Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3187945
Joep heeft deze plek op zijn staart:
Afbeelding

Het lichte rondje is van een wond 1.5 jaar geleden, ik denk dat hij toen zijn staart heeft opengehaald aan prikkeldraad of iets anders scherps. Is toen best snel genezen.
Altijd wel een beetje een rare plek gebleven, en op het lichte stuk kwam geen haar terug. Nu is het eromheen ineens ook een stuk kaler.

Daarbij is het na het lopen vaak rood tor paarsig. Meestal als hij gezwommen heeft. Het lijkt wel een reactie op kou zoals littekenweefsel kan reageren?

Het is een beetje dikkig en lijkt op olifanten huid.

Kan ik hier nog wat mee doen? Ik heb niet het idee dat hij er vreselijk last van heef, maar dat het lekker is kan ik me ook niet voorstellen.

Hier nog een foto waarop de grootte wat duidelijker wordt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3187951
Dat is toch op de staartklier/vioolklier van de hond? tenminste ik kan het niet helemaal goed zien op welke hoogte van de staart die zit.

Is normaal dat daar het haar anders is en de huid is daar ook dikker, tenminste bij die van mij ook. En vaak kaler.

Ik moet wel zeggen dat Maci het het ergste heeft en helaas daar ook in zijn ergste allergische tijden kaler en schilferiger is.
Door Lizzy
#3187965
Brutus had op deze plek op zijn staart ook een rare kale beetje dikke plek. Dat was inderdaad de vioolklier ofzoiets. Soms was het zelfs een beetje schilferig. Maar meestal glad en wat dikker. Maar Bisq heeft na die histiocytoom dus ook nooit meer haar teruggekregen op die plek. Ik denk dat haar haarfollikels permanent beschadigt zijn daar. Dat zou het ook kunnen zijn.
Door eelke
#3188175
Ja het zit inderdaad op die plek. Ik zal er nog eens een foto van maken als het zo rood is, moet vast lukken met deze regenachtige dagen...
Door tt-tjes
#3188187
Fjurdy had dat ook, die plek was helemaal kaal en behoorlijk dik. Balou en Chendo hebben het weer niet.
Door Anne in Zweden
#3188319
Scotch heeft dat ook, al jaren. Er zaten gele korstjes op de plek (sebumen?) die ik heb weggewassen, maar de haren zijn nooit teruggekeerd op die plek. Volgens de da kan hij er honderd mee worden, dus laat ik het maar gewoon.
Door sella
#3188338
Buffel had door een heftige infectie ook daar een ontstoken gebied en veel jeuk. Dat is met locale ab en locaal antihistaminicum behandeld. Dat is toen goed genezen en heeft daar wel wat haar terug gekregen niet alles.

Nu is het weer rustig en verkleurd niet en hij heeft ook niet meer de drang om er aan te soppen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door