Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3168827
Omdat Noor uraat kristallen heeft hebben we haar vanaf het begin gestimuleerd veel te drinken en te plassen door een druppeltje melk door het water te doen.
Dit was soms wel wat meer dan een "druppie"  ::)  en vooral manlief had een gulle hand van schenken.

Halverwege het jaar kreeg Noor ineens vreselijk jeukende en ontstoken ogen.
Eerst wat huismiddeltjes geprobeerd, maar toen toch naar de DA gegaan die Isathal voorschreef wat niets hielp en daarna Gentapolycort oogdruppels.
Uiteindelijk kregen we de ontsteking onder controle maar ze bleef rode ogen houden en onze DA vermoedde een voedingsincompatabiliteit.

Kort daarop gingen we voor een paar maanden naar Spanje en we besloten de melk te vervangen door zelf getrokken bouillon en kijken of dat verbetering gaf.
Het hielp wel iets maar niet voldoende dus bloed laten prikken voor de Medisynx test.

En daar kreeg ik vandaag de verrassende uitslag van:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noor heeft dus een ernstige systemische candida wat, naar ik zelf denk, door het jarenlange melkgebruik veroorzaakt is.  :'(
Ze moet nu 24 maanden het antimycoticum middel Kolorex Intestinal Care 1 x daags 2 capsules gebruiken + in de 3e en 4e week na aanvang probiotica Orthica Orthiflor Original.

Ze mag bijna geen groenten eten, alleen spruitjes en sperziebonen.

Wat vlees betreft heeft ze gelukkig geen voedselincompatabiliteit behalve fazant, wat ze nog nooit gegeten heeft en sardienen, die ze zelf al weigert te eten.

Gevogelte laat geen problemen zien maar is verhit getest. Dit is verplicht vanwege salmonelle besmetting.
Ik ga dat voorlopig even niet geven maar denk zelf dat ze er rauw ook wel tegen kan.

Wie het hele testrapport wil bekijken moet maar even een seintje geven  ;)
#3168916
Jeetje!

Wat is het voor test, als ik vragen mag? Want dit is niet de nutriscan, toch?

Maar qua groenten: ik bedoel, op courgette is ze niet getest. En op waterkers ook niet. Dus wie weet dat ze dat gewoon kan blijven eten!

Overigens heeft niet alleen Noor uraatkristallen; iedere Dalmaat heeft uraatkristallen.
#3168969
Nee dit is niet de Nutriscan test.
Die wilde ik eerst laten doen maar op de e-mail of ze ook op Candida albicans testen en zo nee, waarom niet, werd helemaal niet gereageerd, nou dan houdt het op voor mij.

Dit is de Medisynx test die ook Candida albicans test: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 784.0.html

Je kunt de uitslag beschouwen als een basis voor een eliminatie dieet, alleen heb je nu veel meer diersoorten waarvan je al weet dat je hond er tegen kan.
En dan ga je heel langzaam nieuwe diersoorten / groenten toevoegen net als je zou doen bij een gewoon eliminatie dieet.
Dus wie weet kan Noor over een poosje wel courgette en waterkers eten.
Maar voorlopig af en toe een spruitje en een sperzieboon en verder dan even maar geen groenten. 

Ik weet dat alle dalmaten uraatkristallen hebben, maar dit had ik even vermeld om de melk te rechtvaardigen.  :biggrin2:

Wat mijn DA en ik wel vreemd vinden is het feit dat bij Noor een ernstige systemische Candida albicans is geconstateerd en dat ze alleen maar een beetje rode ogen heeft en verder helemaal niks mankeert. Geen jeuk, geen diarree, geen winden laten, geen opgezwollen buik. 
#3169352
Hetty 1 schreef: Nee dit is niet de Nutriscan test.
Die wilde ik eerst laten doen maar op de e-mail of ze ook op Candida albicans testen en zo nee, waarom niet, werd helemaal niet gereageerd, nou dan houdt het op voor mij.

Dit is de Medisynx test die ook Candida albicans test: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 784.0.html

Je kunt de uitslag beschouwen als een basis voor een eliminatie dieet, alleen heb je nu veel meer diersoorten waarvan je al weet dat je hond er tegen kan.
En dan ga je heel langzaam nieuwe diersoorten / groenten toevoegen net als je zou doen bij een gewoon eliminatie dieet.
Dus wie weet kan Noor over een poosje wel courgette en waterkers eten.
Maar voorlopig af en toe een spruitje en een sperzieboon en verder dan even maar geen groenten. 

Ik weet dat alle dalmaten uraatkristallen hebben, maar dit had ik even vermeld om de melk te rechtvaardigen.  :biggrin2:

Wat mijn DA en ik wel vreemd vinden is het feit dat bij Noor een ernstige systemische Candida albicans is geconstateerd en dat ze alleen maar een beetje rode ogen heeft en verder helemaal niks mankeert. Geen jeuk, geen diarree, geen winden laten, geen opgezwollen buik.
Ik geloof dat ik dit niet snap Hetty.....

Dit is zoals ik het zie:

Er is geen ernstige Candida Albicans infectie bij Norah geconstateerd als je het mij vraagt. Als je het mij vraagt is geconstateerd dat Norah allergisch is voor deze gistachtige schimmel. De gistachtige schimmel komt voor op het lichaam. Maar zit ook in wijn en op brood en in de aarde. En op de huid. En in afval. En normaal gesproken geeft deze gistachtige schimmel geen klachten. Behalve als het zich in te grote hoeveelheden vermenigvuldigt. En als je hond er gevoelig voor is, dan moet je uitkijken met welke voeding je geeft om te zorgen dat de gistachtige schimmel zich niet explosief gaat vermenigvuldigen. En dus : geen geraffineerde suikers, geen voedingsmiddelen waar gist in zit, geen zuivel.
#3169407
Lizzy,

het duizelt me, ik had niet verwacht hier ooit mee te maken te krijgen en heb me er nooit in verdiept.

Ik heb de uitslag per mail binnengekregen en daarna heel kort even met mijn DA besproken.
Vanmiddag heb ik een afspraak om alles nog eens goed door te spreken.
Dan neem ik jouw opmerkingen ook mee. ;)

Volgens de test heeft Norah een voedingsintolerantie en geen voedingsallergie.
En een zeer ernstige Systemische Candidiasis.

Ik heb even een paar bladzijden uit de test gekopieerd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#3169561
Ja Noor heeft dus wel degelijk een systemische candidiasis.

Nu kan ik 2 jaar lang Kolorex geven maar Hanneke heeft met de homeopatische dierenarts overlegd en zij heeft een homeopathische verdunning van Candida en een drainage middel, een combinatie preparaat van verschillende homeopathische middelen die helpen om het lichaam te ontgiften.
Waarschijnlijk ga ik dat proberen en dan na 1 jaar opnieuw op Candida laten testen.

Morgen even een afspraak met haar maken.

Het losloopgebied hier vlakbij is een voormalige appelboomgaard en er staan nog zo'n stuk of 20 bomen, vijf verschillende soorten die niet allemaal tegelijk appels geven.
Heerlijk vindt Noor het, lekker appels eten, ze kan er geen genoeg van krijgen, maar dat is nu ook afgelopen.
We zullen een andere uitlaatroute moeten kiezen zolang er appels op de grond liggen.
Appels met melk, een ideale voedingsbodem voor candida.  :-X
#3169643
Hetty 1 schreef: Ja Noor heeft dus wel degelijk een systemische candidiasis.

Nu kan ik 2 jaar lang Kolorex geven maar Hanneke heeft met de homeopatische dierenarts overlegd en zij heeft een homeopathische verdunning van Candida en een drainage middel, een combinatie preparaat van verschillende homeopathische middelen die helpen om het lichaam te ontgiften.
Waarschijnlijk ga ik dat proberen en dan na 1 jaar opnieuw op Candida laten testen.

Morgen even een afspraak met haar maken.

Het losloopgebied hier vlakbij is een voormalige appelboomgaard en er staan nog zo'n stuk of 20 bomen, vijf verschillende soorten die niet allemaal tegelijk appels geven.
Heerlijk vindt Noor het, lekker appels eten, ze kan er geen genoeg van krijgen, maar dat is nu ook afgelopen.
We zullen een andere uitlaatroute moeten kiezen zolang er appels op de grond liggen.
Appels met melk, een ideale voedingsbodem voor candida.  :-X
Volgens de test heeft Norah een voedingsintolerantie en geen voedingsallergie.
En een zeer ernstige Systemische Candidiasis.
En dat uit zich dan in rode ogen?

Ik hoop niet dat je het heel erg vind Hetty, maar ik vind het heel erg vaag allemaal....
#3169667
Lizzy schreef: En dat uit zich dan in rode ogen?

Ik hoop niet dat je het heel erg vind Hetty, maar ik vind het heel erg vaag allemaal....
Ik vind het niet erg Lizzy, ik vind het zelf ook heel erg vaag en weet niet zo goed wat ik hier nu verder mee aan moet.

Ik hoop dat Fido en/of Tannetje hier nog op willen reageren.
#3175216
Ik ken die site Annemarie.

Maar zolang mijn eigen dierenarts, Tannetje en Erwin Gijtenbeek hier enthousiast over zijn ga ik me toch aan het dieet houden.
Het speelt ook wel mee dat het geen zwaar dieet is, Norah mag meer dan voldoende diersoorten eten.
En alle kosten worden door de dierenverzekering vergoed, behalve de probiotica die ze 2 weken moet gebruiken.
#3322697
Dit bericht is uit 2015, dus oud.
Mijn vraag is;
heb je het dieet gevolgd en heeft je hond er baat bij gehad?

Mijn hond heeft ook de medisynx test gedaan en nu ben ik 2 maanden dieet verder en geen goed gevoel erbij. Toch maar weer aan het googlen geslagen.... en wat ik tegenkom daar word ik niet vrolijk van....
#3322748
Tja ik heb het dieet gevolgd en geef de Kolorex nog steeds omdat ik een voorraad voor 2 jaar in huis heb en daarvan is ruim 1,5 jaar van om.
Van dieet is bij Noor eigenlijk geen sprake want ze mag alle diersoorten eten behalve fazant en sardienes en die gaf ik toch al niet.
De groenten die afgeraden werden geef ik niet maar de niet geteste groenten geef ik af en toe.
Eigenlijk zou ik een eliminatie dieet moeten doen met groenten maar dat vind ik teveel werk.

Na 1 jaar heb ik de Candida Albicans opnieuw laten testen.
Van classe 4 gingen we naar classe 2 maar dat was volgens Medisynx niet voldoende snel verlaagd en ze adviseerde een poeptransplantatie bij Erwin.
Die zag er gelukkig helemaal geen heil in, ook omdat Noor geen enkel klinisch ziektebeeld vertoont.

Mijn dierenarts doet geen zaken meer met Medisynx omdat ze zich niet in de behandeling kan vinden.
Het leidt volgens haar tot zeer hoge (onnodige?) kosten die ze de eigenaar niet kan en wil aandoen.
Zij is weer teruggekeerd naar het aloude eliminatie dieet.

Noor is supergezond.
Ik heb haar vorige week laten titeren want de laatste keer vaccineren was 5 jaar geleden.
Alle titers waren super hoog, parvo 5, hepatitis 3 en hondenziekte 4.
Omdat er toch al bloed afgenomen moest worden voor het titeren heb ik ook meteen haar bloed laten controleren en ze had prachtige waardes dus ik geloof het verder wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door