Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3167587
Door zijn verliefdheid heeft Chendo de afgelopen weken heel slecht gegeten, sloeg regelmatig een maaltijd over. Normaal maak ik me daar niet zo druk om, normaal is mijn motto, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Nu wil hij echter bijna helemaal niets meer. Hij wordt ook magerder. Ik heb al van alles geprobeerd. Barf, Carnibest, FFF van Balou. Beetje zalm uit blik er door, zelfs brokken zijn de revu gepasseerd.

Het enige wat hij wel wil is gedroogde long of gedroogde pens en dat vind ik dan wel weer vreemd.

Vanmorgen spuugde hij meerdere kussens vol, geen gal maar meer wittig schuim.
Ik ben hem al geslachtsdrift aan het geven maar dat werkt niet bij hem.

Iemand nog tips?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 18 feb 2017, 10:30, 16 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3167588
Hetgeen hier heel goed werkte, alles in de droger. Hoeft niet lang maar om te beginnen 2 uurtjes en als ie dan weer eet steeds korter drogen. Op een of andere manier als dat rauwe ervan af is is het toch smaakvoller.
Naast geslachtsdrigt zou je ook nog hop kunnen geven.
Door tt-tjes
#3167592
Kaio schreef: Hetgeen hier heel goed werkte, alles in de droger. Hoeft niet lang maar om te beginnen 2 uurtjes en als ie dan weer eet steeds korter drogen. Op een of andere manier als dat rauwe ervan af is is het toch smaakvoller.
Naast geslachtsdrigt zou je ook nog hop kunnen geven.
Ow, jij hebt er dus ook ervaring mee. Stopte jij het vleesbot ook in de droger? Misschien dat KVV dan wat makkelijk is om te drogen.
Hop heb ik volgens mij ook nog staan, en zo niet, dan haal ik dat vandaag nog ff.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3167594
Ik deed dat idd ook met vleesbot.
Dus dat was wel ff eerst eendenekken ed. En ook kipperuggen, beetje plat slaan.

Hij at dus zo bizar slecht, ja lam ging er af en toe in en dat was het dan ook. Gemalen maakte ook niet uit. Zo at hij gelukkig weer meer, kreeg de smaak weer te pakken, en gelukkig is het nooit meer zo erg geworden daarna  :) (ff afkloppen)


Ik weet het eerst denk je ooit krijgen ze wel honger ed, maar ja na een tijd denk je echt ja sorry dit kan niet meer

Alles in een maaltijd wil ook nog wel helpen, maar dat deed ik toen al
Laatst gewijzigd door Kaio op do 05 nov 2015, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3167597
Ik ken dit helemaal niet van Chendo, nog nooit meegemaakt in 6 jaar. Hij at altijd. Normaal als we terugkwamen van de wandeling scheurde hij de keuken in en ging zitten jodelen. Nu rent hij de andere kant uit.
Als ik er al wat in krijg dan is het ongeveer 50 gram, maar meer ook echt niet. Zijn flanken beginnen nu ook in te vallen.

En idd, eerst dacht ik, je zoekt het maar uit, je eet vanzelf wel weer. Hij krijgt normaal gesproken alles in 1 maaltijd.

Vleesbot wil hij al helemaal niet. Dus ik ga denk ik maar wat kvv in de droger stoppen, kijken of het wat helpt.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 05 nov 2015, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3167601
Ja hier was vleesbot ook het ergste, is denk ik gewoon te veel werk, staat hun hoofd totaal niet naar. Maar gedroogd gingen de makkelijkere soorten er nog wel in gelukkig.
Door tt-tjes
#3167719
Om 18.00 heeft hij 100 gram kvv gegeten, maar dat heeft hij er net weer allemaal uit gespuugd. Ik weet echt niet war er met hem aan de hand is. Net maar een okugest gegeven,
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167771
Gezien het spugen kan het natuurlijk ook iets heel anders zijn. Ik gaf hem even regelmatig okugest en bood vaak op een dag kleine beetjes kvv aan.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3167773
Ik heb hier ook zo'n mega zeikerd de border, ook met medicijnen een ramp, maar ik probeer er een spelletje van te maken, effe zitten, volgen etc dan stukje vlees/ KVV als beloning misschien werkt dat bij jou hond ook, succes weet wat het is
Door tt-tjes
#3167798
Vanmorgen wat kvv in de droger gedaan. Ongeveer 2 uurtjes. Daar heeft hij 50 geam van gegeten. Meteen okugest erbij en een paar druppels iberogast. Hopelijk blijft het binnen. Ben nu aan het werk dus ik zie het vanmiddag.

ik denk toch dat het misselijk van niet eten is. Hij heeft verder geen koorts of zo.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 06 nov 2015, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3168940
Inmiddels weer een aantal dagen verder, af en toe eet hij ongeveer 50 gram. Ik ben er klaar mee. Donderdag ga ik met hem naar de DA.
Neem meteen urine mee en laat zijn bloed na kijken. Dit duurt al veel te lang.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3168953
tt-tjes schreef: Inmiddels weer een aantal dagen verder, af en toe eet hij ongeveer 50 gram. Ik ben er klaar mee. Donderdag ga ik met hem naar de DA.
Neem meteen urine mee en laat zijn bloed na kijken. Dit duurt al veel te lang.
Lijkt me een goed idee!
Door smulpaap
#3168966
tt-tjes schreef: Inmiddels weer een aantal dagen verder, af en toe eet hij ongeveer 50 gram. Ik ben er klaar mee. Donderdag ga ik met hem naar de DA.
Neem meteen urine mee en laat zijn bloed na kijken. Dit duurt al veel te lang.


Gelijk heb je , 50 gram is niet veel . Hoe is zijn gedrag ? Wel levendig enz ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door