verzorgen? Er komt vocht uit waardoor de zalf volgens mij zijn werk niet kan doen.
Deppen met biotex-groen, of misschien toch soda of kamille-thee. Hij krijgt nu 3 x per dag de honingzalf erop, daarmee moet het wel te combineren zijn.
Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.
Ik ga het zo met afgekoeld gekookt water en een doekje een beetje schoondeppen. Maar misschien weet iemand nog iets beters?

Afbeelding
Door smulpaap
#3191818
Ach jeetje . Arm ding :-\ dat is dus heel wat anders .

Ik zou de honingzalf even de tijd geven hoor . En niet teveel andere dingen (door elkaar ) gaan gebruiken .
En idd als dit niet verbetert dan zou ik ook naar een dermatoloog gaan
Er zijn hier op het forum goede ervaringen met mevr Vroom

Wat voor nu denk ik wel een aandachtspunt is : De pootjes even goed schoonhouden na het wandelen in verband met het krabben

Voor nu sterkte . jeuk is zoiets ergs
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3191820
smulpaap schreef:Wat voor nu denk ik wel een aandachtspunt is : De pootjes even goed schoonhouden na het wandelen in verband met het krabben
O ja, dat is een hele goeie!! Goed dat je me erop attendeert!
Ik heb nu steeds een handdoek over zijn poten liggen, dat werkt ook goed (zolang ik erbij ben ;) )

Fijn om te lezen dat er zoveel positiefs over mevrouw Vroom is!

Niet teveel middeltjes door elkaar, daar zat ik ook een beetje mee. Dan houd ik het echt op afgekoeld gekookt water om het een beetje schoon te deppen en de honingzalf.

Bedankt voor je steun en tips!
Door Larshann
#3191825
Weet je zeker dat het van allerie is en geen auto immuunziekte ?
Ik heb nl een hond met Pemphigus foliaceus en dat zag er echt exact hetzelfde uit !

Ook begonnen met zwellingen, die daarna wonden geworden zijn, op exact dezelfde plaatsen als bij jouw hond..

Ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen ?
dit lijkt er een beetje op (niet mijn hond)
https://www.google.be/search?q=autoimmu ... cXzChrM%3A
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3191829
O jee, dat zou wel heel vervelend zijn lijkt me.

Op de eerste bladzijde van dit topic heeft Lizzy (2e stukje) duidelijk uitgelegd hoe je foto's kan plaatsen (ik kon het daarvoor ook niet ;) )

Bandit is bijna 3 jaar.
Ik weet ongeveer een half jaar dat hij een voedselallergie heeft voor rund en kip. Misschien dat de dierenarts daarom hieraan dachten?
Zou je iets meer over het begin hiervan met jouw hond willen vertellen?

Het is echt binnen 1 uur op gaan zetten. Op blz. 1 van dit topic, het derde stukje kun je de foto's zien.

Hoe gaat het nou met jouw hond? Krijgt hij/zij er medicijnen voor en kan er dan goed mee leven? Of moet je met dingen rekening houden?
Hoe zou jij dit wondje van Bandit behandelen?

Ik ga meteen even googlen op Pemphigus foliaceus. (hihi, ga ik nóg later naar bed :D )
Door Larshann
#3191832
Border Bandit schreef:O jee, dat zou wel heel vervelend zijn lijkt me.

Op de eerste bladzijde van dit topic heeft Lizzy (2e stukje) duidelijk uitgelegd hoe je foto's kan plaatsen (ik kon het daarvoor ook niet ;) )

Bandit is bijna 3 jaar.
Ik weet ongeveer een half jaar dat hij een voedselallergie heeft voor rund en kip. Misschien dat de dierenarts daarom hieraan dachten?
Zou je iets meer over het begin hiervan met jouw hond willen vertellen?

Het is echt binnen 1 uur op gaan zetten. Op blz. 1 van dit topic, het derde stukje kun je de foto's zien.

Hoe gaat het nou met jouw hond? Krijgt hij/zij er medicijnen voor en kan er dan goed mee leven? Of moet je met dingen rekening houden?
Hoe zou jij dit wondje van Bandit behandelen?

Ik ga meteen even googlen op Pemphigus foliaceus. (hihi, ga ik nóg later naar bed :D )
Bij mijn hond is het ook gewoon heel plots opgekomen, zonder dat er daarvoor iets te zien was.
Ineens heel haar snuit gezwollen, de dag erna was de zwelling minder, maar de dag daarna begon de huid los te komen :-\ ze had ook erg veel jeuk.
Ze was toen 3j oud. Gelukkig had onze dierenarts dit al eerder gezien en daar meteen aan gedacht.
De foto's die ik heb zijn zowat identiek aan die van jou..
Ze heeft toen een tijdje Prednisolone en antibiotica gekregen, het heeft wéken geduurd voor de wonden genezen waren. Dan hebben we de prednisolone heel geleidelijk afgebouwd, tot niks meer :biggrin2:
Ze krijgt nu ook geen medicatie en is ondertussen bijna 8.
Ik moet haar wél goed in de gaten houden, want ze heeft het al verschillende keren terug gekregen, maar omdat ik nu heel alert ben op zwellingen, en ik altijd en overal prednisolone bijheb, komt het niet meer zover dat ze echt open wonden heeft. Ze moet dan telkens een kuur prednisolone krijgen en dat ook elke keer afbouwen, maar tussendoor krijgt ze dus geen medicatie en gaat het gewoon god met haar :)

ik kijk even of ik de foto's gepost krijg
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3191834
Ik moet zeggen dat ik niet blij wordt van de foto's die ik op internet vind.

Even geleden heb ik het wondje wat schoon gedept. Ik heb er een (dit keer scherpe) foto van gemaakt.
Lijkt het erop denk je?
Rondom het oog is het ook rood en kleine wondjes. Morgenochtend mag de honingzalf er weer op.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Border Bandit op do 28 jan 2016, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Larshann
#3191837
Border Bandit schreef:Ik moet zeggen dat ik niet blij wordt van de foto's die ik op internet vind.

Even geleden heb ik het wondje wat schoon gedept. Ik heb er een (dit keer scherpe) foto van gemaakt.
Lijkt het erop denk je?
Rondom het ook is het ook rood en kleine wondjes. Morgenochtend mag de honingzalf er weer op.

Afbeelding
Ja, ik vind dat het er enorm op lijkt eerlijk gezegd :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door