Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#3220557
Lazy Garfield schreef:Als je deze hebt besteld dan is dat volgens mij de verkeerde:
http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... aarde.html
Ik zou Annemarie Rijnveld van dit Forum even een pb sturen om te reageren in dit topic en vragen hoe ze daar over denkt, die weet er nog meer van dan ik.


ok, bedankt
Dat zal ik zeker doen. Ik heb 't ginder nog 's gevraagd en het is niet als middel voor mensen bedoelt maar wel om in het voer van dieren te mengen. Je kan het ook gebruiken om in dierenhokken te strooien. hij is grijs- beige van kleur.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3220581
inni schreef:ok, bedankt
Dat zal ik zeker doen. Ik heb 't ginder nog 's gevraagd en het is niet als middel voor mensen bedoelt maar wel om in het voer van dieren te mengen. Je kan het ook gebruiken om in dierenhokken te strooien. hij is grijs- beige van kleur.



Dat is goed grijs/beige van kleur, maar ik twijfelde omdat het op de foto bruin is.
Ben benieuwd naar het antwoord van Annemarie Rijnveld.
#3220754
De link geeft aan dat het in de voeding kan worden gemengd...ik weet niet waarom er tevens staat dat het niet bestemd is voor mensen, misschien heeft dat te maken met wetgeving of zo.....

''Zuiver natuur product met vele toepassingen
Diervoeder kwaliteit, geschikt als voedingssupplement.



Niet bedoeld voor humane consumptie''
Door inni
#3220793
Dank je wel, ik had het dan toch goed. Niet voor mensen heeft volgens mij idd met de wetgeving errond te maken, ze verkopen dierenspullen ;)
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#3238766
Hallo allemaal,

In mei schreef ik nog hoe goed het met Gizmo ging en dat ze geen last meer van diarree had. Helaas begon in Juli haar ontlasting weer dunner te worden. Ik heb toen 3 weken diatomeeënaarde gegeven (als wormenkuur) het is toen 2en halve week goed gegaan maar gisteren begon het weer. Het is nog niet diarree maar wel veel te dun (en kleur is weer licht). Ook zit er ontzettend veel slijm bij de ontlasting. Verder is ze niet ziek.

Ik zit nu een beetje te denken wat ik nu het beste kan doen. Ik kan wel weer 3 maanden diatomeeënaarde gaan geven maar ik wil eigenlijk toch echt nu de oorzaak weten waarom ze zulke ontlasting heeft. Ik denk dat het beste is om een worm + giardiatest te laten doen bij Het Woud (?) Ik twijfel hier constant over omdat ik toen in december bij de dierenarts een Giardiaonderzoek had laten doen maar daar niks uit kwam...

Ik vroeg me ook af of ik weer met diatomeeënaarde kan beginnen om haar ontlasting weer wat dikker te laten worden (zodat ik straks niet weer de hele nacht op pad ben)... Kan ik wel die test van Het Woud doen als ze diatomeeënaarde door haar eten krijgt? En doet de dierenarts ook wat met de uitslagen die je bij Het Woud krijgt? (als ik bijv. toch weer naar de da ga als er bijv. niks uit de test komt...) Kan ik evt. al beginnen met het opvangen van ontlasting voor de test van het Woud?

Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben! Ik heb hier een baby van 11 maanden en ik ben zo bang dat die ziek wordt (aangezien die ook wat over de grond kruipt etc).
Door Lizzy
#3238775
Gizmo schreef:Hallo allemaal,

In mei schreef ik nog hoe goed het met Gizmo ging en dat ze geen last meer van diarree had. Helaas begon in Juli haar ontlasting weer dunner te worden. Ik heb toen 3 weken diatomeeënaarde gegeven (als wormenkuur) het is toen 2en halve week goed gegaan maar gisteren begon het weer. Het is nog niet diarree maar wel veel te dun (en kleur is weer licht). Ook zit er ontzettend veel slijm bij de ontlasting. Verder is ze niet ziek.

Ik zit nu een beetje te denken wat ik nu het beste kan doen. Ik kan wel weer 3 maanden diatomeeënaarde gaan geven maar ik wil eigenlijk toch echt nu de oorzaak weten waarom ze zulke ontlasting heeft. Ik denk dat het beste is om een worm + giardiatest te laten doen bij Het Woud (?) Ik twijfel hier constant over omdat ik toen in december bij de dierenarts een Giardiaonderzoek had laten doen maar daar niks uit kwam...

Ik vroeg me ook af of ik weer met diatomeeënaarde kan beginnen om haar ontlasting weer wat dikker te laten worden (zodat ik straks niet weer de hele nacht op pad ben)... Kan ik wel die test van Het Woud doen als ze diatomeeënaarde door haar eten krijgt? En doet de dierenarts ook wat met de uitslagen die je bij Het Woud krijgt? (als ik bijv. toch weer naar de da ga als er bijv. niks uit de test komt...) Kan ik evt. al beginnen met het opvangen van ontlasting voor de test van het Woud?

Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben! Ik heb hier een baby van 11 maanden en ik ben zo bang dat die ziek wordt (aangezien die ook wat over de grond kruipt etc).
Ik zou ook geen diatomeeenaarde meer gaan geven. Kennelijk helpt dat niet. Dus ja, ik zou een mestonderzoek laten doen. En dan gelijk voor giardia. Wat zou je dierenarts met de test moeten doen, als daar niks uit komt?

Volgens mij moet je gewoon eerst de test bestellen. Nu geen diatomeeenaarde meer geven. Ontlasting opvangen en opsturen.

Je wist al dat giardia een zeer overschat en over-gediagnosticeerde probleem is? En dat giardia overal is? Ik zou me dus in verband met de baby gewoon geen zorgen maken. Giardia is overal. Gewoon goed schoonmaken, klaar.

Zie: http://www.uu.nl/onderzoek/veterinair-m ... um/giardia

Heeft Gizmo last van stress? Of ben jij erg gestresst, dat Gizmo overneemt/voelt?
Door sella
#3238780
Dat is het zelfde wat ik me afvraag Lizzy. De stress in huis.

Overigens, als je met een stoomreiniger de vloer schoonmaakt iedere dag( wat ik sowieso zou doen met een pas kruipende baby, dan hoef je ook niet bang te zijn dat je hond iets mee naar binnen loopt wat kan gaan woekeren)
Als dat niet kan met je vloer is goed dweilen ook genoeg met wat azijn erin. Niet schadelijk voor kindje en voor de hond.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#3238790
Bedankt voor de reacties! Ik bedoelde dat als er niets uit de test komt van Het Woud ik dit kan laten zien aan de dierenarts en dat zij dan verder kunnen onderzoeken wat er dan wel aan de hand is... Dus niet dat ik bij de dierenarts opnieuw moet laten testen op Giardia (omdat de testresultaten van een ander zijn en ze dat misschien niet aannemen? Ik weet niet hoe dat allemaal gaat...)

Ik had inderdaad gelezen dat Giardia overal is. Verder ben ik wel erg schoon in huis. Ik zal de grond in ieder geval extra goed schoonhouden nu.

Wat stress betreft vind ik het moeilijk te zeggen. Er is wel veel veranderd sinds we een baby hebben en ik ben wel onrustiger dan anders... Maar vind het moeilijk om te beoordelen of Gizmo daar last van heeft.
Door tt-tjes
#3238865
Is er een verandering van voer? Voor je nog steeds kvv. Misschien is het wel te vet voor je hond en kun je kijken naar een andere kvv. Over het algemeen is kvv erg vet. Ik zie dat hier ook. Balou krijgt FFF, dat heeft een vetpercentage van 17%. Ik moet uit kijken hoeveel hij krijgt anders wordt hij te dik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door