Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3219912
Fijn dat het met Gizmo zo goed gaat! O0
Lazy Garfield schreef:Zou het zeker doen, de aarde versterkt ook het maagslijmvlies en is volkomen onschuldig.
Ik geef het iedere drie maanden voor drie weken als kuurtje, werkt echt.l
Lazy Garfield schreef:
Geweldig leuk te lezen dat het zo goed gaat!!
Ja ik roep hier al jaren dat Diatomeeënaarde geweldig spul is bij ontworming en het versterkt tevens het maagdarm slijmvlies.
Dit begrip ik niet zo goed, denk ik; heeft jouw hond iedere drie maanden wormen?
Of geef je het 'preventief'? Maar hoe weet je dan dat het werkt?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3219949
Ik heb het een keer drie weken gegeven toen ze wormen had en daarna de poep laten testen. Toen waren de wormen weg.
Tegen wormen heb ik het een tijd al niet meer gegeven, maar laat iedere drie tot vier maanden de poep testen.
Tot nu toe heeft ze geen wormen meer gehad.

Toen Saartje lange tijd tobde met maagdarmproblemen heb ik het een hele tijd door het voer gegeven.
De slappe ontlasting was toen vrij snel opgelost.
Door inni
#3219989
Hé wat toevallig: ik zoek al een tijdje naar een adres om de( jiuiste) diatomeeënaarde te bestellen. Bij Baroen raak ik niet verder. Bestaat deze shop niet meer of ligt het aan mijn instellingen?
Door inni
#3220491
De aarde is binnen, ik ben ze gisteren gaan ophalen. Hoeveel geef ik aan honden van -10 kg (eentje van 4kg en eentje van 6.500kg) Ook nog even een vraagje over het bewaren ervan. Ik heb die van Bio-Ron maar die papieren zakken geven zo'n knoeiboel bij het openen en sluiten. Mag het ook in een afgesloten bv glazen pot of is moet er lucht bij kunnen? Nu nog zonder veel gepruts een voorlopig potje of busje vullen en vanaf morgen gaat het bij hun voer.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3220497
inni schreef:De aarde is binnen, ik ben ze gisteren gaan ophalen. Hoeveel geef ik aan honden van -10 kg (eentje van 4kg en eentje van 6.500kg) Ook nog even een vraagje over het bewaren ervan. Ik heb die van Bio-Ron maar die papieren zakken geven zo'n knoeiboel bij het openen en sluiten. Mag het ook in een afgesloten bv glazen pot of is moet er lucht bij kunnen? Nu nog zonder veel gepruts een voorlopig potje of busje vullen en vanaf morgen gaat het bij hun voer.
De aarde die ik bij de Baroen bestelde zat in een afsluitbaar emmertje.
Saartje weegt bijna 7 kilo en die geef ik een theelepeltje door het voer.
Ik bewaar het gewoon in een keukenkastje en volgens mij is het onbeperkt houdbaar.
Lijkt me dat je het in een afsluitbare glazen pot kunt bewaren.
Door inni
#3220504
Bij Baroen kon ik maar niet bestellen. telkens als ik wilde betalen ging het licht uit *lol* het scherm werd wat donkerder en bleef zo staan. Uiteindelijk heb ik bij Cool4pets hier in Belgie deze gevonden en ben ze dan gisteren ipv online te bestellen naar ginder gereden (van hieruit was het maar 75km en niet echt een vreemde omgeving voor mij) Het is een 2kg verpakking met twee bruin papieren zakken in een kartonnen doosje. ik ga de zakjes voorlopig in een pop-corn emmertje zetten en het deksel wat open laten tot ik meer weet. Een kleine hoeveelheid staat in een potje bij de spullen van de jongens.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3220525
inni schreef:Bij Baroen kon ik maar niet bestellen. telkens als ik wilde betalen ging het licht uit *lol* het scherm werd wat donkerder en bleef zo staan. Uiteindelijk heb ik bij Cool4pets hier in Belgie deze gevonden en ben ze dan gisteren ipv online te bestellen naar ginder gereden (van hieruit was het maar 75km en niet echt een vreemde omgeving voor mij) Het is een 2kg verpakking met twee bruin papieren zakken in een kartonnen doosje. ik ga de zakjes voorlopig in een pop-corn emmertje zetten en het deksel wat open laten tot ik meer weet. Een kleine hoeveelheid staat in een potje bij de spullen van de jongens.
Je hebt toch wel de onverhitte aarde gekocht naar ik mag hopen?
Die is een beetje grijs van kleur.
De verhitte aarde is nl ongeschikt!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3220551
inni schreef:Dat kon ik nergens terugvinden maar er staat op dat het ook mag ingenomen worden. ;)


Waar heb je het besteld?
Ik zou het toch zeker willen weten of ik de goede gaf!!
Door inni
#3220553
Lazy Garfield schreef:Waar heb je het besteld?
Ik zou het toch zeker willen weten of ik de goede gaf!!
Bij Cool4pets. Diatomeeënaarde van Bio-ron Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door