Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door miekjevdv
#3186038
ik kreeg juist een telefoontje van mijn moeder dat mijnen hond 3 vitaminepillen voor volwassenen opgegeten heeft.

Hij heeft het doosje kunnen pakken en kapot gebeten en de 3 pillen die erin zaten zijn weg.
Nelson is een beagle van 1,5 jaar en 17kg.

Weet er iemand of dit gevaarlijk is?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3186048
Misschien even de dierenarts bellen? Zal er ook aan liggen wat de samenstelling is, dus zorg dat je die bij de hand hebt.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3186107
Hoogstwaarschijnlijk plast/poept hond deze vitaminen gewoon uit. Wat ik wel zou doen is even de lever/nieren ondersteunen, dus wel veel laten drinken, evt door wat melk/bouillon door het water.
Door Lizzy
#3186134
miekjevdv schreef:ik kreeg juist een telefoontje van mijn moeder dat mijnen hond 3 vitaminepillen voor volwassenen opgegeten heeft.

Hij heeft het doosje kunnen pakken en kapot gebeten en de 3 pillen die erin zaten zijn weg.
Nelson is een beagle van 1,5 jaar en 17kg.

Weet er iemand of dit gevaarlijk is?
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, qua gevaarlijk. Het meeste piest hij uit. Even niet teveel geven waar vitamine D in zit.
Door miekjevdv
#3186466
Bedankt voor de antwoorden.
Heb gisteren toch even naar de dierenarts gebeld.

Die zei ook dat hij het normaal gezien uit plast of poept.
Ik moest hem gewoon in het oog houden en zorgen dat hij voldoende drinkt.
Hij kon wel diarree krijgen. Wel moest ik in het oog houden of hij zeker geen zwarte diarree kreeg. Dan kon er iets meer aan de hand zijn met de maag.

Deze nacht er even uit bed gemoeten omdat meneer begon te piepen. Dus ik direct naar beneden omdat ik dacht dat hij dringend moest gaan poepen. Maar nee, meneer wou gewoon zot doen en spelen. ;D
Hij doet gewoon normaal. Eet en drinkt normaal.


Heb ik mij weer zorgen gemaakt voor niets. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door