Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#3179276
Donna blijft maar last houden van haar anaalklieren. Dit jaar al een paar maal laten leegdrukken door de Da. maar steeds weer zijn ze vol of verstopt . In juli al een keer onder een roesje schoongemaakt Toen bleek het vocht aan een kant flink ontstoken en klonterig en aan de andere kant alleen ontstoken. Nu net weer geweest; Is er weer een kant ontstoken met dikke prut en een klein beetje bloed en aan de andere kant was het vocht nog wel helder . Dus weer een AB kuur mee.

Donna krijgt Barf afgewisseld met versvoer en haar ontlasting is altijd prima. Mooie drollen iig ;) De Da zegt wel iedere keer weer dat het waarschijnlijk een allergie is en ik beter kan overstappen op ander voer of iets wat ze nog nooit gegeten heeft. Nou ik zei dat Donna volgens mij alles al gegeten heeft wat er maar te eten valt dus dat zal moeilijk worden.

Toen begon ze over speciaal voer wat ze in de praktijk verkopen maar dat zijn brokken en die wil ik niet.
Ik heb overigens wel het idee dat tegenwoordig een hoop verschillende klachten waar ze geen raad mee weten op allergie wordt afgeschoven. (Ik ken drie mensen waarvan van de honden om verschillende redenen hypoallergeen voer van de DA krijgen) Of is dit nou heel kort door de bocht.

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met dit probleem? Ik word er een beetje moedeloos van en ik wil ook niet dat Donna onnodig pijn heeft.

Ik heb ooit ergens gelezen dat het te maken zou kunnen hebben met de ligging of zo van de anaalklieren maar ik weet niet meer waar en of dat ook echt zo is.
Door Wil
#3179363
Bedankt voor je reactie.
Ik heb er wel eens aan gedacht maar er nooit iets mee gedaan. Wel heeft de natuurdrogist me onlangs Hepar Sulphur D6 geadviseerd. Wat ik nu hier heb staan maar ik durfde het niet te geven omdat ik niet precies weet hoeveel Donna (ca 30 kilo) er van nodig heeft.
Ik heb ook even op de site van Sita gekeken maar Schagerbrug is niet echt naast de deur vanuit Vlaardingen maar ik ga zeker de site verder bekijken en misschien een telefonisch consult aanvragen.
Gebruikersavatar
Door winni
#3179650
Ziva is nu 5 en ik moest ze iedere maand uitknijpen. Zodra ze aan d'r achterpoten begon te 'soppen' wist is dat het weer moest gebeuren.
Sinds ongeveer een half jaar masseer ik iedere avond na de laatste wandeling d'r anus met een vochtig velletje keukenpapier. Ik veeg niet maar maak een drukkende en draaiende beweging. En raar maar waar, tot nu toe is dit voldoende.
Door Martine-Tom
#3179653
winni schreef:Ziva is nu 5 en ik moest ze iedere maand uitknijpen. Zodra ze aan d'r achterpoten begon te 'soppen' wist is dat het weer moest gebeuren.
Sinds ongeveer een half jaar masseer ik iedere avond na de laatste wandeling d'r anus met een vochtig velletje keukenpapier. Ik veeg niet maar maak een drukkende en draaiende beweging. En raar maar waar, tot nu toe is dit voldoende.
Oh gaaf! dat ga ik ook eens proberen!

Tom heeft het dus ook, sinds hij 2 is ofzo, inmiddels knijp ik ze idd zelf uit op basis van gedrag van hem, geeft ie aan dat ze vol zitten dan knijp ik ze uit, ben er al herhaaldelijk mee naar de da geweest, laatst een keer lang gewacht met uitknijpen...en toen is het vocht ingedroogd en werd het pijnlijk om eruit te halen. Toen wederom naar de da, en eens een ab kuur gedaan om te zien of dat zou helpen, was het enige wat ik eigenlijk nog niet getest had...en dat heeft geen zier geholpen, ik knijp zo ongeveer 1 keer per maand uit en dat gaat prima.
Ik heb zilverwater geprobeerd, diverse homeopatische oplossingen....niks helpt, blijkbaar krijgt hij ze zelf gewoon niet afdoende leeg, ontlasting is prima, soms geef ik hem ook een botdagje...maar het helpt allemaal niet.

Ik ga het wrijven eens proberen!
Door Wil
#3179748
Bij Donna komt het ook iedere keer weer terug. Ik merk het bij haar dat ze weer fanatiek aan haar achterste gaat likken maar dan is het eigenlijk al aan de late kant . dat was nu ook het geval. De Da heeft verteld hoe ik ze zelf moet uitknijpen maar dat lukt me gewoon niet. en ik heb ook ergens gelezen dat het niet goed is als je ze te vaak uitknijpt. De afgelopen week heb ik wel iedere avond haar anus ingesmeerd met surolan en/of honingzalf. Ik weet niet of dat een goed idee was of niet. Ik denk ook dat de ontsteking daarvoor al te erg was. maar ze had er in ieder geval geen probleem mee ;)

Ik ga het wrijven met een draaiende beweging ook maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Door winni
#3179792
Ik ben benieuwd! Maar niet wrijven hoor wat dan wordt die huid rauw lijkt mij.
Ik denk trouwens dat het bij de honden voorkomt die niet zelf hun kont kunnen likken. Ziva kan er zelf niet bijkomen in ieder geval vanwege schouderspieren die 'vastzitten'.
Door vagebond
#3180203
Hai, ik heb hier ook eentje die vanaf jongsaf aan last heeft van ontstoken anaalklieren. De da (holistisch) heeft toen een half kopje brandnetelthee per dag voorgeschreven. Dat heb ik maanden volgehouden, ondertussen ook steeds uitgeknepen. En warempel, het ging op gegeven moment goed, totdat madam loops werd, daarna weer ontstoken anaalklieren. Ik geef haar nu weer brandnetelthee, doe dat gewoon over het vlees, geen probleem. Verder maak ik een oplossing van water en zuiveringszout, spuit dat met een plastic spuitje bij de anus, mik op die gaatjes, daarna doe ik er tea tree in. Weet niet of het slim is. Het gaat goed nu steeds voor een week. Hepar sulphur en zilverwater ook uitgetest, maar dat werkt niet bij haar.
Door Wil
#3180216
Bedankt voor de tip. Koop je dat los of in zakjes net als gewone thee en hoe lang moet het trekken? Ik word er een beetje moedeloos van dus alle tips en ervaringen zijn welkom.
Ik heb deze keer idd een beetje te lang gewacht met naar de da gaan en dat uitknijpen lukt me gewoon niet (niet omdat ik het vies vind of zo want dat maakt me niet uit) ik krijg er gewoon niks uit en ik heb wel eens gelezen dat wanneer je het op de verkeerde manier doet dat je het dan erger kan maken. Dat maakt me dus onzeker en laat het daarom liever door de da doen maar ik heb het idee dat ze het daar ook niet fijn vinden want ze schuiven de klus op elkaar af. Ik denk dat het tijd wordt voor een andere da ondanks dat deze lekker dichtbij zit :-\
Door Nina80
#3180244
Hi,

Onze hond ook altijd ontstoken anaalklieren. Ik heb ze laten schoonspoelen en ben overgestapt op ander voer. Anaalklieren zijn niet meer ontstoken geweest. De anaalklieren zijn verzamelplek van belastbare stoffen, dus het heeft waarschijnlijk met je voer te maken. Heeft ze echt alles al gehad?? Er is ook zoveel ander exotisch vlees en vis wat nooit in mixen zit etc. Ik heb goede resultaten gekregen met Lecher Antenne om de voeding te testen. Ga wel op consult met de hond en stuur geen haren of ontlasting op, dat is veel betrouwbaarder.

Succes
Door vagebond
#3180414
De thee heb ik van jacob hooy, los in een zak, gewoon 2 theelepels thee 5 minuutjes laten trekken, ik schenk het door een theezeefje in de bak, blaadjes gooi ik weg.
Die van die traumeeltabletten ga ik ook uitproberen als het weer opspeelt.
Wat het uitdrukken betreft, je mag idd geen kracht zetten, het spulletje loopt er vanzelf uit, als van onder naar boven op de wijzers van kwart voor twee de zakjes uitdrukt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door