Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door loni
#3189957
Hallo ik ben nieuw op dit forum,mijn naam is Loni,

Heb een probleem met mijn Hovawart teefje, zij heeft vorig jaa iets van straat gegeten ,ik denk dat het mensenpoep was,direct daarna overgeven en dagen aan diaree.

Maar naar verloopvan tijd wert zij kaal, kreeg kale plekken in haar vacht,ook is de pigment uit haar huid,alle onderzoeken gehad bloedbeeld, schildklier, enz.

Ook scans vorig jaar april haar buik kaal geschoren voor scan, nu 9 maanden verder 0 haren, haar keel kaal geschoren voor scan 0 haar teerug gegroeid.

Haar haar dat ze heeft, is dor en rood,zij is een zwart blonde Hovi,

Alles geprobeert met voeding ,vitaminen anders barfen , darfen enz.

Ik weet het niet meer, kent iemand deze situatie, mijn man opperde zelf,dat ze wellicht poep met chemo heeft gegeten, moet niet gekker worden.

Hoop dat iemand binnen het forum raad weet,volgens de onderzoeken heb ik een kerngezonde Hovawart?????

Groetjes Loni
Door tt-tjes
#3189983
Welkom hier.

Ben je al eens met haar bij een dermatoloog geweest om bijv. alopecia uit te sluiten?
Door loni
#3190018
Hallo,
Nee eignlijk niet,de rede ligt in het feit dat de schildklierwaarden NET binnen de norm zitten,en er nog een vervolgtest moet komen ,om het uit te sluiten.

De kale plekken zijn aan beide kanten gelijk,en ook haar staart punt is kaal,maar sinds deze week is zelfs de plek waar haar tuig zit kaal,gewoon 0 haar meer.

Dus dinsdag volgt er uitgebreid hormoon onderzoek,en dan resultaten afwachten, maar ik neem je input zeker mee naar DA.

Dank Groetjes Loni
Door Lizzy
#3190041
loni schreef:Hallo ik ben nieuw op dit forum,mijn naam is Loni,

Heb een probleem met mijn Hovawart teefje, zij heeft vorig jaa iets van straat gegeten ,ik denk dat het mensenpoep was,direct daarna overgeven en dagen aan diaree.

Maar naar verloopvan tijd wert zij kaal, kreeg kale plekken in haar vacht,ook is de pigment uit haar huid,alle onderzoeken gehad bloedbeeld, schildklier, enz.

Ook scans vorig jaar april haar buik kaal geschoren voor scan, nu 9 maanden verder 0 haren, haar keel kaal geschoren voor scan 0 haar teerug gegroeid.

Haar haar dat ze heeft, is dor en rood,zij is een zwart blonde Hovi,

Alles geprobeert met voeding ,vitaminen anders barfen , darfen enz.

Ik weet het niet meer, kent iemand deze situatie, mijn man opperde zelf,dat ze wellicht poep met chemo heeft gegeten, moet niet gekker worden.

Hoop dat iemand binnen het forum raad weet,volgens de onderzoeken heb ik een kerngezonde Hovawart?????

Groetjes Loni
Hoi Loni,
Welkom op Barfplaats. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een verband is tussen het eten van de poep en de kaalheid. Tenminste, dat vermoed ik. Maar wat het dan wel is...? Ik zou eerst de schildklieronderzoeken inderdaad even afwachten. Hoe is het met haar gewicht? Is ze wat aan de mollige kant of juist mager?

Ik zou eerlijk gezegd ook wel met deze hond naar een goede holistisch dierenarts gaan. Eentje die ook wegwijs is in de homeopathie.
Door loni
#3190227
Hallo,

Wij hebben een dierenarts die openstaat voor bach remedi en zo,en ja ze is niet mollig,maar moet wel echt opletten dat ze niet dik wordt,kan dat wel worden,ook met loopsheid veel vocht vasthouden.

Ik zit zelf toch ook aan iets hormonaals te denken ,welicht in combinatie met seizoengebonden flankkaalheidik ben begonnen haar Melatonine te geven en strat vandaag ook t grafiet d6
Schildklier en seizoensgebonden flankkaalheid komen soms samen voor,ik weet eigenlijk ook niet of een Hovawart een doorgroeivacht heeft of niet.
Dat zou dan kunnen betekenen dat na de grote voorjaars rui haar kaalgeschoren plekken weer vacht gaan krijgen,dit jaar heeft ze niet geruid

Maar ikben het met u eens hoor ,even de testen afwachten, eerste keer was t4 op het rantje, maar tsh was goed,dus daar zit weer een discrepansie.

Erg fijn dat u meedenkt, ben best ongerust.

Ze is z,n schatje,
Groetjes Elly
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door