Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#3181983
Hallo,
Ireen is waarschijnlijk verkeerd uit de auto gesprongen en loopt nu voor mank. Ze zit al een tijdje aan de metacam omdat ze artrose heeft. Nu wil ze helemaal niets meer. niet eten, niet lopen alleen maar liggen. kan een hond zo apatisch zijn van de pijn?
Het is een zielig hoopje op de bank nu.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3181984
Volgens mij zou dat best wel kunnen. Ik zou er even een da. naar laten kijken. Een van mijn oude hondjes had op een gegeven moment aan metacam niet meer genoeg. Ik ben toen in overleg met de da. in combinatie met de metacam (ik had novacam, maar dat is hetzelfde) tramadol erbij gaan geven. Hij heeft het daar nog bijna 2 jaar heel goed op gedaan.
Ik neem aan dat het springen per ongeluk is gebeurt, want ik zou dat wel absoluut proberen te voorkomen. Misschien ook niet meer op de bank laten, of een soort van af- / opstapje maken dat ze niet hoeft te springen. Ook trappen lopen (als ze dat toevallig doet) zou ik niet meer toestaan.
Beterschap voor je meisje!
Door Red_Hunter
#3181987
ja dat springen was per ongeluk, ze was ons net voor. Normaal zit ze in de bestelauto maar nu waren we met de luxe auto en die afsprong is nog hoger. Die avond hebben we nog niets gemerkt, ze liep nog lekker door de tuin. De volgende ochtend liep ze heel slecht en daarna niet eten. Soms gaat ze staan, hijgend en blijft dan zo staan. gisterenavond wel gegeten gelukkig. Vanmorgen moeilijk van de bank te halen en net een plasje en poepje gedaan. Nu wil ze niets eten en ligt weer stil op bank. De artrose is pas ontdekt, nog geen maand geleden, dus we zijn net begonnen met de metacam.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3181989
Aan de hand van wat jij zo beschrijft, denk ik dat ze inderdaad om de een of andere reden veel pijn heeft. Zeker het hijgen is vaak een uiting van erge pijn. Verdraagt ze de metacam goed? Dan zou je voor vandaag misschien de dosis kunnen verhogen, dat kan voor even geen kwaad. Ik heb dat bij mijn Tommy ook wel eens gedaan. Ik zou haar de dubbele dosis geven van wat ze mag hebben en morgen even langs de da. gaan.
Ik zou haar wel wat extra drinken geven bv. zelf getrokken bouillon zonder toevoegingen, of wat aangelengde karnemelk of yoghurt als ze dat lekker vindt. Dat is altijd beter bij medicatie.
Door Lizzy
#3181995
Ik weet niet maar ik geloof dat ik toch even contact op zou nemen met een DA. Ik vind dit wel een heftige reactie. Het kan hoor, maar ja, ik ben zoiets bijv. van mijn eigen honden niet gewend. Niet willen eten is hier een beetje alarmfase oranje.
Door Lil
#3181999
Dat klinkt helemaal niet goed. Heel veel pijn heb ik helaas ervaring mee en ik zou ook meteen contact opnemen met de da om te kijken wat daar aan te doen is, er zijn heel veel middelen om pijn te bestrijden. Maar hoe erg de pijn ook was hier: eten deed meneer altijd nog.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3182001
Of het iets zegt over de ernst, of een hond wel of niet zijn eten laat staan is per hond afhankelijk. Ik heb er hier eentje die echt verzot is op eten en het nóóit zal laten staan tenzij er iets ernstigs aan de hand is. Daarentegen had ik er ook meerdere die om het minste het eten lieten staan.
Hoe het wel of niet willen eten bij Ireen moet worden opgevat, kan TS alleen zelf beoordelen. Ik zou zeker ook niet tot morgen wachten als er geen verbetering optreedt.
Door Red_Hunter
#3182007
Het is niet dat ze helemaal niet gegeten heeft. Gisterenochtend en vanmorgen niet maar gisterenavond ging de bak in 1x leeg.
Ik wacht nog even af of de metacam iets doet en anders bel ik de DA wel.
Het nadeel van het weekend is dat ik niet weet welke DA ik krijg en ik wil wel graag naar mijn eigen DA.
Door Red_Hunter
#3182015
Nu nog de gewone dosering en vanmiddag nog een keer of had ik in 1x de dubbele dosis moeten geven?

Ze ligt nu wel rustig te slapen. Ik kan haar voorpoot niet goed buigen dan geeft ze veel weerstand dus ik denk dat het toch wel echt aan die poot ligt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3182018
Red_Hunter schreef:Nu nog de gewone dosering en vanmiddag nog een keer of had ik in 1x de dubbele dosis moeten geven?

Ze ligt nu wel rustig te slapen. Ik kan haar voorpoot niet goed buigen dan geeft ze veel weerstand dus ik denk dat het toch wel echt aan die poot ligt.
Zolang ze rustig ligt te slapen zou ik ze niet wakker maken. Als ze straks wakker is, zou ik het meteen geven. Liefst met iets te drinken / eten erbij.
Door Red_Hunter
#3182827
Het gaat dus helemaal niet goed met Ireen. Zondag naar de DA geweest en antibiotica gehad en nog een morfinespuit. Maandag weer terug. Bloedonderzoek, echo en rontgenfoto's gemaakt. Ontstekingssporen in bloedonderzoek gevonden maar Ireen is een moeilijke hond om te lezen zegt de DA, ze kruipt helemaal terug in zichzelf. Bij de echo wel een vergrote milt gevonden, maar ze kon de lever niet goed zien, zit achter andere organen verstopt. Verder eigenlijk niet veel gevonden.

Ze wil nog steeds niet eten, vanmorgen een beetje, temperatuur blijft maar op de 39 hangen ondanks alle medicijnen.
ze slaapt de hele dag, wil wel naar buiten voor een plasje en water drinken maar meer ook niet.
Vanmorgen was ik wat enthousiaster omdat ze zelf een langer stuk wilde lopen, maar nu is het weer slecht. Als ze staat hijgen en verder slapen, maar snelle ademhaling.
morgen maar weer naar de DA. Ik ben bang dat het niet goed is.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3182841
Ach jee, dat zijn geen goede berichten :( Dan is er toch iets meer aan de hand waarschijnlijk dan een overbelasting door verkeerd springen, maar wat?
Zolang er geen duidelijke diagnose is, is het heel moeilijk om er iets over te kunnen zeggen. Ik hoop dat het lukt om in ieder geval de pijn onder controle te krijgen en dat er snel ontdekt wordt wat het nu precies is wat ze mankeert. Als deze da het niet weet, dan misschien naar een andere voor een second opinion?
Heel veel sterkte en beterschap voor je meisje! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door